Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petik #1887:
Prosím Ťa, nemúť vodu, lebo to poniektorí fakt vezmú vážne 🙂
A mimochodom, Majkl, Kami, mohli by ste do info o tomto diskusnom fóre prihodiť vetičku o tom, že toto nie sú stránky BBDS. Diskutovať o kladoch (ak sú) a záporoch úpravy trasy L34 môžeme, ale aby sa tvorcovia stránky museli obhajovať pred útočiacim davom obviňujúcim ich z najťažších zločinov, tak to nie...
Rada by som vedela kedy bude aktualizovany cestovny poriadok. A s tou 34 -kou to naozaj prehnali.
Ja sa cudujem, ze Vam to este nedoslo. Zmenu linky 34 zaistil Kami s Majklom (#1896), aby tu rozprudili diskusiu. Tak prosim nenadavajte na MHD.

Ked tato vlna prispevkov opadne, bude zmenena linka 22, ktora bude z Rudlovskej cesty pokracovat na Jesensky vrsok, kde bude ukoncena. Spojenie do centra bude zabezpecene novozavedenou polookruznou linkou 21, ktora bude premavat po trase Uhlisko - Stara nemocnica - Rudlovska cesta - Kukucinova - Uhlisko
Mozem sa spytat co to bolo za chytreho cloveka, ktory zmenil trasu 34!!!!Ako sa mam prepravit na na´mestie slobody???Ci mam este prestupovat ako idiot a vyhadzovat za to este viac penazi?Mam dojem ze nas tu niekto chce obrat o peniaze.Tuto trasu musel vymysliet niekto pod vplyvom alkoholu.Cchel by som sa tymto obratit na MHD BB aby uvazili co urobili.
To nie je možné,aký neschopný management má bystrická MHD.Zaujímal by ma aspoň jeden jediný rozumný argument na zmenu trasy 34-orky.Neberim do úvahy argumenty typu"Pánu riaditeľovi sa na Uhlisko presťahovala svokra"alebo"Máme tu 2 roky nový most tak ho využívajme".Ak to bude takto pokračovať,zachvíľu sa vo fotogalérii bystrickej MHD vytratia Karosy a nahradia ich 1203-jky.
Odpovie mi niekto kompetentný?Alebo si vedenie MHD BB bude naďaľej tlieskať tvorcovi tychto nezmyslov s klapkami na očiach ako Malachovská markízákom na Silvestra?
Ako sa dozviem,kedy bude na wape upraveny cest.poriadok po novom?Ak niekto vie nech to sen pripise.Dakujem
Tak vysvetli mi niekto, preco linka 34, uz nechodi povodnou trasou?!!!! Tak sa mi zdá, ze to zase robil clovek, ktory necestuje autobusmi!!!!Chapem, ze vam ide o ludi, aby co najviac pipali a tym budete mat vacsie trzby, ale co my ludia??!!!!!!!
Reply on: Papyr #1881:
Samozrejme na tom sa zhodneme. Ale zchádzky v MHD neúčtuje ani BBDS - diskusia totiž začala ohľadne zachádzania šalkovsko-môlčanskej L56 cez Senicu.
Reply on: Vladimír #1880:
Rozdiel je v tom, ze zatialco v presovskom DP si cvaknem listok za 12 Sk (ci kolko to stoji do druheho pasma) a uz sa nestaram, kade ma autobus vezie, tak v SAD si kupim listok u vodica a ten ma cenu podla kilometrickej vzdialenosti, do ktorej zarata i svoje zachadzky, ktore ja nepotrebujem. Takze pri ceste, ktora by priamo stala dajme tomu 20 Sk, ja zaplatim 35 Sk, pretoze ten spoj do mojej obce neraci ist priamo, ale so zachadzkami. A ako ja k tomu pridem?
Reply on: PIT #1877:
Obávam sa, že v rámci racionalizácie aj prešovská MHD v ostatných rokoch siahla vo včerných hodinách a cez víkendy pri doprave do orkajových štvrtí mesta, resp. blízkych obcí po zachádzaní vozidiel jednej linky na trasu inej linky (napr. tak, že jedno vozidlo obsluhuje dve blízke koncové obce alebo odbočí z trasy a obslúži inú oblasť. S tým sa asi nedá nič robiť, ak je raz cestujúcich málo. Tu sa držím toho, že radšej pravidelný interval a slušná frekvencia spojov so zachádzkou ako doprava bez zachádzky a s horšou frekvenciou spojov. Samozrejme rozdiel 26 km vs. 51 km je extrém, a toto je už ozaj silné kafe.

Re #1879 Kami: Spárvne, vodič nemá čas ani chuť toto všetko kontrolovať. To znamená, že by to ani nemal kontrolovať. Ak má podozrenie, môže zasiahnuť aj vodič, ale určite nemá byť poverený kontrolou tarifného vybavenia cestujúcich.

Prekrývanie: keby CP v BB bol organizovaný štandarne do sĺpcov podľa druhu prevádzkového dňa (pracovný deň - deň školského vyučovania, pracovný deň - deň školských prázdnin, sobota - nedeľa - sviatok), skrátka tak ako na iMHD alebo ktoromkoľvek meste na Slovensku s vlastným DP, hneď by bolo o pár zbytočných poznámok menej (X, c, w, a, +)
Reply on: Vladimír #1876:
vlastna blbost. Pouzil som zlavnenu preukazku na obciansky listok a nesedeli mi ich cisla (rodne cislo vs. nejake kmenove). Zaplatil som na mieste. Ironiou je, ze som siel do skoly. Presne okolnosti si nepamatam, ale take nejake dovody boli.

PIT: prave preto je kontrola. Aby si vodici neprevazali znamych. O dalsich moznostiach zneuzitia tu pisat nebudem, vodic nema cas a chut vsetko kontrolovat. Napriek tomu ulovky maju aj vodici, to mi ver.

6 vs 7: je problem to zosuladit pri rozdielnom intervale a trase. Zrejme poznas definiciu vykonu vo verejnom zaujme a krytie straty z tohto vykonu. Som rad, ze ten interval je delitelny.

prekryvanie: nikto mi neveril. Totiz je obmedzeny pocet miest na poznamky, takze teoreticky by sa prekryvat nemali. Ale prekryvaju sa. Je aspon oznacenie dna na prvom mieste (x, c, w, a)? Nemam si to ako pozriet.
Reply on: Kami #1870:


ešte som zabudol na prekrývanie poznámok:
ja som to preberal už v roku 2001 po zavedení nového formátu CP pri osobnom stretnutí s vtedajším dopravným námestníkom. Nestalo sa takisto nič, z mojich poznámok doplnili akurát platnosť CP a názov dopravcu, ktoré tam takisto chýbali.
A Ty si dostal aj nejakú odpoveď od BBDS alebo EMtestu?
Reply on: Kami #1870:

ad 56: netvrdil som, že by chodila plná, len by som bol nerád, keby to v MHD došlo do stavu, ako je napr. u prímestskej linky 601408, ktorá pri víkendovej jazde do Pohronského Bukovca urobí namiesto 26 km za 45 min. zachádzkou do Podkoníc, Moštenice a Hiadeľa prejde až 53 km a trvá to 1,5 hodiny (nehovoriac o tom, že by sa tým mala zvýšiť aj tarifná vzdialenosť a cestovné)

ad 1 vs 6: ešte k tej L7 - keďže L6 má v sedle, ako aj cez víkend, interval 30 min (pričom chcem pripomenúť, že v roku 1995 chodilo v niektorú víkendovú hodinu na Tulskú a Moskovskú spolu dokonca 5 SPOJOV a minimálne 3 po zrátaní L6 a 7), je viac ako vhodné, aby interval medzi týmito linkami zosúladený bol, nakoľko obe pokrývajú predovšetkým oblasť ulíc Tulská, Moskovská a Internátna a 0,5 hodiny ako interval pre pomerne veľké územie je skutočne chabé z hľadiska časovej dostupnosti (teraz neberiem ohľad na využitie kapacity vozidiel v dôsledku ďalších faktorov)

ad 99: nemyslím si, že by HM mal nejaký vplyv na cestu do Tesca a opakujem, že je nezmysel nastupovať len prednými dverami, ak to nevyžadujú žiadne podmienky pre tarifné vybavenie; pochopiť sa dá akurát tak preukázanie sa pokladničným dokladom pri spiatočnej ceste

čo sa týka revízorov, môžeš veriť tak mne, ako aj vladimírovi (príspevok 1872), že v Žiline to myslia vážne a rovnako sa snažia pokuty aj vymôcť; máš pravdu, že po zavedení čipových kariet ešte revízori boli, ale info o tom, že už nie sú som dostal niekedy vo februári 2003;
a ak myslíš ako kontrolu vodiča, je to absolútne nevhodné riešenie, pretože ten by sa nemal venovať ani len predávaniu lístkov a nieto ešte tomuto a druhá vec je, že revízor by mohol súčasne kontrolovať aj samotného vodiča, ktorý v súčasnosti môže bez lístka pustitť do vozidla každého známeho a nikto mu nič nemôže; takisto nikto nekotroluje, či si cestujúci skutočne oprávnene zakúpil zľavnený CL a či necestuje do II. tarif. pásma bez zakúpenia príslušného CL
Reply on: Kami #1875:
Ako sa Ti podarilo v BB platiť pokutu? Čo si zabudol pri vodičovi priznať nadrozmernú batožinu? 🙂
Reply on: Vladimír #1873:
za mojich ciest do ZI som zazil fakt len tu jednu kontrolu. Lenze okrem minuleho roku som vzdy cestoval za nejakym ucelom.

V BB som viacerych revizorov poznal z videnia. S dalsim som sa zoznamil cez Vianoce. Ten spominal ze raz cez vikend kontroloval a vyhodil z busu jedneho cloveka 4 x zasebou !!! Cize kontrola bola. Ja sam som pre vlastnu blbost a nepozornost platil raz platil pokutu.

Naopak. V BA, ZI, ale aj v Brne ci Viedni sa mi podarili aj cierne jazdy. Okrem BA a Viedne (uz davno) neumyselne.
Tým som chcel povedať, že pokiaľ je pravda, že v BB veľmi revízori nechodili, tak nemožno plakať nad nízkymi tržbami.
Reply on: Kami #1872:
Moja osobná skúsenosť je taká, že kntrolovanie v Žiline namá obdobu v žiadnom inom slovenskom meste. Ešte sa mi nikdy v živote nestalo, aby som navštívil Žilinu a nestretol revízora. Môj doterajší rekord je byť kontrolovaný 3x v priebehu asi ôsmich hodín. Možno budeš namietať, že človek ako ja si kúpi 24h CL a vozí sa po celej sieti, takže revízora musí stretnúť. Nie je to celkom tak, do štatistiky som zahrnul aj podstatne kratšie návštevy tohto mesta. Prvý raz som sa so žilinskou MHD zoznámil tak, že som si kúpil dva CL do 5 zastávok. Vykonal sa teda iba dve jazdy trolejbusom - v tom druhom ma už kontrolovali 🙂

Napokon, predsa jedna výnimka potvrdzujúca pravidlo - začiatkom júla 2003 som navštívil ZA asi tak na 3 hodiny a vtedy jediný raz ma nikto nekontroloval.
Reply on: Kami #1849:
podrobne som si pozrel zmenene linky.
L30 je cez vikend akurat na jeden voz. Ma co robit od rana do vecera.
L33: klasicky spickovy voz, nesedi mi tam len spoj 12:48/13:05, neviem kto ho robi.

ad revizori #1859 : to ze MHD nema internych kontrolorov este neznamena, ze je kontrola vylucena. Ja som v Ziline zazil len jedinu kontrolu, aj to sme sli v prazdnom trolejbuse do vozovne. My dvaja, 2 revizorky a vodic. V BB som ich zazil dost, aj po zavedeni cipovych kariet.
Toto je naozaj vydieranie obcana hodne vypalovacov z prostredia mafie. Zamestnany clovek teraz ma naozaj na vyber - prejst z Podlavic peso na druhy koniec mesta (a tak denne stratit 3 hodiny casu), alebo ist vlastnym autom (a to by uz nebyt poplatkov za parkovanie pred sidlom zamestnavatela! bolo pomaly lacnejsie) alebo nakoniec podlahnut "podnikavemu" navrhu a nakoniec i realizacii riesenia uspor v MHD a riesit cestu do prace cez MHD. Ale ma to jeden hacik - pri obmedzenom mnozstve spojov si dotycny musi vytipovat resp. vyskusat, na ktory spoj ma pravdepodobnost nastupit, dalej musi cakat na uskalia nastupovania prednymi dvermi - hlavne pred fakultou, co byva 5 i viac minut. Nasledne nato si dalsich 5 minut vytrpiet na krizovatke v parku, dalsie 2-3 minuty na Hustaku. Ak nie je nahodou zapcha popri Hrone, musi vydrzat este par minut na krizovatke pred VUB. K tomu teraz pribudlo dalsie cakanie - pri prestupe na trolejbus, ktory tesne pred prichodom 34 k malej stanici tuto zastavku prave opustil a dalsie 3 pridu naraz za 10 minut.
Takze, obcania z Podlavic - na Mestsky urad, na polikliniku alebo k banke - len trpezlivost, mafia to tu zariadila vsetko pre Vase dobro. A do prace - dnes kto chce pracovat, do prace musi. A s tym rata i Vasa MHD. A nech sa nevyhovara na mestsky urad - ak nema peniaze, nech odstavi dopravne prostriedky a vydiera tych, co su za to kompetentni a nie nas!!!
Reply on: Katarina Cizmarova #1858:
keby skutocne cast cestujucich presla na trolejbusy, bol by to pozitivny vysledok. Lenze kym je rozdiel v jazdnej dobe 5 minut ...

Re #1857 PIT:
ad 56: videl si vikendovu 56? vsak aj Vario tam ide prazdne, rovnako na L33. Je NEZMYSEL aby jazdil navyse jeden autobus s dvoma vodicmi.

ad 99: tu je panom HM Tesco. Jedine, co neovplyvni je poriadne vykurenie. Ten voz sa takmer nezastavi a pri tej lietacke sa motor poriadne nezohreje.

ad 1 vs 6: suhlasim, len 7 a 6 uz nemusia byt previazane.

ad prekryvanie poznamok: hovoril som to aj na BBDS, aj v EMteste ...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.