Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MENDY #54992:
To, že banskobystrická MHD je zastaralá a potrebovala by reorganizáciu a celkovú zmenu systému fungovania je jasné asi každému kto sa zaoberá alebo mininálne dlhodobo zaujíma o MHD. Pripomienky však treba adresovať na dopravcu (ktorý určite nebude proti pretože viac km pre neho znamená ciac peňazí od mesta) prípadne ešte efektívnejšie priamo na objednávateľa dopravy ktorým je mesto.

Čo sa týka daného miesta tiež som toho názoru, že by malo byť obsluhované MHD a nemusela by to byť len linka 33 ktorej cestovný poriadok vyzerá ako náhodný tiket športky...
Reply on: MENDY #54992:
Dobrý deň,dnes som sa bol pozrieť na súčastný stav bývalej zastávky Dom Moyses,kde do 13.12.2013 zachádzal autobus linky č. 33. Zastávka vyzerala v dobrom stave ale na druhej strane zastávky stáli autá. Otočka vyzerala v hroznom stave. Autá stáli v otočke a bol tam aj ľad v niektorých častiach v otočke, ani sa to nedá nazvať otočka,ale rovno klzisko, kebyže autobus tadiaľ prejde,tak ani neviem, či by
z tadiaľ vyšiel..
Menil sa cestovný poriadok MHD v BB linka č.33
Aká zmena ?
Jedine sa zmenil dátum platnosti od.....
Ináč žiadna zmena nenastala, ani neschválili žiadosť aby táto linka opäť zachádzala na ul. Tibora Andrašovana, kde sa nachádza nemocnica Mammacentrum sv. Agáty, ambulancie všeobecného lekára i špecialistov a hlavne dve ambulancie Onkológie a aplikačná miestnosť pre podanie chemoterapie. V blízkosti je Hospic pre ťažko chorých. No dostať sa sem je veľký problém, nie každý má auto. Autobus č.33 pred časom sem zachádzal a bol vyťažený, je tam vybudovaná otočka, takže nie je problém aby ťažko chorý onkologický pacienti museli do Mammacentra chodiť pešo, čo je dosť namáhavý kopec aj pre zdravého staršieho človeka. A navyše chodník nie je v zime udržovaný.
Zvyšovať cestovné kompetentným ide, ale zvýšiť úroveň cestovania na dostupné miesta už nie sú schopní.
Nie každý číta hlavnú stránku a neskôr sa to stratí...
Reply on: PeterBB #54989:
na co je dobre odkaz z titulky hodit do diskusie na tej istej stranke?
Reply on: brefos #54987:
To ten malý citelis ide namiesto 072bb?
Reply on: milanko79 #54984:
Nedeľu už dojazdila pravidelne posledná B732 CNG....
Reply on: Agent007 #54985:
Nie, je to úplne to isté a problém sa takisto prejavuje na vyťažených spojoch. Predpokladám že rovnaký problém s vystupovaním cestujúcich s PAL strojmi bol aj v BB.
Reply on: milanko79 #54984:
"chýbajú posledné dvere a vystupovanie cestujúcich je veľmi zdĺhavé"
a nastup cez jedny dvere je menej zdlhavy?
Reply on: Tom_BB #54983:
No ak sa mesto pozerá len na vek vozov a nie na ich stav tak tu môže byť pojazdné vrakovisko. Myslím že by sa skôr malo pozerať na životnosť vozov, keďže taký vrak ako BB-245AY je po životnosti možno aj 15 rokov ,zatiaľ čo taká B732 CNG môže byť stále v životnosti vďaka dvom GO. Čo je pre mňa pochopiteľné ešte menej ako B932 v DPMBB je, že prímestské citelisy boli za exbystrické vymenené so Zvolenom. V MHD Zvolen tie primestské busy nemajú takmer žiadne využitie, na vyťaženejších linkách chýbajú posledné dvere a vystupovanie cestujúcich je veľmi zdĺhavé. Naozaj nerozumiem tomu prečo neboli preradené do ZH kde exbystrické citelisy vozia vzduch. Nič by sa nestalo keby boli PAL citelisy tam, keďže na linky MHD v ZH často zachádzajú prímestské Crosswaye a citelisy bežne jazdia aj prímestské linky a aj linka do šášovského podhradia má skôr charakter medzimestskej linky.

Myslím si že DPMBB iba odkúpi jednu Karosu Citybus, keďže je nadbytočná a dva naftové záložáky asi nie sú potrebné, keď si aj teraz vystačia s tým jedným vrakom a koniec koncov, majú baterkáče 😂

Karosám mal zazvoniť umieráčik už dávno, ja sa čudujem že B732 sa držia v prevádze tak dlhú dobu, nepoviem, na nejakej historickej linke ale na klasickej linke sa nemá čo vyskytovať voz s vekom veterána (ZV-247AM- 33 rokov, ZV-186BH-28 rokov, ZV-898BA- 31 rokov, ZV-072BB- 25 rokov) a to isté aj B952 a B952E, či už v BB alebo aj v ZV. Ja sa naozaj čudujem že ešte dokážu toľké prejsť STK, aj keď 710 a 711CD neprešli. V BB sú všetky schopné prevádzky?
Reply on: milanko79 #54978:
Na úvod poviem asi len toľko, že ťažko hladať logiku v podniku, ktorý má 3ks baterkových trolejbusov takpovediac úplne zbytočne ak nerátam zálohu kde voz aj tak väčšinu času stojí.

Čo sa týka B932/E patriace DPMBB odpoveď je jednoduchá. Mesto nepozerá na stav ale na vek vozov. Takže nahradzovať staré B932 ešte staršími B732 nedáva z tohoto pohľadu absolutne žiadnu logiku napriek tomu, že súhlasím s tým, že tie B732 sú určite v lepšom stave ako dve polozhnité B932. Stav týchto vozov je však odrazom takmer nulovej údržby zo strany podniku. Nehovoriac o tom, že v novej zmluve chce mesto všetky vozy nízkopodlažné takže čoskoro všetkým karosám tak či tak odzvoní umieráčik. Som zvedavý či DPMBB nakúpi potom nejaké 2ks nových busov alebo mu preradí nejake Citelisi SAD ZV.

A tiež som sa čudoval prečo DPMBB zošrotoval všetky B961E a nenechal si aspoň jeden na kus na kĺbovú zálohu, prípadne na objednávky atď ale k tomu je asi aj zbytočné niečo hovoriť.
Od 1. januára 2021 sa mení cenník MHD Banská Bystrica
https://sadzv.sk/zmeny-cestovnych-poriadkov/od-1-1-2021-sa-meni-cennik-mhd-banska-bystrica/

Za najväčšiu zmenu možno považovať zvýšenie obyčajného cestovného pri platbe v hotovosti z 0,70 € na 1,00 €. Zároveň ale treba dodať, že pri platbe v hotovosti bude poskytované zľavnené cestovné 0,50 € (doteraz bolo pri platbe v hotovosti jednotné cestovné 0,70 €).
Pri platbe dopravnou kartou sa výška cestovného nemení. Rovnako ostávajú zachované pôvodné ceny aj pri predplatných časových lístkov na 30 dní a 90 dní.
Ceny SMS lístkov sa mierne zvýšia (z 0,79 € na 0,90 € v prípade 45-minútového CL, resp. z 3,20 € na 3,60 € v prípade 24-hodinového CL) a naopak, lístky zakúpené cez aplikáciu CVAK budú lacnejšie (zníženie z 0,79 € na 0,70 € v prípade 45-minútového CL, resp. z 3,20 € na 2,80 € v prípade 24-hodinového CL).
Reply on: PeterBB #54979:
Nie je to pravda, deti od 6 do 15 rokov budú platiť 0,50 € (hotovosť), resp. 0,30 € (dopravná karta).
Má zdražieť cestovné (MHD BB) u vodiča z pôvodných 70 centov na 1 euro. 1 euro by mali platiť i deti 6 až 15 rokov.
Reply on: Tom_BB #54977:
Nuž tie B952 a B952E sú väčšie vraky ako B732. Tie sú ekologickejšie, menej kazive a majú GO. Ja si myslím že vo všeobecnosti ale karosy nie sú potrebné na výpravu, 22 citelisov by malo plne postačovať. Ale máš pravdu, ak sa jedná o priemerný vek tak by sa zlepšil keby do ZV preradili 362BI, 168BH ktoré dlhodobo stoja na vozovni. Pre mňa sú dosť nepochopiteľné B932E u DPMBB, videl som jednu minule a čudujem sa že to drží pokope. Nerozumiem prečo nebola zachovaná radšej B961 alebo prečo už dávno neboli nahradené niektorou z B732 zo Zvolena kde sa vyradovali kusy vo veľmi dobrom stave.
Reply on: milanko79 #54976:
Tie B732 sú pre mňa nepochopiteľné (už dávno ich mohli nahradiť B952E vzhľadom na to koľko ich má závod v BB vo vozovni.) takisto ako je pre mňa nepochopiteľné, že v BB sa vypravujú počas víkendu B952E aj keď by sa vôbec nemuseli.

Preradenie 4ks B952E do ZV, 2ks do DPMBB a 1ks do ZH by výpravu neohrozilo keďže nová zmluva nepočíta so zmenou CP a teda aj so zvyšovaním dopravných výkonov a papierovo by to omladilo vozový park. Tiež som zvedavý kedy začnú ex. prímestské Citelisi putovať do ZH a tamojšie ex.Bystrické Citelisi späť do BB.
Reply on: draxter #54975:
Vedenie mesta a SAD stále necháva v prevádzke 4 B732 ,4 B952 a medzimestské stroje😂 Mne to celkom dosť ludí vravelo že bola harmonika videná, tak možno to bol len nejaký prejazd z stk alebo to skúšali po oprave
Reply on: milanko79 #54973:
To by bolo preMHDZV riadne prekvapko, tomu neverím, vedenie mesta nechá ľudí radšej tlačiť sa, ako to vídať v týždni mimo covid, klbaky nechce.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.