nutnosť zmien? Teraz, keď kvalita bystrickej ZVHD dosiahla vrcholu? ?
Ad 1.: tie príchody sú ideále, lebo ešte sa musíš pešo premiestniť do miesta výkonu práce a nemôžeš tam prísť presne v minútu začiatku. Na pracovisku máš byť 5 až 10 minút pred začatím pracovnej doby.
Ad 2a.: nezmysel... Väčšina ludí na Mičinskú prichádzala zo strany od Hrona, čiže sem už chodiť nebudú a tých pár, čo z tej zastávky pôjde sa po pár dňoch naučí...
Ad 2b.: ako vieš, že bude priebežnou? A ak aj bude, tak si posedíš vo vykúrenom zvolenskom autobuse a podebatuješ s usmiatnym zvolenským vodičom. ?
Ad 2d.: Toto opatrenie bolo nevyhnutné pre tvoje pohodlie! Aby si sa nemusel tlačit v autobuse preplnenom ostatnými obyvateľmi Sásovej... ?
Ja, ako obyvatel Kralovoholskej ulice, som sa rozhodol urobit hlbkovu analyzu linky 20.
Do roku 1998 prechadzali zastavkou Karpatska, vsetky nosne sasovske linky (linky 22 a 26, s frekvenciou 12 minut dokonca aj mimo spicky a cez vikend), a tak nebol problem cestovat smerom na Namestie Slobody ci autobusovu stanicu.
Zapocatim vystavby Maleho severneho obchvatu mesta BB sa dopravny uzol pod Javornickou ulicou, pri rudlovskom cintorine, odstavil. Situacia sa radikalne zmenila, a tak uz bolo komlikovane sa k zmienenemu dopravnemu cielu dostat. Linka 20, od jej vzniku v roku 1998, az doposial, podiehala neuveritelnym zmenam, co do trasovania, intenzity spojov, ktore vyvrcholili az do radikalneho okliestenia v roku 2005. Znamenali zanik dopravneho spojenia v lokalite tejto nosnej sasovskej zastavky v case od 8.h az do 14.h.
Preto sme, my obyvatelia odkazani na zastavku Karpatska, po viacerych rokoch s nadsenim privitali augustove zmeny v MHD. Ved konecne bude chodit nasa linka 20 aj doobeda a uplne po prvykrat aj cez vikend!
Ale po hlbsej analyze noveho trasovania linky, obsluznosti Sasovej ako aj „vsadeniu“ spojov medzi linky 21 a 22, to nadsenie rychlo horkne. Preco? Vymenujem dovody, ktore sposobia, ze nasa linka 20 bude opat na okraji zaujmu sasovskych cestujucich a co ma naplna velkymi obavami o jej opatovne „osekavanie“:
1. Linka 20 existuje (takmer) vylucne kvoli zastavke Karpatska (Sasovu, obec si dovolim teraz odsunut bokom). Preto bolo nevyhnutne prisposobit odchody spojov tejto zastavke a nie opacneho smeru, z Viestovej ulice. Co to v praxi znamena? Odchody spojov su v X: 11 a 41 (X =hodina). Inak povedane, ked potrebujete prist do centra tak, aby ste stihli dojst do prace ci na stretnutie v celu hodinu alebo v jej polovici, mate smolu... Spoj totiz pride na Namestie Slobody o X: 23 a 53. To je velmi malo casu na to, aby ste sa stihli premiestnit zo zastavky k svojmu cielu (prace, stretnutia a pod.) Riesenie: Spoje by mali odchadzat zo zastavky Karpatska o X: 00 a 30.
2. Nova trasa linky je velmi zaujimava: spaja niekolko dopravnych uzlov: Parkovisko Micinska, zeleznicna stanica so Sasovou-Karpatskou a Rudohorskou I. a Rudohorskou, Jednota. No tu je niekolko velkych hacikov:
a.) Linka 20 musi byt smerovana tak, aby smerom do Sasovej nestala na zastavke Micinska, Kozacok, no stala priamo na zastavke Parkovisko, Micinska (teda mala slucka a zastavenie o 20 m vedla). Dovod? Sasovski cestujuci su nauceni z existencie linky 22, ze prave z tohto bodu premavaju spoje do Sasovej, nie o 20 m vedla-a teda vela ludi sa uplne na tento dopravny uzol vykasle. Cestujuci si budu totiz mysliet, ze odtial do Sasovej nic nechodi (a doteraz odtial premavali vsetky spoje).
b.) Pri pohlade na kompletnu, obojsmernu trasu linky 20 sa vynara uplny paradox! Linka ma konecnu na Karpatskej ulici. Tato je sice len ciastocne konecnou (teda spoje tu maju prestoj 6 minut a hned pokracuju spat do mesta (ale uz cez Rudohorsku ulicu). Co tym chcem naznacit? Linka 20 sa tymto vedome pripravuje o mnozstvo cestujucich, ktori by sa radi zviezli az na Rudohorsku, stred ci Rudohorsku, Jednota! Pretoze nikde nie je uvedene, ze mozu cestovat kludne dalej, aj po konecnej na Karpatskej. A tym sa tato linka dramaticky obera o vacsinu cestujucich (Pripominam, ze inou linkou ako 20 sa sasovski cestujuci nemaju ako dostat z parkoviska Micinska ci zeleznicnej stanice na zastavky Rudohorska, Jednota a Rudohorska, stred!!! Lenze pri pohlade bezneho cestujuceho do cestovneho poriadku linky 20 (ak uz nahodou zabludi na zastavku Micinska, Kazacok) nikdy nenapadne, ze sa nou moze dostat az na zmienene zastavky, kedze konecna v CP je uz na Karpatskej!
c.) Mam velke vyhrady k tomu, ako je zostaveny vypocet zastavok v cestovnom poriadku (vid bod b.), kedze tato linka je polookruzna.
d.) Dalsim dovodom, preco tuto linku bude vyuzivat malo ludi je, ze cele doobedie ide 1 minutu po spojoch linky 21. ( X:44 linka 21 a X: 45 linka 20-cas zo zastavky Dumbierska, MS) Inak povedane, vsetkych cestujucich smerom k Namestiu Slobody poberie linka 21 a spojmi linky 20 pojdu vylucne ti, ktori cestuju na zeleznicnu stanicu ci parkovisko Micinska. No polozme si otazku, kolko je takychto cestujucich doobeda... Jedinym, pre mna zmysluplnym vysvetlenim, by bola ochrana zamkovej dlazby uprostred obce Sasova (teda nepretazene autobusy). Ale o tom silno pochybujem...
e.) Dalsim upozornenim je, ze linky 21 a 22 chodia doobeda v intervale 30 minut, kym dosial povodna linka 22 chodila kazdych 17 minut + aj cez vikend. A chodila neustale vytazena...Poukazujem na nezmyselny preklad liniek 20 a 21+22 (vid bod d.) Teda by bolo lepsie rozlozenie spojov a viac cestujucich by tak vyuzilo sluzby MHD. Obzvlast cez vikend, ked chodi ovela menej cestujucich a je nesmierne dolezity kvalitny preklad spojov (aby vikendove spoje linky 20 v celom rozsahu nezrusili!)
Zhrnute a pociarknute:
Z dovodu lepsieho vyuzitia spojov linky 20 navrhujem:
1. Uprava odchodov zo zastavky Karpatska z X: 11x, 41x, 41a na X 00x, 30x, 30a (X=hodina)
2. V smere do Sasovej presunut zastavku Micinska, Kazacok zachadzkou na Parkovisko, Micinska (cestujuci doterajsej linky 22 ju budu vyuzivat a nebudu slapat az k VUB). Toto opatrenie odporucam zaviest aj na linke 80.
3. Skratit vyrovnavaci cas medzi zastavkami Dumbierska, MS a odchodom z Karpatskej zo 6 na 3 minuty (aby spoj takmer necakal a hned pokracoval smerom na Rudohorsku)
4. Zmenit v cestovnych poriadkoch vypocet zastavok –smerom do Sasovej, a uviest dalsie zastavky, a to Rudohorska, stred a Rudohorska, Jednota (ovela viac ludi bude mimi cestovat z Park. Micinska a zel. Stanice)
Neskryvam obavu, ze ak sa tieto navrhovane zmeny neuskutocnia, opat sa dostaneme tam, kde sme boli v roku 2005. Zrusi sa mnoho spojov, pre ich nevytazenost. Cestujuci, vdaka niektorym sucasnym nedostatkom, nebudu vediet tuto linku vyuzit (2 spoje naraz ci dlhsie vyuzitelna trasa az na Rudohorsku, hoc opticky len kratsia, na konecnu Karpatskej).
Pevne verim, ze sa tieto mnou navrhovane zmeny zrealizujete.
S pozdravom
P.S.: Preposlane aj kompetentnym pracovnikom MsU, mestsku stranku a pod.
Tak niečo som už našiel:
- na L7 chýbajú na zastávke Internátna, Astra prvé dva spoje, ktoré pokračujú na L26 cez Tulskú,
- na L26 nezobrazuje víkendové spoje o 5. hodine v smere do Sásovej.
Nie, chcel by som dojst este v auguste. V septembri uz nemozem. Len este pockam, kym sa k tomu vyjadria aj ostatni, ci v auguste maju cas, lebo ak v BB teraz nikto nebude, tak neviem, ci ma zmysel tam chodit. ?
Myslím veľké podniky, viem aj ktoré, sa kúpia nové busy pre MHD a rachotiny do ZV. Ak mám porovnať MHD v BB a ZV, tak ZV má katastrofálnu MHD+vozidlá! ?
Aj ked to bol zamestnanec jednej spolocnosti, som očakával ze bude z toho poprask a budem dodrb..ý. Aj iné zaujímavosti som sa dozvedel, že BB nebolá konečná. Môžu sa triasť aj ostatné podniky v BBSK už idú. Jajaj. Nasrdili ma neuveriteľne. Fuj. ? ?
Papyr