Ludia sa daju dostat naspät do MHD, riesenie navrhol Papyr uz kedysi tu #2970 , v modifikovanej uprave(namiesto BBDS si treba dosadit SAD ZV) je stale aktualne aj dnes. ?
dpmbb je pravny subiekt ktory musi zo zakona vykazovat zisk ,aka kolvek jazda zdarma ??? tak to ani nemusi vijs z garaze a este aj usetria elektriku ... videl som ze troleje vozia vzduch hlavne cez vikendy !!! tak na co sa vypravuju??? ked ich netreba !!! interval 60/120 staci ... som zvedavy kolko bude pytat dpmbb dotaciu! 60mil aby vykrily stratu ??? ja takuto dopravu nechcem !!! ?
Flying: Cena vobec nerozhoduje. Za posledne dni som isiel najmenej 20x trolejbusom a jediny faktor, ktory rozhodoval bol ten, ze ci prisiel na zastavku skor trolejbus alebo autobus. Ak prisiel prvy trolejbus, tak bol skoro plne obsadeny a X linka bola poloprazdna. Ak prisla prva X linka, tak trolejbus bol poloprazdny. Velmi pekne to vidno na linke 3, ktora smerom do nemocnice ide plna, lebo ide vacsinu cesty prva, ale od nej ide poloprazdna, lebo vacsinou ide az po X linke. A cez vikendy je to uplne jedno, lebo idu obidve linky prakticky prazdne. Ako som vravel uz davnejsie, ludom je jedno cim idu. Nastupia do prveho spoja, ktory sa pristavi na zastavke.
Samozrejme nenamietam, ze cena cestovneho by mohla ist dole. Vsak na X linkach uz jazdi SAD ZV o 3 Sk lacnejsie, tak preco nie aj inde? Pokial viem, tak SAD ZV nesmie len prekrocit max. cenu listka, ale moze ho kludne predavat i lacnejsie. Tak na co caka? Oblbovacky si nechajte pre druhych. Uz aj dochodci Vas pomaly prekukavaju
Na to aby sme mohli v BB mat 5min interval potrebujeme dost cestujucich, nebudu busy jazdit prazdne. Aby sme ich do busu dostali treba stiahnut alebo aspon udrzat cenu listka. S tymto snad budes suhlasit. Poklona MestuBB, najma p. Saktorovi a p. Lukajovi (o nich viem ? ) ze chceli tahat cestovne nahor. Tbusy maju hustejsie intervaly ako x3 a x9 a takmer nikto nimi necestuje. CENA ROZHODUJE. a ano aj ja som dakedy chdieval na linku 1 len tak sa postavit na zastavku. Ale na taky interval sa s BB cestujucimi uz nikdy nedostaneme. Tych nam vyhnala Habibi ako metodicka SADBBDS. ?
Túto otázku som položil pánovi predsedovi BBSK dnes večer cez internet:
"Prosím Vás, ako ste mohli schváliť CP liniek SAD Zvolen, ktoré nepresahujú územie obce? Zasiahli ste do výlučnej právomoci obce /mesta Banská Bystrica/ v zmysle ustanovenia § 30 písm. a) zákona o cestnej doprave. Naviac, jedná sa o prímestskú linku, ktorá je podľa §6 ods. 3 linkou medzi dvoma alebo viacerými obcami, čo však u liniek SAD Zvolen /X3,X7,X9/ splnené nie je. Môžete to vysvetliť? Rovnakú skutočnosť ste použili ako dôvod aj u pána Hríbika na to, aby ste mu licenciu nevydali. Prosím o kvalifikovanú odpoveď, nakoľko sa tu používa nielen dvojaký meter, ale aj absollútna právna neznalosť!"
Ak nebude na ňu odpovedané, tak ju položím znova a znova. Čakajme.
Jedno male dialnicne OT. ? ? Pri stavbe dialnice D11 pri Hradci Kralove mali problem s vykupenim pozemkov od jednej farmarky, cim sa stavba dialnice na par rokov v tej casti oddialila, v sucasnosti je uz udajne dohoda uzavreta a stavba dialnice môze pokracovat dalej. Podobne kuriozny problem maju aj v Madarsku pri stavbe dialnicneho okruhu Bp v jeho vychodnej casti, tam sa vlastnik domceka s prilahlym domcekom fakt drzi "statocne", stavba je tam uz v takom stadiu rozpracovanosti, ze mu uz obkopali cely jeho pozemok, z toho vyplyva, ze sa nakoniec budu musiet dohodnut "za kazdu cenu",nakoniec posudte sami z pohladu na obrazok v prilozenom odkaze. POZOR! Pravdepodobne sa nezdrzite smiechu.. ? ? ? http://imagination.hu/bb/ssc/m0_determined.jpg
Rozhodol som sa napísať pár návrhov, ktoré by podľa mňa zatraktívnili cestovanie v MHD BB (najmä v jeho trolejbusovej časti), ako aj povedomie o DPMBB. Sú to len návrhy a vychádzam z mne dostupných informacií, takže ich treba brať s miernou rezervou.
1.Trolejbusy by cez víkendy jazdili zadarmo
I. Variant: Aktuálny stav je taký, že trolejbusy cez víkendy vozia len vzduch. Myslím si, že DPMBB vôbec neuškodí, ak by cez víkendy jazdili trolejbusy zadarmo, keďže ich strata by bola viacmenej rovnaká. Táto akcia nemusí byť dlhodobá a stačilo by, keby sa nasadila len počas prvých mesiacov od opätovného zavedenia (napr. len tento mesiac). Samozrejme o tejto akcii by bolo potrebné informovať aspoň v takom rozsahu ako o aktuálnej akcii na dopravnú kartu.
II. Variant: Alebo by mohlo byť cestovné dobrovoľné, pričom by sa cez víkendy cestovné odvádzalo na nejaké dobročinné akcie typu Hodina deťom v mene občanov BB. Takže, kto by chcel pomôcť, zaplatil by si klasický lístok a zároveň by tak aj niekomu pomohol. Tento spôsob pomoci je veľmi účinný a trolejbusom by výrazne zvýšil kredit. Samozrejme nemusí sa to týkať len trolejbusov a môžete to rozšíriť aj o citybusy.
Navyše by sa ľudia presvedčili o tom, že trolejbusy už nejazdia špinavé, nevykúrené a šofér sa k nim správa s úctou. Padli by niektoré základné predsudky a možno by začali ľudia viac využívať MHD aj cez víkendy.
2.Vianočná a silvestrovská jazda s trolejbusom
Pôvodne som rozmýšľal, že cez vianočné sviatky by všetky trolejbusové linky jazdili zadarmo, ale nakoniec ma napadlo, že možno by bolo lepšie zriadiť len špeciálnu vianočnú linku, ktorí by bola zadarmo.
Takáto linka nemusí mať nejaký skvelý interval, ale ľudí by potešila, lebo by mohli v pokoji si pozrieť mesto, absolvovať posledné nákupy a navyše by cestovali zadarmo. Osobne by som bol za trasu: Tesco - > Žel. Stanica - > Úsvit -> Nemocnica - > Poľná -> Tesco. Opäť by padli niektoré základné predsudky, ktoré sa v spoločnosti za posledné roky objavili.
Aj v tomto prípade sa dá uplatniť aj II. Variant z predchádzajúceho návrhu.
3.Deň otvorených dverí
Návrh: Pre ľudí je DPMBB úplne cudzí podnik, keďže sa k nim neprihovára a nerobí žiadne akcie, kde by sa so svojimi zákazníkmi mohol zblížiť. Preto navrhujem urobiť Deň otvorených dverí v nejaký zaujímavý dátum, pričom opäť o takejto akcii treba informovať.
Osobne by som si to predstavoval tak, že ľudia by mali možnosť porozprávať sa s predstavenstvom podniku či niektorými šoférmi (nejakí vytipovaní usmievaví), zároveň by sa urobila prehliadka vozovne. Nechýbalo by nejaké malé občerstvenie a sprievodný program, ale nie sú podmienkou. Na stenách by boli zaujímavé fotky z prevádzky či nejaké archívne kúsky alebo nejaké články z histórie. Samozrejmosťou sú reklamné predmety.
Určite by sa oplatilo urobiť aj nejakú mini brožúrku s históriou MHD a trolejbusov, ktorá by obsahovala zaujímavé fakty a vyvracala i niektoré mýty. Najmä by v nej bolo potrebné zdôrazňovať aká je dôležitá trolejbusová doprava a koľko sme už do nej v minulosti ako občania investovali. Takáto brožúrka by mohla byť rozdávaná aj samostatne na nejakých verejných priestranstvách.
Najlepšie by bolo túto akciu urobiť k nejakému výročiu (spustenie trolejbusov, vznik DPMBB a podobne), pričom by sa však nemuselo jednať o samostatnú akciu, ale pridružiť ju k nejakej inej, ktorú organizuje mesto.
4.Zriadiť vlastné informačné noviny
Ďalšou dobrou možnosťou ako sa priblížiť k ľudom je zriadenie vlastných informačných novín, ktoré by občasne vychádzali. Opäť by to nemuseli byť samostatné noviny, ale mohli by byť napr. len súčasťou už existujúcich Radničných novín, kde by sa DPMBB prihováral k ľuďom. Cez ne by ste vysvetľovali aktuálny stav, informovali o zmene CP či rôznych nových akciách, ktoré majú spestriť cestovanie na Vašich linkách. Ľudia o takýchto veciach radi čítajú a konečne by boli v obraze.
Myslím si, že keby sa aspoň časť týchto návrhov zrealizovala, tak majú ľudia o trolejbusoch inú mienku. Naozaj stačí málo a DPMBB si môže vybudovať také meno, že mu ho môže SAD ZV len závidieť, pričom narozdiel od nich nemusí verejnosť vôbec zavádzať.
Mal som aj ďalšie návrhy, ktoré tu však už popísali aj druhí a dnes sa pokladajú v iných mestách za štandard, takže u nás ich už len stačí zaviesť. Dúfam, že som Vás aspoň trochu inšpiroval.
Ved niet preco sa urazati. SAD BBDS nebola veru vylupkom ctnosti a akukolvek aktivitu smerujucu k pohodliu zakaznika zacala skutocne vyvijat az vtedy, ked dostala facku v podobe odnatia MHD. Keby sa toto nestalo, tak zrejme nadalej platia moje prispevky #2825, #2968, #2969, #2970 - a nic by sa nedialo.
Vadit sa, ci je lepsia BBDS alebo SAD ZV je ako rozmyslat, ci je vacsi demokrat premier R. F. alebo premier V. M.
Dnes asi o 18:30 som videl(asi 500 m som isiel za nim, potom som musel odbocit) tento zilinsky bus http://imhd.sk/za/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=24166&gi=0&gn=1
000&gs=c&gsd=&ghv=6292 ako prechadzal cez sasovske sidlisko, tak ma celkom zaujalo, kam mal asi tak nasmerovane..? Interier vozu mal cely vysvieteny ako pri beznej preprave s cestujucimi, nie ako ked iba smeruje niekde do opravy, vtedy by nemal dôvod mat cely voz vysvieteny ako "v Las Vegas, pretoze pri takej preprave musi take nasvietenie interieru vodicovi vadit. Kto vie nieco blizsie o tom, preco v BB ten zilinsky Irisbus bol, nech "praskne" nejake info aj sem. ? ?
xdeimosx
1.Trolejbusy by cez víkendy jazdili zadarmo
I. Variant: Aktuálny stav je taký, že trolejbusy cez víkendy vozia len vzduch. Myslím si, že DPMBB vôbec neuškodí, ak by cez víkendy jazdili trolejbusy zadarmo, keďže ich strata by bola viacmenej rovnaká. Táto akcia nemusí byť dlhodobá a stačilo by, keby sa nasadila len počas prvých mesiacov od opätovného zavedenia (napr. len tento mesiac). Samozrejme o tejto akcii by bolo potrebné informovať aspoň v takom rozsahu ako o aktuálnej akcii na dopravnú kartu.
II. Variant: Alebo by mohlo byť cestovné dobrovoľné, pričom by sa cez víkendy cestovné odvádzalo na nejaké dobročinné akcie typu Hodina deťom v mene občanov BB. Takže, kto by chcel pomôcť, zaplatil by si klasický lístok a zároveň by tak aj niekomu pomohol. Tento spôsob pomoci je veľmi účinný a trolejbusom by výrazne zvýšil kredit. Samozrejme nemusí sa to týkať len trolejbusov a môžete to rozšíriť aj o citybusy.
Navyše by sa ľudia presvedčili o tom, že trolejbusy už nejazdia špinavé, nevykúrené a šofér sa k nim správa s úctou. Padli by niektoré základné predsudky a možno by začali ľudia viac využívať MHD aj cez víkendy.
2.Vianočná a silvestrovská jazda s trolejbusom
Pôvodne som rozmýšľal, že cez vianočné sviatky by všetky trolejbusové linky jazdili zadarmo, ale nakoniec ma napadlo, že možno by bolo lepšie zriadiť len špeciálnu vianočnú linku, ktorí by bola zadarmo.
Takáto linka nemusí mať nejaký skvelý interval, ale ľudí by potešila, lebo by mohli v pokoji si pozrieť mesto, absolvovať posledné nákupy a navyše by cestovali zadarmo. Osobne by som bol za trasu: Tesco - > Žel. Stanica - > Úsvit -> Nemocnica - > Poľná -> Tesco. Opäť by padli niektoré základné predsudky, ktoré sa v spoločnosti za posledné roky objavili.
Aj v tomto prípade sa dá uplatniť aj II. Variant z predchádzajúceho návrhu.
3.Deň otvorených dverí
Návrh: Pre ľudí je DPMBB úplne cudzí podnik, keďže sa k nim neprihovára a nerobí žiadne akcie, kde by sa so svojimi zákazníkmi mohol zblížiť. Preto navrhujem urobiť Deň otvorených dverí v nejaký zaujímavý dátum, pričom opäť o takejto akcii treba informovať.
Osobne by som si to predstavoval tak, že ľudia by mali možnosť porozprávať sa s predstavenstvom podniku či niektorými šoférmi (nejakí vytipovaní usmievaví), zároveň by sa urobila prehliadka vozovne. Nechýbalo by nejaké malé občerstvenie a sprievodný program, ale nie sú podmienkou. Na stenách by boli zaujímavé fotky z prevádzky či nejaké archívne kúsky alebo nejaké články z histórie. Samozrejmosťou sú reklamné predmety.
Určite by sa oplatilo urobiť aj nejakú mini brožúrku s históriou MHD a trolejbusov, ktorá by obsahovala zaujímavé fakty a vyvracala i niektoré mýty. Najmä by v nej bolo potrebné zdôrazňovať aká je dôležitá trolejbusová doprava a koľko sme už do nej v minulosti ako občania investovali. Takáto brožúrka by mohla byť rozdávaná aj samostatne na nejakých verejných priestranstvách.
Najlepšie by bolo túto akciu urobiť k nejakému výročiu (spustenie trolejbusov, vznik DPMBB a podobne), pričom by sa však nemuselo jednať o samostatnú akciu, ale pridružiť ju k nejakej inej, ktorú organizuje mesto.
4.Zriadiť vlastné informačné noviny
Ďalšou dobrou možnosťou ako sa priblížiť k ľudom je zriadenie vlastných informačných novín, ktoré by občasne vychádzali. Opäť by to nemuseli byť samostatné noviny, ale mohli by byť napr. len súčasťou už existujúcich Radničných novín, kde by sa DPMBB prihováral k ľuďom. Cez ne by ste vysvetľovali aktuálny stav, informovali o zmene CP či rôznych nových akciách, ktoré majú spestriť cestovanie na Vašich linkách. Ľudia o takýchto veciach radi čítajú a konečne by boli v obraze.
Myslím si, že keby sa aspoň časť týchto návrhov zrealizovala, tak majú ľudia o trolejbusoch inú mienku. Naozaj stačí málo a DPMBB si môže vybudovať také meno, že mu ho môže SAD ZV len závidieť, pričom narozdiel od nich nemusí verejnosť vôbec zavádzať.
Mal som aj ďalšie návrhy, ktoré tu však už popísali aj druhí a dnes sa pokladajú v iných mestách za štandard, takže u nás ich už len stačí zaviesť. Dúfam, že som Vás aspoň trochu inšpiroval.