fobust odpoviem za Kamiho zajtra dáme do noviniek oficiálnu pozvánku a môžu sa hlásiť ľudia. Na Ta3 dávajú každú celú pol hodinu reportáž o dianí v Bb aj s vyjadrením primátora.
jednim ze zajemcu jsme s kolegou, uz odeslali na BBDS nabidku. JInak si myslim, ze banska Bystrica je na tom docela dobre, kdyz ma takove starosti http://ekonomika.sme.sk/clanok.asp?cl=2520002 Obdobny problem resili i v Liberci, kdy temer zlikvidovali MHD aby bylo na vystavbu zabavnich arealu ...
V rozhlasovych spravach vystupil riaditelia bb aj zv a potvrdili ze od 1.januara uz trolejbusy nevyjdu, zvolencania tvrdia ze mhd zvladnu ale bbds im musi dat 35busov a zvysok ze doplnia svojimi busmi.
Tu su ocakavane informacie z tlacovky:
pritomnym novinarom rozdali vyhlasenie BBDS (dolezite casti zverejnim), porovnanie ponuk k 13.12.2005, porovnanie tarif finalna verzia a vyhodnotenie "vyhod" zmeny pre mesto a obcanov.
Na finalnej verzii tarifnej ponuky prezentovali nevyhodnost pre cestujucich (porovnavane podla cipovych kariet - je ich 82 tisic), vysla ulava 6 mil. Sk, oproti 0,5 pri SAD ZV, rozdiel je aj v prestupe.
Spominala sa nepripravenost noveho dopravcu.
Zaujimal som sa o osud trolejbusov. Uz sa im hlasia zaujemcovia o vozidla, aj o technologiu. Upozornujem ze k zariadeniam TD patria aj trolejove stlpy (je to aj na AZTV - vyjadrenie majitela Vratneho aj Kornieta)!
Preco nie je lahka dohoda so SAD ZV?
Verejna sutaz vyznela inak, okrem toho:
1. pri prenajme majetku nemozno ist pod odpisy = > neda sa vojst do dotacie 31 mil. Sk
2. nemozno robit kratkodobu zmluvu na 1 rok pri dlhodobom majetku ako TB trate su
3. ZV nema odbornu sposobilost, nemozu teda ani prevadzkovat
4. proti hra cas, rokovania zacali az 15.12.2005
Nejake cisla:
- BBDS udava ponukane vykony 4,239 mil. km oproti 4
-naklady TD 58 Sk, AB 35 Sk
- rocny prenajom za trate je 4,5 co treba odratat od dotacie BBDS (nevravelo sa o odpisoch 2 trolejbusov, aj tie sa prenajimaju)
- mesto do TD investovalo 58 mil. Sk od 1991
- hodnota TD je 260 mil., v dnesnych cenach 1 mld. Sk!
- 300 oznacnikov, 1400 stlpov, 50 km jednostopej trate
Padol aj argument o zavretej garazi a Euro 4
BBDS je v pripade potreby ochotne a schopne zabezpecit dopravu, podla zmluvy.
Zajtra 29.12. sa na VUC rozhodne o doprave do obci.
Najviac ma udivuje, ze zrazu cestovny poriadok zmenia az k 1.7. 2006 A to ho nemozu zmenit uz k 1.5. -ked budu vsetky busy tu a tak to 2 mesiace testovat?!
Korniet: Zvolenčania zlikvidujú v Banskej Bystrici trolejbusovú dopravu
Banská Bystrica 28. decembra (TASR) - Slovenská autobusová doprava (SAD)
Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), a. s., zabezpečí v prípade potreby
od nového roka mestskú hromadnú dopravu (MHD) v Banskej Bystrici v doterajšom
rozsahu. Podmienkou je podľa jej riaditeľa Igora Kornieta podpísanie zmluvy o
výkonoch vo verejnom záujme s mestom Banská Bystrica.
Reagoval tým na rozhodnutie poslancov mesta o novom prevádzkovateľovi
MHD, ktorým by od 1. januára 2006 mala byť a. s. SAD Zvolen. Tá však v ponuke,
predloženej do obchodnej verejnej súťaže vyhlásenej mestom, neuvažovala o
prevádzkovaní existujúcej trolejbusovej dopravy. "Zvolenčania jednoznačne
preferujú vykonávanie MHD autobusmi s podmienenými investíciami na obstaranie
vozidiel minimálne vo výške 250 až 300 miliónov Sk. Len nejasne naznačujú
možnosti prepravovať cestujúcich trolejbusmi, pričom dokonca spochybňujú
ekologické výhody tejto dopravy v porovnaní s autobusovou. Zároveň zvolenský
dopravca nie je schopný relevantným spôsobom garantovať vykonávanie MHD od 1.
januára 2006," uviedol na dnešnej tlačovej besede Korniet.
Pripomenul, že nový dopravca nielen definitívne zlikviduje trolejbusovú
dopravu v Banskej Bystrici za 260 miliónov Sk, pri dnešných cenách za 1
miliardu Sk, ale aj majetok mesta a štátu za 58 miliónov Sk a zruší 100
pracovných miest. Okrem toho znehodnotí životné prostredie a zlikviduje značnú
časť verejného osvetlenia na tratiach s trolejbusovou dopravou najmä vo veľkých
obytných zónach. "Európska únia pripravuje uznesenie, na základe ktorého sa
jedna štvrtina výkonov MHD bude musieť vykonávať čistou dopravou - čiže bude sa
využívať elektrina, plyn, bio či vodík. Dúfam, že Banská Bystrica sa nebude
musieť vracať k trolejbusovej doprave. Zbytočne vždy stojí viac peňazí k
niečomu sa vracať, ako pokračovať kontinuálne v súčasnom procese dopravy,"
zdôraznil Korniet.
Zástupca riaditeľa dopravného úseku SAD Zvolen Marek Modranský TASR
potvrdil, že majú dopravnú licenciu na prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici na
obdobie od 1. januára 2006 do 31. decembra 2013. "Podmienky, ktoré sme sa
zaviazali splniť v zmysle našej ponuky k 1. máju 2006, mesto Banská Bystrica
akceptovalo. To znamená, že od januára budúceho roka budeme zabezpečovať MHD
náhradnými autobusmi, ktoré k 1. máju 2006 vymeníme za nové. Spoločnosť bude
prepravovať obyvateľov a návštevníkov Banskej Bystrice podľa cestovných
poriadkov z roku 2005. Najbližšie zmeny plánuje k 1. júlu 2006," povedal
Modranský.
Kami