Reply on: horehronec #17699:
Ked mam byt uprimny, tak vinu maju vsetky zainteresovane strany.V prvom rade mesto Banska Bystrica - na MHD srdecne kasle, nema absolutne ziadnu koncepciu, ako na to, jedine, co ich zaujima, je, za kolko korun sa odjazdi kilometer pri vykonoch z roku 2004 (akoby vykony z roku 2004 boli nejako oslnujuce). Take veci, ako 25-milionovy prispevok na kupu nizkopodlaznych trolejbusov by som od bystrickeho magistratu fakt necakal nikdy.
Druhym, kto chyboval, bola BBDS. Vedoma si svojej vyhody a "nepotrestatelnosti" (mala trolejbusy) cestujucim strpcovala zivot. Jej sluzby nestali za vela.
Ale potom prisla SAD ZV, absolutne nepripravena prevziat MHD v sibenicnej lehote a tri ci styri mesiace bolo cestovanie nocnou morou aj pre otrlych ludi zvyknutych na "servis" BBDS. A v podstatnych veciach nedoslo k vobec ziadnemu zlepseniu.
Je celkom mozne, ako pises, ze MHD dostane za rok ci za dva Connex alebo niekto iny, lebo ponukne lacnejsiu cenu za km ako predtym BBDS a SAD ZV a opat sa bude kaslat na to, ci ma s cim jazdit, ci tu MHD nejak rozvija, ci su uziavtelia spokojni, podstatne je, ze cena za km bude najvyhodnejsia. Ked medzitym ludia znechutene od MHD odidu a napchaju sa do aut, tym lepsie, budu sa dat obmedzit kilometre a tym sa znizia aj platby. SAD ZV by mala svoje vystriedanie niekym dalsim ocakavat: Sama sa predsa neocakavane dostala nepripravena k prevadzkovaniu MHD v Banskej Bystrici.
Pritom existuje tak vela rieseni, vratane jednoduchych a ucinnych... ale ten vsepohlcujuci nezaujem Mesta B. Bystrica o vlastnu MHD tomu brani.
PIT
V nedeľu večer (01.10.2006 po 22:00 - teda skoro po prvom dni platnosti nového CP) som išiel pešo zo Sásovej na Fončordu, pričom ani na jednej zastávke (Magurská; Rudohorská; Rudohorská, stred; Rudohorská 1; Rudlovská cesta, TASR; Rudlovská cesta, AURIS; Rudlovská cesta, Úsvit, Okružná, Kyjevské nám.; Tulská I., Tulská II.) nebol žiadny oznam, že dochádza k zmene CP (pritom tento spôsob je najvhodnejším možným spôsobom oznámenia zmien v CP), rovnako ani pred začiatkom platnosti nového CP.
Na zastávke Magurská (a asi ani Rudohorská), Rudlovská cesta, TASR vôbec nebol nalepený CP L23; na ďalších zastávkach vôbec nenalepený CP k nezmyselnému sásovskému okruhu L26; na celej Rudlovskej ceste, TASR nebol nový CP L20, na celej Rudlovskej ceste platný CP L601451, na Rudlovskej ceste, AURIS nebol CP L22, nový CP L21 bol len na Rudlovskej ceste AURIS, nový CP L26 nie je na zastávke Úsvit, Okružná...takto by sa dalo pokračovať ešte určite veľmi dlho.
Spomínať bežné meškania v "MHD" na úrovni 10 - 15 min je hrozné, ale realita a nezmyselnosť trás niektorých liniek ako L26 (po novej "fantastickej" úprave ešte ďalšie zhoršenie - heslo: keď niečo urobím zle, tak to opravím ešte horším opatrením) atď.
Najmodernejšie vozidlá neprimerane často nie sú označené číslom a trasou linky (aj včera som stretol večer vozidlo, ktoré vpredu nebolo VOBEC označené, keďže transparent nešiel), označníky zastávok ani za trištvrte roka neboli vytvorené, úprava CP nezodpovedá predpísaným údajom, vysvetlivky sú klamlivé, nedostatočné, chýbajú poznámky (pozn. prečo je napr. v CP L26 poznámka R - po Rakytovce?), vodiči nezastavujú na zastávkach, sú drzí, nepoznajú pravidlá cestnej premávky - vozidlá vedú nevhodnou a nebezpečnou technikou jazdy, za smisšne predĺženie latnosti čipovej karty pýtajú 20 Sk, rozdrobené trasy liniek, CP, neprekladanie intervalov spojov relevantných liniek, nerovnomernosť rozloženia spojov v parciálnych obdobiach s rovnakou intenzitou prepravy, nevhodná doba jazdy medzi jednotlivými zastávkami, nedostatok vozidiel požadovaného druhu a kapacity... nemám čas tu všetko vypisovať.
A najväčší klinec je pohŕdanie cestujúcimi, ktorým neustále klamú, resp. minimálne zaich zavádzajú, že všetko je tak, ako má byť, alebo je to ešte fantastickejšie a blížime sa k raju. Výsledok činnosti je taký, že za prvý polrok 2006 (ktorý je možné považovať za porovnateľný, pričom dopravu prevádzkovala "tá" BBDS) prepravili napriek relatívnemu zníženiu cestovného o cca skoro o 12 % cestujúcich menej a to je katastrofa, pretože už spomínaný prvý polrok a rok 2005 ako taký možno označiť za prepadový.
Nakoniec asi toľko, že množstvo uvedených skutočností je priamym porušovaním zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave v znení vykonávacej vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorý dáva aspoň základný rámec úpravy pre spôsob výkonu pravidelnej autobusovej dopravy a teda vytvára podmienky len pre úplne základnú kvalitatívnu úroveň, ktorú má doprava spĺňať. Avšak dopravca doposiaľ NEBOL SCHOPNÝ ZABEZPEČIŤ ANI TO. Najhoršie je, že je to po celý čas s vedomím MsÚ, ktorý má podnikať všetky kroky priamo opačným smerom.
Pozn. Pre zaujímavosť, SAD ZV od začiatku prevádzky nepretržite vykonáva dopravu v rozpore s vydanou dopravnou licenciou z decembra 2005, ktorá mimochodom bola vydaná takisto v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi.
Ak mi po tomto všetkom ešte chceš tvrdiť, že mám byť spokojný, tak to znamená, že o danej problematike nemáš absolútne šajnu a je zbytočné o tom s tebou ďalej diskutovať na akejkoľvek úrovni. Skús si radšej podrobne prečítať uvedené predpisy, možno potom budeš mať trocha iný pohľad na vec i keď vzhľadom na zložitosť problematiky nemožno všetkému v nich rozumieť na prvé čítanie bez vysvetlenia.
Konenčým dôsledkom však je, že celý systém verejnej dopravy sa za posledné roky úplne rozpadol a všetky tieto úpravy hto len zhoršujú. Individuálna automobilová doprava sa nekontrolovateľne rozrastá a ekologická doprava je odstavená asi nadobro, vzhľadom na totálnu neschopnosť ju obnoviť ani po 9 mesiacoch. Stále sa len niečím zaliepajú oči, pritom sa jedná len o "riešenia" plátania potápajúcej sa lode leukoplastom.
A SAD ZV neustále objavuje nové "míny", o ktorých nevedela, a to tiež len preto, že si všetko predstavujú, že sa urobí samo alebo že ich nikto za nič nebude postihovať, keďže zákony SR v Banskej Bystrici neplatia. Skrátka to nevedia a reči o analýzach, ich výsledkoch a vyústení do realizovaných opatrení sú všetko len zásterky. Sú neschopní, akurát sa vedia veľmi dobre predať prostredníctvom médií (ktoré sú s nimi z akýchkoľvek dôvodov spriaznené - prečo je asi anténa RTV umiestnená na budove SAD ZV na Partizánskej ceste?), v ktorých s nimi robia rozhovory ludia, ktorí nevedia o čom sa s nimi bavia a nie sú schopní plniť dozorujúcu mediálnu funkciu upozorňovať na chyby a hľadať možnosti nápravy, naopak robia len reklamnú činnosť.