som len zvedavý či sadzv vylepí na zastávky nejaké výlukové cest. poriadky liniek 20 33 35 36 43 a či vôbec dá cp dole tam kade busy chodiť nebudú... o dpmbb to isté o linkách 101 102... ?
Aj ja len doplním, že teraz pokiaľ nieje všetko zarastené, je výborne vidieť od RK smer BB skoro celú trasu zrušenej železnice, napríklad v Bielom Potoku aj nástupištia a mnoho iného. Aj mosty, ale to asi každý vie. Niekto z vlaky.net by sa mohol nájsť a spraviť reportáž, expresbb by mohol nejakého kamaráta fanúšika poslať na výlet ?
Ja len doplním, že novú cestu cez Donovaly otvárali v 1961. Avšak už v CP 1960 pokračovali vybrané nedeľné spoje z Donovál do Korytnice, kde končili. Zastávka "Šturec, rozhľadna" ešte v tom čase existovala, zanikla až v uvedenom 1961, kedy začali premávať priame spoje BB-RK cez Donovaly. Železničná trať do Korytnice bola zrušená v 1974.
Však som len srandoval ? Už sa zase nejeduj toľko. A pred časom som písal sem o historických vozidlách, okrem Schuhu-a to nikoho nenatchlo, lebo nie sú peniaze a kadečo inšie. Však ma tu skoro vysmiali ? Okrem tých dvoch vlečkách neviem o ničom už. Ešte nedávno jedno asi RTO bolo pri Lieskovci smer LC za traťou, zrejme ako úľ. Ale už ho odviezli...
Dúfam, že si to s tou RTO-čkou nemyslel ironicky, pretože neviem čo by sme v dnešnej dobe za ňu dali, len keby ešte vôbec nejaká bola..? V tejto oblasti už asi ťažko, "horliví budovatelia krajších zajtrajškov" ich stačili asi všetky zošrotovať..!?
Bolo predsa normálne, že autobusová linka medzi BB a RK išla "starou" cestou, však vtedy bola na Donovaloch "konečná".? Od osady Mistríky bol ku konečnej stanici úzkorozchodnej železničky pri Korytnici len chodník, tadiaľ sa nedalo. Klasická cesta viedla odbočením z dnešnej I/59 pri Hoteli pod Šturcom poniže Motyčiek, tam zvykla byť "cik pauza", potom ďalej serpentínami cez sedlo Veľký Šturec do Vyšných Revúc pred krčmu, tam bola ďalšia "bezpečnostná"? prestávka a následne sa pokračovalo cez Lipt. Revúce a Lipt. Osadu do RK. Kuriózne na tej autobusovej linke bolo, že cesta trvala bezmála 2,5 hodiny a niekedy aj viac, to keď bola nutnosť zastaviť kvôli vriacej vode v chladiči kdesi niekde tesne pred vrcholom a urobiť tak nevynútenú prestávku. Taktiež zaujímavé (podľa rozprávania pamätníkov) bolo, že v spomínaných dvoch pohostinských zariadeniach kľudne naliali aj šoférom po štamperlíku ? ak o to samozrejme požiadali, pre obsluhujúci personál to nebol "problém", v tej dobe (50-te roky) pokiaľ šofér niečo vážne neurobil a nespôsobil haváriu sa to akosi "ticho" tolerovalo..?
A čo ste mu spravili, že copík je fuč? ? Habibi by sa páčil s copíkom. ? Škoda toho kinderka. Už aj vieš do kedy bude výluka? Ak bude pekne pôjdem aj ja skontrolovať autobus, čo zač Habibi pošle. Ktovie možno to bude B732 alebo RTO ?
Kami
#29619: kyvadla nebudu, len riadne linky.
Re #29628 brefos: ani z #29630 mi nie je jasne, ako to vlastne bude premavat. Komenskeho je jasna, ale co Rudlovska cesta, ako bude ta prejazdna?