Odišiel aj s busom a ja som naňho chvílu potom trošku nadával. Inak, bola to Karosa B961E. To vodiči DPMBB sú ku každému milí a dá sa s nimi aj komunikovať. To SAD ZV no comment.
príslušné právne kroky môžu podniknúť len dotknutí účastníci, a to:
1. DPMBB, a.s. - jemu sú spôsobené nižšie tržby a nekalosúťažné konanie je voči nemu
2. mesto BB - jemu sú spôsobené v konečnom dôsledku vyššie povinnosti náhrady preukázanej straty
3. mesto BB - BBSK zasiahol do výlučnej kompetencie mesta v otázke mestskej dopravy
- iné subjekty veľmi ťažko, aj keď to nie je vylúčené. Primárne to však stojí, lebo niečo ako PREDBEŽNÉ OPATRENIE asi nepoznajú, len sa do tmy vykrikuje o nelegálnosti /ktorá je veľmi vysoko pravdepodobná/, ale nič sa nekoná. A to je mínus ako pre DPMBB tak aj pre mesto. Škoda, ale je to otázka na nich. Každý deň je totiž pre DPMBB stratový. Ja osobne by som už mal mesiac na súde podané potrebné veci...ale je možné aj to, že to niekomu vyhovuje.
Velmi spravna pripomienka, toto tu fakt nie je od toho, aby sa podavali na prislusne organy oznamenia a podnety na zacatie konania pre porusenie zakonov a predpisov, to musi "vyboxovat" mesto, tu sa môze na to akurat poukazat, kompetetni nech si to overia a konaju! ?
Tak teraz taktne nepomlčím, Andrejko. Zas a znova už po nespočetný raz tu píšeš "múdrosti", pritom absolútne nevieš, ako čo má byť. Naštuduj si osobitné povinnosti dopravcu a záväzky vyplývajúce dopravcovi z uzavretia zmluvy o výkone vo verejnom záujme v zmysle zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave:
"§ 8
Osobitné povinnosti dopravcu
(1) Dopravca je okrem všeobecných povinností dopravcu (§ 4) povinný
b) prepravovať cestujúcich podľa tarify (ďalej len "tarifná povinnosť") a vydať cestujúcemu, ktorý zaplatil cestovné, cestovný lístok,
§ 15 Zmluva o výkone vo verejnom záujme
(3) Zo zmluvy o výkone vo verejnom záujme vzniká dopravcovi prepravná povinnosť (§ 4 ods. 2), prevádzková povinnosť a tarifná povinnosť [§ 8 ods. 1 písm. a) a b)]."
+ k tomu ešte TARIFA pravidelnej autobusovej prepravy cestujúcich a batožín SAD ZV:
"Výpočet cestovného
Tarifná vzdialenosť na výpočet cestovného sa určuje podľa kilometrických údajov uvedených v cestovnom poriadku. Pri predĺžení alebo skrátení linky z dôvodu vyhlásených obchádzok sa vypočíta tarifná vzdialenosť zodpovedajúca skutočne používanej dopravnej ceste. Cestovné uhradené pred zmenou tarifných vzdialeností platí celú dobu platnosti cestovného lístka. Prípadný rozdiel v cene cestovného lístka sa nevracia ani nevyberá. Cestovné sa vypočíta za tarifnú vzdialenosť medzi nástupnou a výstupnou zastávkou. Ak má nástupná a výstupná zastávka v cestovnom poriadku rovnaké kilometrické údaje, vypočíta sa cestovné za najnižšiu tarifnú vzdialenosť.".
Z uvedeného je úplne zrejmé, že dopravca si nemôže len tak hocijako robiť zo všetkého srandu, avšak my to teraz píšeme o SAD ZV!
Čo sa týka tvojho výroku "Nikdy nikto neplati viacej ako by mal, ak tak vzdy menej. ", tak je to rovnaké klamstvo, ako kopa iných, ktorými nás zásobuješ/te. Tak ako napísal Agent007, SAD ZV nemá absolútne žiadny problém porušovať cenovú disciplínu na bývalých 5X linkách, kde na území mesta predpokladám naďalej uplatňuje ceny podľa "MHD" (inak na toto si nás aj sám upozorňoval ešte na jar v roku 2006) na základe toho, že si pod CP napíšu vetu, že je to tak a teda v rozpore s cenovým výmerom ZVSK vydaného v zmysle zákona o cenách a nie podľa tarifnej vzdialenosti a cenníka PAL a vyberajú tak v rozpore so zákonom cestovné vyššie, ako je stanovená maximálna cena služby!
Zjednodušene:
Nie je možné, aby si dopravca na jednej linke prípadne spoji jednej linky určoval cestovné rôznymi cenotvornými postupmi, ak tarifa hovorí o jednoznačnom postupe pri určení ceny cestovného, pričom tarifa je pre dopravcu vzhľadom na zákonnú tarifnú povinnosť rozhodujúca a záväzná pri určovaní ceny prepravného. Nehovoriac ešte o určenom cenovom strope.
De jure nie je primárne podstatné, či si pýtaš viac alebo menej, ale že porušuješ stanovené pravidlá. Skutočnosť, že v niektorých prípadoch pýtaš menej, môže byť akurát tak zohľadnené v rozsahu sankcie.
Lenže hádam by ZVSK nepodnikol nejaké kroky voči "svojmu" SAD ZV...
Minule som išiel do Kremničky 21-kou. Zazvonil som 15 metrov pred zastávkov a šikovný šoférko samozrejme nezastavil. Tak som išiel za nim, že čo to má znamenať. "Mal si zazvoniť skôr" A samozrejme, vyložil ma o zastávku ďalej ?
Nikdy nikto neplati viacej ako by mal, ak tak vzdy menej. O tom si (ako je u teba bezne) radsej taktne pomlcal.. Nie je to tak davno ako si toto kritizoval u p. Polonyho. Si od neho beries priklad alebo sa nanho rovno menis?? ?
Uz mi je lepsie. Pri SAD Zvolene sa nemusíme čudovať, keď niekoho trafí šlak ? Už môžme očakávať, že onedlho bude v novinách na titulnej stránke: "Banskú Bystricu ovládli Vrakosy" ? Už sme ako počas "dní núdze 2006"
Už rozumiem. teda nejasnými tarifnými podmienkami a priam medzi galaktickým chaosom čo z tej situácie vzniká vlastne klamú cestujúcich. Teraz mi už hádam aj zapína aj to že tú akciu čo majú na X linkách koniec koncov zaplatíš na nejakej inej linke SAD ZV a vlastne možno aj preplatíš. Normálne si začínam myslieť, že sú to zlodeji. ?
ROPA: Barel WTI sa krátko predával na burze v New Yorku po vyše 100 USD-2
New York 2. januára (TASR) - Barel (159 litrov) ľahkej americkej ropy West Texas Intermediate (WTI) sa dnes krátko po 18. hodine SEČ predával na komoditnej burze v New Yorku po viac ako 100 USD, v prepočte vyše 2 280 SKK.
Ku krátkodobému prekročeniu dôležitej psychologickej hranice prispeli nepokoje v Nigérii a napätie okolo Iránu, ktoré sú členmi Organizácie krajín vyvážajúcich ropu (OPEC). Hovorkyňa newyorskej komoditnej burzy Brenda Guzmanová uviedla, že barel ropy WTI s termínom dodávky vo februári dnes zdražel o 4,02 USD a prekročil hranicu 100 USD a neskôr jeho cena klesla na 99,15 USD.
Informovala o tom agentúra AP.
Keďže poskytovanie informácií od najlepšieho galaktického dopravcu v drvivej väčšine viazne, tak ťažko vedieť, ako to má u neho vyzerať (samozrejme, že zvyšok sveta sa má čo ešte učiť).
V každom prípade aspoň na jeho stránke nájdeš oznam spolu s cenníkom http://web.sadzv.sk/pages/cenniky/Cennik_pal_08.htm
Druhá vec je, že keď sme predvčerom a včera išli linkou 601462, tak vodičovi visel za chrbtom cenník z roku 2006.
Podľa čoho však SAD ZV vozí cestujúcich na linkách 601451 a 601455 netuší už asi nikto, keďže sa to mení medzi spojmi i dňami. Inak podľa ich tarify, tarifnej vzdialenosti v CP a cenníka zaplatíš cestovné len občas.
no to asi nezistím. Radšej som si zadovážil kartu DPMBB, aby som predišiel sardinkovej kultúre cestovania,hlavne od ôsmeho čo začína škola. Keď teraz vidím že posielajú krátke vozidlá, radšej korunu dve priplatím a pôjdem trolejbusom.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
lesnehuhu