Myslím, že ešte doležitejšie, ako počet podpisov je udržiavať aj čo najvačší záujem o tému hlavne u Bystričanov a podľa možností ich čo najobjektívnejšia informovanosť.
Zatiaľ som zohnal len sedem podpisov, ale idem teraz do jednej kaviarne jedného známeho, či by tam nezbierali podpisy tiež - a súčasne neposkytovali ev. záujemcom info (výstrižky z tlače, z tohto a iných fór a pod.), príp., či by neposlúžili ako jedno z informačných miest, kde by sme si striedali služby tí, ktorí už do veci ako - tak vidíme a samozrejme aj skalní dlhoroční nadšenci. Stretali sa tak v určitých dňoch a hodinách navzájom a získavali aj ďaľších ľudí.
Otvoril som tému trolejbusov v BB aj na tomto diskusnom fóre:
http://areopag.christ-net.sk/forum/viewtopic.php?t=1369
Je tam samozrejme link na stránku, kde je petičný hárok (Neviem, či sám technicky zvládnem dať link priamo na petičný hárok) a aj na toto diskusné fórum.
Prosím, prispejte tam. Ale, prosím s prihliadnutím na to, že sú tam zatiaľ prevažne neinformovaní laici. Je tam registrovaných vyše tisíc ľudí, ale hoci sa tam premieľa všeličo (asi 1 500 tem), o trolejbusoch v BB ešte nie.
Zatiaľ som zohnal len sedem podpisov, ale idem teraz do jednej kaviarne jedného známeho, či by tam nezbierali podpisy tiež - a súčasne neposkytovali ev. záujemcom info (výstrižky z tlače, z tohto a iných fór a pod.), príp., či by neposlúžili ako jedno z informačných miest, kde by sme si striedali služby tí, ktorí už do veci ako - tak vidíme a samozrejme aj skalní dlhoroční nadšenci. Stretali sa tak v určitých dňoch a hodinách navzájom a získavali aj ďaľších ľudí.
Otvoril som tému trolejbusov v BB aj na tomto diskusnom fóre:
http://areopag.christ-net.sk/forum/viewtopic.php?t=1369
Je tam samozrejme link na stránku, kde je petičný hárok (Neviem, či sám technicky zvládnem dať link priamo na petičný hárok) a aj na toto diskusné fórum.
Prosím, prispejte tam. Ale, prosím s prihliadnutím na to, že sú tam zatiaľ prevažne neinformovaní laici. Je tam registrovaných vyše tisíc ľudí, ale hoci sa tam premieľa všeličo (asi 1 500 tem), o trolejbusoch v BB ešte nie.
Papyr
Vazeny pan poslanec,
peticia nie je za zachovanie BBDS ako mestskeho dopravcu, ale je za zachovanie trolejbusovej dopravy ako takej. NEMUSI JU PREVADZKOVAT PRAVE BBDS.
V Banskej Bystrici ste urobili obrovsku chybu, ze ste dovolili, aby trolejbusy, trolejbusove trate a stlpy verejneho osvetlenia, ktore nesu tie droty, dali do sukromneho vlastnictva sukromnej firme. Tato firma Vas tak moze vydierat. Sami ste si na vine.
Dlhe roky ste vy, mestsky urad, nevedeli donutit BBDS k slusnemu chovaniu voci zakaznikom. Antizakaznicke spravanie pocinajuc nastupom na predne dvere, pokracujuc neexistenciou casovych listkov a konciac nekurenim vo vozidlach, ste dlhe roky tolerovali.
Dlhe roky nie ste vy, mestsky urad, schopni zabezpecit adekvatne dotacie na mestsku hromadnu dopravu.
Ste jedine mesto, kde CAST vozidiel a drotov (!) vlastni mesto a CAST vlastni sukromna firma. Toto vam takisto vobec nepride cudne.
Za pristup k zakaznikom si BBDS svoj krach zasluzila, a Korniet so Snopkom by este mali dostat par po hube za svoju neskutocnu aroganciu. Nam je ale luto EKOLOGICKEJ TROLEJBUSOVEJ DOPRAVY, nie BBDS. S BBDS nemame nic spolocne a nie sme jej priatelia.
Ak vy, mestsky urad, budete mat nadalej zaujem o prevadzkovanie trolejbusovej dopravy, mate na to moznosti.
- Mozete sa s BBDS dohodnut na odkupeni trolejbusov a trati za symbolicku cenu (pretoze ak tie trate neodkupite, BBDS sa s nimi moze vypchat - naco jej budu?).
- Mozete kupit VLASTNE NOVE trolejbusy, ved tie od BBDS pochadzaju vsetky este z komunizmu. Hlavne ich zas nevenujte zadarmo nejakej sukromnej firme.
- Mozete vypisat novu verejnu sutaz na prevadzkovanie MHD, ktora bude respektovat zakon a ktora bude vypisana ZVLAST pre dopravu trolejbusovu a zvlast pre dopravu autobusovu. Vznikne tak situacia, ze v meste budu posobit paralelne dvaja dopravcovia, ale v tom pripade musite vy, mestsky urad, dat do podmienok SPOLOCNU TARIFU, SPOLOCNE CESTOVNE DOKLADY a urcite STANDARDY KVALITY, ktore vitazi nesmu nedodrzat (napriklad to spominane kurenie, dodrziavanie cestovnych poriadkov, vzajomne uznavanie listkov atd.) Na takyto kompromis by po nejakom tom prskani mohli pristupit ako BBDS, tak aj SAD Zvolen.
Jednoducho, moznosti tu su a treba HLADAT CESTY, AKO BY TO SLO, A NIE DOVODY, PRECO TO NEJDE.
Peticia nie je zamerana proti BBDS, a.s., ale proti MESTSKEMU URADU V BANSKEJ BYSTRICI, ktory dnesny stav zapricinil. Teda aj proti Vam, pan Toman. Netvarte sa teraz nahle, ze nas podporujete a ste na nasej strane. Cely MsU ma maslo na hlave.
S pozdravom
Peter Papp
clen peticneho vyboru Za zachranu trolejbusov v Banskej Bystrici