Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mirkobb #24168:
počuj, doteraz som si myslel že čítaš pozorne a nerobíš predčasné závery, ale asi si sa sakra sekol: Hands-free Nokia má certifikáciu, že sa môžu montovať do aú. Iná certifikácia /uvádzanie na trh všeobecne/ je nepodstatná. Ide o to, že ten držia do auta /hádam už vieš o čom vravím/ musí spĺňať určité kritériá.

PS: prečo asi majú autorádia ovládania na volante? Sú nedovolené? Asi tak isto ako "voľné ruky". ?
Reply on: maciatko #24167:
preto som tu ten výklad dal, ale tak ak nie si spokojná, obráť sa na iného ? Ja ti to vravím z osobnej skúsenosti, nie len mírnix dírnix.
Reply on: PIT #24161:
nič proti tebe osobne, jedna vec je ž so zakázaním Hands-free v aute nesúhlasím, ale tvoj výklad predmetného §4 nie je správny. Načo by sa potom všetky Hands-free u nás montovali do aút?

A platí čo som už povedal, v zmysle Ústavy SR občania môžu všetko čo im zákon nezakazuje...čiže pokiaľ to nie je jednoznačné z toho ustanovenia, nie je možné to sankcionovať, lebo sankcia musí byť jednoznačná, presná a za porušenie povinnosti, ktorá nevyvoláva pochybnosť /judikatúra ESD/.

Toľko k nejakému výkladu. Podľa mňa viac netreba. ?
Reply on: draxter #24145:
to upravujú vnútorné smernice....
Reply on: Mirosk #24172:
Miro, reagovala som na tvoju reakciu, ale brala som do úvahy celú debatu. Danny písal o dvadsaťpäťminútovom telefonovaní počas jazdy. Ty si začal reagovať tou otočkou a v druhej časti vety si písal o hands-free. To handsfree bolo určite myslené všeobecne pre mobily v dopravnom prostriedku, keďže by sa podľa mňa len blázon zaoberal otázkou či používať mobil alebo hands-free, keď vozidlo stojí. Okrem toho, keby si čítal poriadne, zistil by si aj to, že reagujem preto, lebo ma nahneval aj tvoj vulgarizmus mierený na Dannyho. Miro, ja mám pocit, že ty tie reakcie ani poriadne nečítaš a nedávaš si ich do súvislostí. Vytrhneš si len časť, alebo posplietaš veci dohromady. No, možno máš nejaký problém so sústredením. Alebo jednoducho počas čítania a písania príspevkov telefonuješ a tým pádom sa ti znižuje pozornosť a schopnosť vstrebania a spracovania informácií v tvojom mozgu. Len neviem, či vtedy používaš aj hands-free.
Re#24167 maciatko:keby si čítala poriadne tak by si zistila že ja som napísal že si môže telefonovať koľko chce keď stojí na otočke!!!
Na Deň bez áut (22.9.) bude BA MHD po prvý raz zadarmo
http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5029

Počas Dňa bez áut 22.9.2007 cestovanie železnicou v Tatrách za 5 Sk
http://www.imhd.sk/tatry/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5034
Reply on: mirkobb #24168:
Otázka znie, kto tie sady odporúča. Výrobca? Lebo výrobca elektrickej špirály by ti tiež odporučil používať ju.
Reply on: draxter #24159:
A prosím ťa, urob si ešte jasno v pojmoch ako "zákon" - resp. "znenie zákona", "výklad zákona" a "NÁVRH smernice" - tie z EU bývajú napríklad dosť všeobecné. Lebo mám taký pocit, že pojem "výklad zákona" používaš na všetko z uvedených. Ak citujem zákon, nepovažuj to za môj výklad a nejaký návrh smernice nepovažuj zase za výklad zákona.
Ad #24139 a #24148 !! ? Snad tu nezacnete za chvilu zverejnovat aj ich rodne cisla..? Trosku diskretnosti by Vam nezaskodilo, co poviete??
Ad Draxter #24157: Prepac, ale s tym, co si tam uviedol(citacia) ... pokia¾ by boli nelegálne všetky hands-free, nedostali by certifikáciu a homologizáciu... (koniec citacie) si sa utiekal Ty prinajmensom k demagogii, ako keby hands-free boli vyrabane primarne len pre vodicov..? Je to vyrobok urceny pre väcsie pohodlie, volnost, komfort, ked nezavadzaju kabliky, volne ruky pre ludi kdekolvek, trebars pri volnom pohybe po byte, chôdzi, joggingu, sexe.. ? , atd.
Co sa tyka vodicov, tak tam je to diskutabilne, su dokonca odporucane hands-free sady pre komunikaciu v aute kvoli telefonovaniu a je jedno, ci mas nainstalovany priestorovy mikrofon a protajsok pocuvas cez reproboxy, alebo mas bluetooth "muslu" v uchu, resp. "bondovku", vtedy su obidve ruky na volante, nevyhnutna manipulacia trebars prijatia hovoru a pod. sa deje ovladami na samotnom volante a pripadne vytocenie cisla sice odputava pozornost, ale tiez asi iba tolko, ako ked niekto manipuluje s autoradiom, taktiez potom samotna komunikacia prebieha ako keby sa dotycny rozpraval so spolujazdcom. Proti tomuto snad netreba mat namietky. Diametralne odlisna situacia je, ked vodic ma mobil pri uchu drziac ho v ruke, ked je automaticky zamestnana jedna ruka, tento spôsob zakazuje zakon vseobecne pre vsetkych bez vynimky! V civilizovanejsich krajinach ako je Slovensko zvyknu upozornovat na taketo konanie aj ini ucastnici cestnej premavky(napr. v Cechach ini vodici, ale aj chodci na prechodoch, chodnikoch castokrat "nevyberavym gestom" upozornia na nutnost prestat s tym), nehovoriac uz o policajtoch s dalekohladmi aj na dialnici, ktori vyberaju mastne pokuty nielen za nezapnute bezpecnostne pasy! No a kedze na Slovensku sa nedodrziavaju aj ine zavaznejsie predpisy a zakony, tak sa radime v tomto skôr k Balkanu(nie k tomu pod Pustym hradom) a v praxi to potom aj ak vypada.. ? Este poznamka, zakaz pouzivat mobil bez hands-free sady by asi mal platit vseobecne, s uvedenou sadou by mala byt moznost pouzivat ho v IAD, pre soferov nakladnej dopravy, ale v ziadnom pripade nie pri hromadnej preprave osôb, tam su samozrejme ine specificke aspekty toho druhu dopravy, a vyzaduje sa, aby okrem sustredenia sa na samotne vedenie vozidla sofer vykonaval a sledoval aj inu cinnost suvisiacu s prepravou a teda sa plne sustredil iba na tuto cinnost(ludia ho môzu na cokolvek upozornovat v suvislosti trebars s nastupovanim a vystupovanim, atd.) a pri nesustredeni sa by mohol zavinit niekomu uraz a pod. Spravne teda PIT pripomenul, ze pre sofera verejnej dopravy nepripada do uvahy ani pouzivanie hands-free sady, ani nevyhnutna komunikacia s inym cestujucimi pocas jazdy! Ine ale uz je, ci mu to na Slovensku nejaky predpis(trebars aj interny konkretneho dopravcu) vylozene zakazuje..!? ❓ ? Kedysi ano, vid PITova poznamka o zakaze hovorit za jazdy s vodicom, ako je to teraz nech povedia kompetetni.. ?
Reply on: draxter #24141:
Nie je podstané, čo je "podľa mňa". Zacitovala som zákon, zvyšovanie hlasitosti alebo prepínanie rádia nie je obsluha telefónneho prístroja. Ak si aj tú obsluhu odmyslíš, tak telefonovanie je určite obdobná činnosť,ktorá nesúvisí s jazdou, rádio až tak posúdiť neviem, keďže teraz už "podľa mňa" si môžeš z rádia počas jazdy vypočuť informácie, ktoré sú pre teba ako vodiča podstatné a možno by som počúvanie rádia tiež nepriradila k činnosti obdobnej obsluhe telefónneho prístroja. Fakt je, že pri počúvaní rádia tvoj mozog spracováva len informácie smerujúce k tebe, z tlmočenia viem, že na zachytenie podstaty, sa nepotrebuješ sústrediť na celý obsah. Pri telefonovaní už vnímaš pozornejšie a formuluješ aj odpovede. Tvoja sústredenosť je určite nižšia ako pri počúvaní rádia, pretože mozog spracováva viac procesov naraz. Môj osobný názor je, že hands-free v aute je určite lepšie ako mobil bez hands-free a s telefonovaním počas jazdy by mohli mať hlavne začiatočníci problém, skúsenejších posúdiť neviem. Ja som však reagovala na tú Mirovu nadávku a sebaistotu v tvrdení, že si vodič môže volať, koľko chce.

Jednoducho, nech si o tom myslí kto chce, čo chce, je to raz v zákone, kým sa to nezmení, tak neexstuje niečo také ako "môže si volať, koľko chce". A o výklad pojmu obdobná činnosť treba požiadať právnika.
Reply on: Cream #24152:
nahravku ma samozrejme dopravca. ale kedze dopravcov tu mame viac, so zverejnovanim by som neratal. 🙂
Reply on: mirkobb #24147:
Dobreee však ?? )) Dnes o 8.18 mi zavolal jeden milý kamarát, že som napísala na imhd príspevok sama sebe..takže bolo dosť času sa ospravedlniť za omyl /po prípade ho dať zmazať/, ktorý si tu aj ty urobil pár krát.../hádam všetci vedia , že ja som žiadny bus nepotiahla/ a tak moja reakcia bola.."kľud mirkobb to samozrejme bude komentovať s patričným sarkazmom" a vieš , že si ma vôbec nesklamal ??? ..urobilo ti to veľkú radosť ?? ak áno teším sa s tebou ? a týmto oficiálne zahajujem svoju činnosť v odbore "veštica z Bujakova " !!! ?
Reply on: wizard112 #24149:
Dnes kontroly busov ráno priamo na Partizánskej pri výjazde , potom na AS ?
Kvorka:on a jeho otec(kolega)...
Reply on: PIT #24161:
Mohli by ste niekto požiadať nejakú KOMPETENTNÚ osobu (napr. MDPaT) o autorizovaný výklad? Podľa mňa je to hovädzina.
Reply on: draxter #24157:
Ako keby hands-free bolo vymyslené výlučne na to, aby si telefonoval pri vedení vozidla...
Čo myslím, prečo bežne bývali pri kabínke vodiča verejnej dopravy nalepené texty "Za jízdy mluviti s řidičem zakázáno!"? ?
Re #24158, #24159: Neviem, či v niektorých členských krajinách majú v tom ešte väčší bordel, resp. možno niekde telefonovať zakázané nemajú. Skutočnosť, že EÚ by napr. chcela v krajinách, kde je telefonovanie bežné, ho aspoň obmedziť prostredníctvom hands-free. Nič to však nemení na veci, že slovenská právna úprava je tvrdšia a hlavne "bezpečnejšia". Je to hlavne o zodpovednosti a tú jednoducho buď máš alebo nie - pritom nemusíš mať nič nariadené, resp. zakázané zákonom a aj tak môžeš urobiť dobrú vec. ?
Reply on: draxter #24157:
Rovnaký názor na toto mal aj môj inštruktor autoškoly a tiež mu musím dať za pravdu. Pokiaľ máš hands-free alebo hlasný odposluch (teda fyzicky sa môžeš plne venovať riadeniu), je to v podstate to isté, ako keď sa rozprávaš so spolujazdcom. Teda malo by sa zakázať aj to. Na druhej strane je zákon, kde sa píše, že vodič sa má plne venovať riadeniu vozidla atď. Takže by mal robiť výlučne len veci súvisiace s riadením vozidla, pretože akýkoľvek iný podnet znižuje sústredenie (rozhovor so spolujazdcom, nastavovanie rádia,...).
Tak koho výklad je reálnejší? Vyberte si...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.