Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
mirkobb: "...zriadiť ešte ďaľšie kyvadlové linky na najvyťažnejších prepravných ťahoch. Takéto (dočasné) riešenie jednak zvýši efektívnejšie naloženie s odstavenými busmi a tie budú zároveň slúžiť ako väčší "zicher" v prípade podobnej udalosti ako dnes."

S týmto musím do bodky súhlasiť. DPM BB musí ťažiť z niečoho v tejto neľahkej situácii a toto vidím ako jednu z najreálnejších možností. Neviem, či je to priamo finančne výhodné pre DPM (doprava typu kyvadlovky), ale v každom prípade ide bližšie k cestujúcemu a zvyšuje sa tak okruh cestujúcich, ktorí vlastnia ČK, čo je v konečnom dôsledku výhodné aj pre trolejbusy.

Ešte k tomu kruháku, čo spomínal wizard112. Aj podľa mňa je škoda, že sa nepostavila stopa po celom kruháku. Nie som tiež na tieto veci odborník, ale myslím si, že by možno nebolo od veci ju dostavať. Potom možno skolaudujú ?
Reply on: wizard112 #29048:
NIE SOM expert na dopravu, ale z pohladu na siet vidim jeden problem - zatial co na zapade sa ta siet vetvi, na vychode to tak nie je a tak v pripade nehody v tej vychodnej casti je v podstate trolejbusova doprava ochromena - ta siet je tym padom strasne krehka. Riesenim by mohlo byt vybudovanie druhej spojky VYCHOD - ZAPAD po ktorej by sa jazdilo v pripade prerusenia, napr. na nabrezi.

Opakujem, ide o pohlad laika, ktory v BB dlhodobo nezije, aj ked sa o MHD BB zaujima. Budem rad ak niekto znalejsi veci tento prispevok opravi / doplni / vyvrati 🙂
Reply on: mirkobb #29045:
Tak zraniteľnosť trolejbusovej siete by sa znížila aj tým, keby si mal na slávnom megakruháči pri ESC spravenú stopu tak, že by sa tiahla okolo celého kruháča, teda že by si dokázal točiť trolejbusy na kruhovom. V praxi by to znamenalo, že by stačilo nasadiť NAD len na úsek ŽST - kruháč, kde by ľudia presadli do trolejbusov, ktoré by nerušene mohli chodiť po zvyšku siete. Tým by si využil trolejbusy, nepotreboval by si toľko autobusov na vykrytie výpadku. To je fakt škoda, že sa toto nespravilo... No a tento problém, čo by bolo, keby vypadol prúd, prípadne sa poškodilo trakčné vedenie, by sa odstránil tým, že v budúcnosti by sa kupovali trolejbusy s pomocným pohonom. Nepotreboval by si v prípade výpadku držať žiadne záložné autobusy.

Re #29044 adrive: Zraniteľnosť trolejbusov je väčšia ako autobusov, ale existujú prostriedky, ako to môžeš minimalizovať, resp. odstrániť úplne (viď vyššie). Samozrejme, takýto výpadok nie je príjemný, ale stáva sa to. Ja si myslím, že DPM dnešnú mimoriadnu situáciu zvládol dobre, nakoľko som v čase tejto udalosti cestoval L1. Ja som túto udalosť pocítil jedine v tom, že miesto trolejbusu mi prišiel autobus.
Reply on: adrive #29044:
Však píšem, že tento stav nie je normálny, to tu vedia koniec-koncom všetci, ale samotná poruchovosť trolejbusov sa na tom podiela nepatrným zlomkom, a to určite ešte aj zlomkom poruchovosti autobusov balkánskeho prepravcu! Ale tu ide o iné, o sytémové riešenie celej situácie v BB MHD, tak ako som naznačil nižšie, jeden dopravca prevádzkujúci komplet MHD! Netvrdím, že potom sa nemôže "niečo prihodiť" (pokazený autobus alebo trolejbus, porucha na sieti), ale bude sa to riešiť promptnejšie, tak ako v iných mestách (Prešov, Žilina, ..) kde je iba jeden dopravca na "všetko".. ?
Vdaka za ohlasy.samozrejme že som nechcel zrušiť DPMBB ale zato som zrušil aj pár okien na Európu ?
A keby dačo už my známy ponukal miesto vodiča-tých 250 tis.km treba dáko využiť
Dnešná udalosť však nastolila ale aj takú dilemu, že dnešný stav, keď sú na "smetisku dvaja kohúti" (a k tomu ešte rivali) nie je optimálny a z perspektívneho hľadiska aj neudržateľný! Spolupráca hlavne kvôli jednému z týchto subjektov pri riešení podobných udalostí je de facto nemožná, pričom jeho pohnútky sú jasné! Sympatický bol spôsob ako DPMBB pružne zareagoval na túto mimoriadnu udalosť nasadením náhradnej autobusovej dopravy na dotknutých linkách stiahnutím busov z kyvadla a nasadením ďalších záložných, ale zároveň je treba priznať, že bolo tak trochu "štastím v nešťastí", že uvedená nehoda sa stala v sedle, t. j. v čase okolo pol desiatej dopoludnia, no ale taktiež otvorene pripustiť, že v danej situácii prevádzka ilegálnych X liniek pomohla zmierniť nepriaznivý dopad tejto udalosti na chod bystrickej MHD. Tým ale nechcem samozrejme obhajovať ich existenciu! ? Len chcem poukázať na dnešný stav v BB MHD, ktorý s viacerých aspektov nie je normálny! Totiž, ak by DPMBB prevádzkoval celú MHD, tak nie je problém v prípade takýchto udalostí vykryť takýto výpadok posťahovaním vozov z iných liniek a dočasným preorganizovaním dopravy, čo nakoniec dnes aj urobil stiahnutím busov z "kyvadla" (opodstatnenosť zavedenia týchto výkryvných liniek sa dnes osvedčila), lenže v prípade rozsiahlejšieho výpadku a v špičke by to už nemuselo stačiť. DPMBB síce má cez tridsať vrátených autobusov, ale len viac ako tretina ich bola oficiálne pri preberaní od balkánskeho dopravcu spôsobilých, taktiež v nich prevažne chýba odbavovací systém, a popr. ešte množstvo ďalších aspektov by mu asi v danej chvíli znemožňovalo "plnohodnotne" zvládnuť rozsiahlejší výpadok, takže z toho jednoznačne vyplýva, že čím skôr tu bude iba jeden plnohodnotný dopravca prevádzkujúci súčasne celú sieť trolejbusových a autobusových liniek, tak tým lepšie, a to by si malo mesto uvedomiť čím skôr! Do doby než balkánsky dopravca definitívne odtiahne po Pustý hrad, však zriadiť ešte ďaľšie kyvadlové linky na najvyťažnejších prepravných ťahoch. Takéto (dočasné) riešenie jednak zvýši efektívnejšie naloženie s odstavenými busmi a tie budú zároveň slúžiť ako väčší "zicher" v prípade podobnej udalosti ako dnes.
Reply on: mirkobb #29035:
za čo? Za to, že to nevidím ako najspoľahlivejšie riešenie? Ide mi o spoľahlivosť. Aké riešenie by si mi navrhoval ako cestujúcemu, ktorý sa potrebuje dostať z bodu A do bodu B načas, nejazdili by Xlines (teraz nechcem obhajovať ich opodstatnenosť - božechráň). Koľko by som mal čakať? 10 20 minút aby som sa pobral peši? Alebo koľko? Ako dlho trvá kým príde záložák?

Nevidím dôvod na ospravedlnenie, ale ak ťa to poteší: prepáč trolejbus...

Škoda, že v MHD nie sú žiadne záruky. Ak by boli potom by sme mohli hovoriť o spoľahlivej MHD. Za spoľahlivosť nepovažujem to, že keď idem 5 krát cez mesto za dva mesiace tak vidím 3 krát nejaký problém s trolejbusom aj keď to môže byť len blbá náhoda...

Len ma prosím neberte, že som za ich zrušenie. To nie. Len polemizujem, či sú spoľahlivé 😉
Reply on: Habibi #29041:
fakt je este na zive? bo dako sa davno neprihlasil . Uz som ho tu nevidel vyse tyzdna
Priznajte sa cos t emu sparvili. ?
Reply on: markus1152 #29032:
Neber to tak zle, aj keby ťa vyhodili tak ťa určite zamestnajú v SAD ZV. ?


btw dnes na zastávke Jesencký vŕšok zastala B952E s kompletne nahodeným transparentom L24 (trasa, číslo, všetko..). Jediný malý detail je ten, že tam 24ka hádam nikdy nestála. Ale čo už nikto nie je dokonalý ?
Reply on: 810zssk #29038:
Tiež je to len človek netušiaci kde sa zamotal..napriek tomu aký je v jeho myslení to s MHD myslí dobre a raz príde prebudenie 😃 milé dieťa ?
Reply on: mirkobb #29037:
To bolo fajn čo si napísal..vzácna zhoda ?
Reply on: markus1152 #29032:
Prepáč, ja som reagoval na mirkobb, ktorý napísal, že niekto prestrihol vedenie. Netušil som, že sa jedná o dopravnú nehodu. Takže moja reakcia bola na človeka, ktorý zámerne prestrihol vedenie a nie na teba. Ešte raz sorry.
Hmmm, divim sa ze tu nemame "Co na to Flying - special".. alebo ho od tohto tyzdna zrusili pre nizku sledovanost? ?
Reply on: markus1152 #29032:
Stane sa, čo už..?! Len nie často! ? Ako Ti napísala Habibi, ak máte poistky, všetko by malo byť O.K. Sympatické je, že si dokážeš chlapsky uznať svoju chybu, takže aj ja "sťahujem" späť toho blbca #29023). ?
co poprosit ich 3x o odpustenie a priniest ritualnu obetu v podobe 12V baterie.
Potom musis odprosit kazdeho zamestnanci DPM a cestujuceho ? ?
Reply on: adrive #29019:
Predpokladám, že si už pochopil , že Tvoje uzávery ohľadne spoľahlivosti trolejbusov ako-takých boli predčasné, keďže primárne bola príčina inde (Ad #29032), takže teraz by si sa mal trolejbusom pekne ospravedlniť.. ?
Reply on: markus1152 #29032:
Sympatické vyznanie ? samozrejme verím, že si nezrušil semafor a trolejové vedenie s úmyslom zlikvidovať dpmbb ? verím , že tvoj zamestnávateľ je poistený a ty tiež ? nie je to nič neobvyklé takže kľudne dýchaj !!!
Reply on: adrive #29019:
veru, je to nahoda ...
Chcel by som sa ospravedlniť za dnešný chaos čo som spôsobil na Huštáku.Jazdím s tým Ivecom 5 rokov a nič podobné sa mi ešte nestalo.V tom momente mi nebolo všetko jedno.Zatial MHD narátala škody za 1.mil.Týmto by som sa chcel podakovať montérom sadky za pomoc pri uvoľnovaní auta.Nemali to ľahké.Tak isto aj policajtom ktorý teraz musia riadiť premávku.

To:xdeimosx- nepoznáme sa -takže si vyprosujem označenie totálne hovado-asi niesi vodič z povolania-inak by si vedel že som každý deň jednou nohou v base a druhou v hrobe.Vozím tabule skla a brzdiť za autom ktoré ti spraví myšičku že vidím len zadné sklo je riadna fuška.Všetci si myslia že zastanem tak isto rýchlo ako oni. TERAZ SA NEVYHOVARAM-SOM SI VEDOMI SVOJEJ VINY-A CAKAM CO BUDE V PONDELOK V PRACI.

To. cerno- zachytil som troleje hydraulickou rukou a tie skosily semafor-napriek tomu že som prešiel celý kruhový objazd až po semafor....
Reply on: JJ #29030:
iked zase sa da povedat, ze dolar vo vseobecnosti oslabuje aj voci euru ... no ved uvidime ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.