menej prijemna sprava: sklamem tych co sa tesia z odchodu pana Ch. z BBSK. Splnil svoju ulohu a odisiel na teple miestecko do ZV. Nastupcu nalezite instruoval ako sa branit konkurencii.
Po case som sa sem na chvilu zastavil, lebo mi/nam prisla hot news do mejlu
-----------Primátor Ivan Saktor podpísal s a. s. MHD BANSKÁ BYSTRICA zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme o započatí prevádzky trolejbusov---------------
Tlačová správa
Banská Bystrica 20. februára 2007 – Na začiatku minulého roka prestali byť trolejbusy súčasťou banskobystrickej hromadnej dopravy osôb. Predchádzajúce vedenie mesta vtedy uzatvorilo zmluvu s dopravnou spoločnosťou SAD Zvolen, ktorá sa stala dominantným prepravcom osôb v meste. Vlastníkom trolejbusov a takmer celej siete trolejových vedení v Banskej Bystrici je však spoločnosť SAD – Banskobystrická dopravná spoločnosť, ktorá mala na starosti hromadnú dopravu osôb v Banskej Bystrici do konca roka 2005. Stopercentná dcérska akciová spoločnosť Mesta Banská Bystrica – MESTSKÁ HROMADNÁ DOPRAVA BANSKÁ BYSTRICA, a.s. (MHD BB) si koncom minulého roka prenajala od dopravcu SAD – Banskobystrická dopravná spoločnosť 25 trolejbusov, väčšinovú časť trolejového vedenia a depo.
Eminentný záujem o obnovenie trolejovej dopravy má nielen banskobystrická verejnosť, ale aj súčasné vedenie mesta a primátor Ivan Saktor.
„Pred komunálnymi voľbami i po nich som vyjadroval vôľu občanov, i svoj zámer vrátiť trolejbusy do ulíc nášho mesta v čo najkratšom možnom čase. Vychádzal som pritom z informácií, ktoré boli vtedy k dispozícii, situácia sa však, bohužiaľ, ukázala oveľa komplikovanejšia, a to v oblasti majetkovoprávnej, technickej i bezpečnostnej. Napriek tomu znovuzavedenie trolejbusovej dopravy patrí k absolútnym prioritám terajšieho vedenia mesta a preto urobíme všetko, čo bude v našich silách a možnostiach, aby sme trolejbusovú dopravu v čo najkratšom možnom čase znovu spustili do prevádzky. Je to v záujme občanov, v ekonomickom záujme mesta i v záujme ochrany životného prostredia,“ hovorí primátor Banskej Bystrice Ivan Saktor.
Terajší primátor Ivan Saktor nastúpil na svoj post v čase, keď všetky výkony hromadnej dopravy osôb v meste Banská Bystrica mala s predchádzajúcim vedením mesta zmluvne dohodnuté akciová spoločnosť SAD Zvolen a neboli právne možnosti na vytvorenie druhého dopravcu – prevádzkovateľa trolejovej osobnej dopravy. Intenzívne rokovania primátora Ivana Saktora a prednostu Mestského úradu Radoslava Lukaja s manažmentmi dopravných spoločností vyústili po mesiaci, teda za rekordne krátky čas, k podpisu zmluvy so spoločnosťou MESTSKÁ HROMADNÁ DOPRAVA BANSKÁ BYSTRICA, a.s., ktorá je dcérskou spoločnosťou Mesta Banská Bystrica.
„Vyčlenili sme časť dotácií na služby vo verejnom záujme v prospech trolejbusov. V prospech našej dcérskej dopravnej spoločnosti pôjde z pokladnice Mesta Banská Bystrica 16 miliónov korún na prevádzku trolejbusovej dopravy tak, aby jej manažment umožnil našim občanom a celej cestujúcej verejnosti v čo najkratšom čase cestovať trolejbusmi, ako najekologickejšou formou dopravy,“ uviedol Ivan Saktor.
Suma 16 miliónov Sk, ktorou Mesto Banská Bystrica prispieva na prevádzku trolejbusovej dopravy, zahŕňa náklady na spustenie i bežnú prevádzku trolejbusov, pričom sa predpokladá zníženie tejto sumy v ročnom mestskom rozpočte.
Je už len v kompetencii manažmentu a. s. MESTSKÁ HROMADNÁ DOPRAVA BANSKÁ BYSTRICA požiadať o licenciu dopravcu, o povolenie na prevádzku trolejbusov a v konečnom dôsledku započať s trolejbusovou dopravou v meste.
Vedenie a. s. MESTSKÁ HROMADNÁ DOPRAVA BANSKÁ BYSTRICA tvoria predstavitelia firmy, ktorí na jej čele pôsobili aj v uplynulom volebnom období, takže súčasné vedenie mesta a primátor Ivan Saktor očakávajú od manažmentu spoločnosti započatie trolejbusovej dopravy v Banskej Bystrici v čo najkratšom možnom čase, najneskoršie však do 30. apríla 2007. Na nedodržanie tohoto krajného termínu, alebo na prípadné nesplnenie ďalších podmienok zmluvy, už nevidí primátor I. Saktor nijaké dôvody.
„Primátor a celé súčasné vedenie mesta je pripravené podporiť úsilie manažérov akciovej spoločnosti MHD BANSKÁ BYSTRICA splniť všetky zákonné podmienky a predpoklady tak, aby správny orgán – Úrad Banskobystrického samosprávneho kraja – mohol spoločnosti udeliť licenciu dopravcu a povolenie na prevádzku trolejbusov v meste,“ pripomína prednosta úradu Radoslav Lukaj.
„Zároveň predpokladáme, že budeme u tejto našej dcérskej spoločnosti nekompromisnejšie presadzovať požiadavky občanov na udržanie prevádzky ´dopravných anjelov´, na nastupovanie všetkými dvermi a na jednotný platobný systém, v ktorom si všetci dopravcovia vzájomne budú akceptovať platnosť čipových kariet,“ dodáva primátor Ivan Saktor. Na otázku, ako bude postupovať v prípade nedodržania zmluvných podmienok a najneskoršieho termínu na spustenie trolejbusovej dopravy zo strany vedenia a. s. MHD BB, banskobystrický primátor uvádza, že ide o termín posledný a v prípade jeho nedodržania pristúpi v záujme občanov k tvrdým sankciám a nekompromisným personálnym postihom.
...sám som zvedavý. Ale jedno je už isté: nakoľko je nedostatok reštaurákov na severnom ťahu, z Horehronca prejde na Váh KE-BA a Ružín BA-KE. Takže BB opäť bez reštauráku.
ad1) "...Ale keď to nezdvojkoľajnili teraz, mohli s tým perspektívne ešte uvažovať a tie trakčné stĺpy umiestniť na iných miestach..."
lenze to by sa potom nemohla pouzit ziadna vyhovorka, preco nezdvojkolajnit trat do zvolena. Teraz je to jasne - nemozeme zdvojkolajnovat, lebo trat je elektrifikovana a trakcne stlpy su v ose druhej kolaje a kedze je elektrika v BB len kratko, nikto to predsa nemoze prerobit...
ad2) "...a zriadenie "až" jedného priameho vlaku z BA... To hovorí samo za všetko..."
tragedia toho vsetkeho je, ze naozaj formalne pribudol len jeden priamy vlak z BA, ale nikto ani len netusi z obycajnych cestujucich, ze niekolko R vozenych, resp. z Kosic/Presova do BA cez ZV a spat ma aj priame vozne do BB (R 802/803 Gemeran, R 804/805 Sitno, R 1530 Žitava ma dokonca vsetky vozne radene uz z Berzna na Os 7357). To je ta najvacsia tragedia, ze ked uz ZSSK aj nieco "vytvorili", tak to ani nedokazu predat, lebo nikto o tom ani len nevie - obdobne priamy vozen na R 810/811 Horehronec do Chebu...
aj keď nádej s tými priamymi vlakmi ešte je: vraj od nového GVD má byť spojenie BA - BB lepšie, a nie len 2 priame vlaky /Hron a Horehronec/. Ale to je zbytočné sa čudovať, štát so všetkým väčšinou hospodíri ako za 5 korún...súkromný vlastník by sa choval inak, najmä ak na to boli lówa z EÚ
Železnice zase premrhali príležitosť, kedy mohli zabiť dve muchy jednou ranou. Ale keď to nezdvojkoľajnili teraz, mohli s tým perspektívne ešte uvažovať a tie trakčné stĺpy umiestniť na iných miestach, ako môže byť druhá koľaj. Ale nejakú budúcnosť osobnej vlakovej dopravy v našom regióne nevidím. Veď po elektrifikácii chodí naďalej viac motorových rušňov ako elektrických a zriadenie "až" jedného priameho vlaku z BA... To hovorí samo za všetko.
Pri tomto projekte mohli rozmýšľať aj o zvýšení traťovej rýchlosti, ale keď rozmýšľanie bolí. ? Železnice si pília konár sami pod sebou a čoskoro na to doplatia.
mirkobb