Ten citát samozrejme nehovorí o žiadnych českých mestách, u nás nikdy žiadne duobusy nejazdili. Duobusy zapríčinili koniec trolejbusov napríklad v Essene.
V prvom rade je potrebné si uvedomiť, že trolejbusy s pomocným pohonom typu 24/25Tr NIE SÚ duobusy. Výkon ich agregátu pre nezávislý pohon nie je dostatočný pre pravidelnú premávku s cestujúcimi a z toho plynie aj ich vysoká spotreba - rovnako bude mať väčšiu spotrebu Škoda Fabia 1,2 HownoToPojede, keď ju poženiem plne naloženú po diaľnici na rýchlostnom limite, než Octavia 1,6 75 kW s tým istým zaťažením a pri tej istej rýchlosti. Ďalej, tieto vozidlá NEumožňujú trvalú prevádzku na diesel a už vôbec nie používanie v autobusovom režime, keďže aj pri naftovom pohone je prenos výkonu elektrický, zatiaľ čo v citáte spomínané duobusy boli plnohodnotné autobusy. Tento typ duobusov sa skutočne neosvedčil a už sa ani nevyrába. Vozidlá boli drahé, ťažké a nespoľahlivé.
Udajne sa take riesenie neosvedcilo v niektorych ceskych mestach, prikladam uryvok z vysloveneho nazoru ohladne duobusov, citacia:
"Problemem duobusů byva jejich vyssi porizovaci cena , větsi vaha a poruchovost dilu. Takzvany duobusy zapricinily v nekolika městech upadek a ukonceni trolejbusovyho provozu. Ridice totizto nic nemotivovalo jezdit na elektrinu, jelikoz nafta byla stejna draha. Navic pri poruse elektrovyzbroje se nemusela opravovat a jezdilo se s tim jako s autobusem. Vetsina vozu nakonec skoncila po odebrani vyzbroje jako autobusy."
V BB stacia aj 24(25)Tr-ky, len aby uz nejake boli.. ?
Ta myslienka NIE JE "zrejme nerealna". Ta myslienka je zjavna blbost! Vies aku ma spotrebu duobus pri jazde na naftu? Aky by malo taketo predstavenie zmysel? Hlavne ked v BB ziadne trolejbusy nejazdia a ani tak skoro nebudu.
"Miss-kove" OT: Aktualne najkrajsie baby na Slovensku pochadzaju z BB, druha(1. vicemiss) a tretia(2. vicemiss) su bystricanky. ? Kami, vies, co to znamena..? ? ? Zeby na zahajovaciu jazdu? ?
Tak až ex-post som sa dozvedel, čo dnes robilo v BB trio Šľachtičná+Sergej+Pomaranč... Škoda... ? http://www.bahnurlaub.de/reise_detail14021.html
A škoda, že je naše male milé zlaté preč, že by nám to preložilo... ?
Tak trolejbusy s pomocným pohonom by neboli na škodu. Začal som uvažovať aj nad myšlienkou (zrejme dosť nereálnou), že by sa mohlo nakúpiť niekoľko duobusov, ktoré by chodili na trase dnešnej L21. Jednak by bola priama linka Sásová - Radvaň, no a pod trolejmi by chodil ako trolejbus, inde na spaľovcí motor. A spokojní by boli všetci. ? Aj keď ja v prestupe nevidím nejakú prekážku (samozrejme, ak je slušný interval), ľudia by po "rozpojení" L21 dosť nadávali.
Este dalsim riesenim okrem zaloznych busov je mat trolejbusy s pomocnym agregatom(24Tr, 25Tr, Trollino, Cristalis, VanHool, atd..), ´potom by nebol problem obist dane miesto aj inou trasou, ze? ? Ale v situacii ako si popisal, by aj tie(takisto ako aj zalozne busy) museli ist prinajmensom v protismere po druhej strane Hronu, ak by im to docasne umoznili policajti riadiaci premavku. Nevieme ale, kde sa to presne stalo, tak tazko posudit..?
Aj policajti sú len ľudia. Inak by som odporučil niektorým vodičom zopakovať si, čo majú robiť na jednotlivé pokyny policajta. Lebo niektorí to zjavne nevedia... ?
Za toto ma tu zrejme nikto nepochváli, ale v prípade, že jazdia trolejbusy, boli by paralyzované. Ide o výnimočnú udalosť, ktorá sa nestáva denne, ale stane sa. A ľudia by dosť nadávali, keby im hodinu nešlo nič z centra na smer Fončorda a Radvaň. Takže mať niekoľko busov v zálohe pre takéto prípady nie je od veci.
Dnes ráno alebo doobeda bola na nábreží nejaká väčšia dopravná nehoda (asi 5 alebo 6 aút). Nevie niekto podrobnosti? Lebo som tadiaľ šiel okolo 12-tej, tak som videl iba oranžový sprej na ceste a dopravu riadila polícia.
wizard112
Pre tých, čo si myslia, že sú tu na nosných linkách slabé intervaly, už na strednom Slovensku nebude BB sama. Nasleduje nás ZA. http://www.imhd.sk/za/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=4636 Tak 40 minút cez víkend je aj na BB veľa...