Veru, tiež si to myslím. A pritom by stačilo len toto:
L26: zrušiť, čiastočne posilniť L28 na jej úkor na trase po žst - výsledok úspora km v úseku žst - Internátna (L7: v prípade nutnosti posilniť na úkor zrušenej L26)
L21: zrušiť úplne, namiesto nej predĺžiť radšej L22 do Rakytoviec a posilniť L23 a L2 namiesto niektorých zrušených spojov L21 - úspora km
L33: zmeniť trasu, súčasná trasa je absolútny nezmysel
článok: Mesto nespláca faktúry, dočasne mu chýbajú príjmy z daní, BB online (M.Bučko)
Slaný: Problém s dopravcom bol v čase medializácie dávno vyriešený
Ekonomická námestník Branislav Slaný sa vyjadril aj k medializovaným informáciám ohľadom chýbajúcich prostriedkov v mestskej hromadnej doprave. Mestské zastupiteľstvo na svojom utorňajšom zasadnutí schválilo uznanie dlhu voči Dopravnému podniku mesta (DPM), čo umožní dopravcovi čerpať z banky prekleňovací úver. “Keď v médiách odznela táto problematika, bola dávno vyriešená. Mesto a dopravca rokovali od začiatku roka o týchto možnostiach. Celé to vzniklo tak, že povinnosť mesta je po skončení roka doplatiť stratu. Je úplne logické, že žiadne mesto nie je schopné vyplatiť stratu vo výške 900 000 eur do 30 dní od zúčtovania. Išlo teda iba o technické riešenie. Mesto si neberie úver, zoberie si ho dopravca. Mesto ale touto notárskou zápisnicou garantuje banke, že to bude v roku 2013 splácať,” vysvetlil Slaný.
Mestu sa podľa námestníka podarilo pri rokovaní o doplatku za prevádzku mestskej hromadnej dopravy vyrokovať zníženie sumy o zhruba 35 až 40-tisíc eur. “Možno by sa zdalo, že pri tak veľkej sume je to nevýznamná položka. významná je ale z toho pohľadu, že mesto si začalo strážiť svoje záujmy, chráni ich a kontroluje.
Očakávam, že v budúcnosti náklady môžu ísť dole, hlavne posúdením súbehu liniek alebo vyhodnotením efektívnosti dopravy ako takej. Sme schopní pár desať, možno stotisíc euro v rámci bežnej prevádzky znížiť,” dodal na záver ekonomický námestník Slaný.
rozumej električenka, "časový" predplatný cest. lístok (u nás 30 dní) na čipovej karte (nutné označiť kartu priložením v každom buse, vytlačí sa evidenčný lístok) na sieť MHD a vybraných PAL na území mesta (bez pásiem), množné číslo asi vyjadrovalo 20/10€ (možnosť zľavneného, polovičného PCL). Potom ak si cestujúci kupuje z kreditu na čipovej karte lístok, pri prvom prestupe na inú MHD linku (a vybranú PAL v meste) do 45 min. od prvého nástupu (napr. aj tá istá linka späť) mu úhradou z čipovej karty (nemôže ísť len v ruke s tým istým lístkom z karty z prvého do druhého spoja bez opätovného priloženia karty a už vôbec nie s hotovostným lístkom, ten nie je "prestupný") odpočíta lístok "zľava na prestup" jednotne 0.10€ (bez ohľadu na typ predchádzajúceho lístka, občianskemu 0.50€ zľavní najviac 0.40€, nad 70 rokov nič 0.10=0.10€, v minulosti bola polovica), druhý a ďalší prestup sa už neráta (plná hodnota lístka z karty). Tu nejde o limitovaný čas lístka pobytom cestujúceho vo vozidlách (10-90 min., ten máš u mňa ešte ?), ale o čas do najbližšieho označenia karty v druhom spoji (prestup, návrat) na priznanie zľavy na prestup. ?
-v Podbrezovej úpravy okolo zastávky Železiarne Podbrezová (linka do/z Osrblie pridanie zastávky)
-u linky 611404 ide vlastne o zmeny znamienok spojov 19 a 10, výjazd a dojazd BB-ZV-BB z budúcej linky BB-Praha podľa znamienok čisto závodu Zvolen ? spoju 19 6:00 (doteraz 4,6,7) sa ruší 6 (zo Západu ostane Ľubovňa mimo leto 5:53) a pridávajú sa zvyšné pracovné dni, teda odchod bude 6:00g, 1-5,7, v "x" pôjde trojmo zo Západu: 612409/1 zo ZH, zrýchlená Pieninská 601458 mimo Radvaň, a tento ? , v nedeľu ostáva ako prvý spoj 20 min. pred 601458, spoju 10 16:55 (doteraz 1,5,6,) sa pridá 2,3,4, teda 16:55b, 1-6, z AS BB v čase 601457 (tá cez ZV, "Nám."), aj zo Štadlerovho (budú si zavadzať), odtiaľ ide 5 min. po 601458 na Západ. http://portal.cp.sk/Data/L611404_120503_35578.pdf
Inak chýba ošetrenie spoja 10 (aj na stránke dopravcu), že spoj 10 nemôže ísť 3.5. ešte, až od 4.5., darmo budete vo štvrtok čakať ?
Výveska Štadlerovo nábrežie by mohla byť aktualizovaná k 3.5., Nást.3, aj 2 je neupravené a chcem tam vidieť aj brezniansku 603425 (buď na N.3, alebo N.1)
Na Štefánikovom nábreží je stará výveska L97 preč, ostal tam prázdny priestor (vpredu dole), riadková PAL je tiež preč, no teraz úplne chýba info o linke 601463, doplniť formát MHD ?
V duchu hesla, pos*rme MHD este trochu viac? Normalne linkovanie by bolo ze busy z Kremnicky idu priamo cez Radvan a Zvolenska cesta by bola obsluzena linkou, ktora by bola nosna pre Ilias, rozumej jazdila vzdy aspon raz za polhodinu (v spicke dajme tomu 15 min). Len to by musela byt snaha o atraktivitu MHD.
21tka by mohla na podhaji chodit dole popri tescu ako trolejbus a pokracovat dalej popri mobelixe a autonove a pri vozovni by sa napojila na povodnu trasu,je tam dost firiem na tej trase a ziadny spoj tam nechodi a 2ka by kludne obsluzila zastavky hore v radvani
My to v Prahy to vidime takto:
90 - celodenne / celotyzdenne, predlzit az do Rakytoviec, v Sasovej by pripadne mohla miesto zastavky Karpatska jazdit cez Dumbiersku, aby mala aj Stara Sasova priame spojenie do Radvane.
32 - v pripade potreby predlzit po Kremnicku
21 - zrusit
22 - ukoncit na Micinskej alebo na zel. st.
posilnit linku 2
Optimalne by sa mohli dokupit 2-3 trolejbusy s bateriami alebo diesel agregatom, ktore by mohli na linke 2 zachadzat az na to pidinamesticko (krizovatku) v Kremnicke.
necháš tú 2-ku ? troleje majú depo v kremničke, tak tam "musia" brázdiť, ak ich nezrušia ? radšej 21 skrátiť zo sásovej, je tam 55-ka
Tá Uľanka žst-hej, tie domy za kolibou pri ceste sú strarohorské, lebo sú na ľavej strane Starohorského potoka (hranica), teda aj zastávka pod stanicou ? Voľakedy dávno bola pri nich aj zastávka PAL "Lelekovo" (podľa doliny pod železničným viaduktom). Skúsil by tam teraz bus zastať, tak ho tam niekto zrámuje ? (to sa týka aj tých zastávok, čo som včera spomínal, no prečo sa asi zrušili?)
Takže linka 2 zanikne v prospech 21 a 22 dúfam že to s tou prímestkou dopravou myslia vážne (vtedy aj v prospech 55 a 63, ale asi som optimista čo? ? ) napr. linka 34 by sa dala krásne zrezať v prospech 62, a taka linka 68 by tiež priniesla zlepšenie pre takú uľanku, napr. spoj 14:30x z mesta do tureckej nemá z ničím súbeh, iba zo 43 ale tá nejde v rovnakej trase, takže tam zaviesť tarifu MHD a bodlo by sa až po Uľanka, ŽST keď už to má byť tá uľanka aj keď zastávka je na katsrálnom území Starých Hôr ? , ale stanica + 2 domy z 5 sú tam stále uľanka takže áno zaviesť ? (len tak pre zaujimavosť, prvý dom je Staré Hory 1, potom 2, potom 3, a potom je Uľanska cesta 141 atď... ? ? ).
K tým prestupným lístkom, nech ich zavedú ako v RK že stojí 0,00 ? jednou vetou ?
Odpoveď na Spoje zo železničnej stanice do Sásovej:
Zmeny cestovných poriadkov k 1.7.2011 boli vykonané na základe spoločných rokovaní a dohody pracovnej skupiny dopravcov mestskej dopravy v Banskej Bystrici. Hlavným cieľom bolo zabezpečiť intervalovú dopravu na jednotlivých linkách. Zo sídliska Sásová je možnosť okrem priamych spojov na železničnú stanicu využívať aj linky číslo 21, 22 a 26 a autobusovú zastávku Národná, odkiaľ sa dá na väčšinu vlakov prestúpiť na železničnej zastávke Banská Bystrica mesto, alebo využiť výhodný systém pri prestupovaní a to časové cestovné lístky, resp. výška cestovného pri prestupe.
Aj napriek uvedenému, Mesto BB predpokladá v druhom polroku analyzovať efektívnosť prevádzkovania liniek MHD, sústrediť sa hlavne na súbehy liniek trolejbusovej a autobusovej MHD, ich vzájomné časové prepojenie ako aj na prepojenie medzi prímestskou autobusovou dopravou, vnútroštátnou, medzinárodnou autobusovou dopravou a železničnou dopravou.