Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kami #2667:
Je to Granus Trans.
K tym cenam: Vlakom sa da na trase ZV-BB cestovat za 24 Sk Zrychlenym busom to stoji 30 Sk. Ale myslim, ze rozdiel v rychlosti je dost podstatny. Niektori vodici zvladaju usek BB,Hustak-Zvolen,Namestie SNP za 12-13 minut. A tiez poobednajsiemu intervalu 15 minut bude vlak asi len tazko konkurovat.
Reply on: burz #2660:
a ktora spolocnost to je?

Nemam uz presne prehlad o cenach ale ZSR aj miestne SAD mali na trase BB - ZV relacne zlavy. Vlakom stoji cesta rovnako na vsetky vzdialenosti (predtym boli hlavne stanice v inom pasme) a neplati sa rychlikovy priplatok. Autobus jazdil myslim za 20 Sk, teraz poznam len jednu cenu - 25 Sk. Problem vlaku je rychlost. Priame a dialkove autobusy jednoducho vyjdu na dialnicu a zachvilu su v cieli. Tomu vlak nemoze konkurovat. Zato poskytuje vyhodne predplatne listky a vlaky byvali dost vyuzite. Aj priame autobusy samozrejme.

Tranzit by dost odlahcil aj severny obchvat. Problem tunela je privysoka narocnost. Ak niekto neprispeje na protipovodnovu cast, nevidim to realne. Navyse severny obchvat treba doriesit tak ci tak. Mnohi si uz zvykli jazdit cez Sasovu a stale je problem napojenie pri Jakube.
Reply on: Majkl #2665:
Az bude medzi Zvolenom a BB elektricka, cize tramvaj, tak ano. Presadat z autobusu (s nastupom u vodica) na pomaly dieselovy vlak a opat na autobus (s nastupom u vodica) na vzdialenost 25-30 km je skutocne zvrhlost.
Reply on: Petik #2662:
vidno, že žiješ v Prahe. Dopravná situácia v BB je veľmi kritická. Lievik na Štadlerovom nábreží spôsobuje problémy v celom meste.

Mestu by sa zišiel tunel pod Urpínom, aby tranzit nešiel cez mesto.

A viac sa prikláňam k PITovi, že treba podporovať vlakovú dopravu oproti autobusovej - minimálne tým smerom, že tarifa na autobusoch by mala byť vyššia ako na železnici. Majú to tak kade kde, ale napr. aj v Maďarsku, kde sú busy skoro o 50% drahšie ako vlaky.
No bolo by dobre, ak by ta konkurencia donutila, aby sa s tou integraciou zacalo. Ved urcite ubudne ludi na zrychlenych spojoch ZV-BB, kedze pripravovane linky budu zastavovat vo Zvolene na Namesti a v BB na Hustaku.
Tie linky podla povodneho planu mali premavat uz od 1.4., ale na poslednu chvilu si to rozmyslelo mesto Zvolen a stiahlo svoj suhlas. Neskor opat s linkami suhlasili ale s podmienkami, ze sa nebude dat cestovat v ramci Zvolena (kedze linky kopiruju hlavne trasy MHD zo sidlisk do centra a pri lepsich cenach by urcite na tychto usekoch stracala MHD cestujucich (co strati asi aj tak)) a ze sa nebude obmedzovat rozsah MHD.
5. celostátní sraz českých historických autobusů: http://www.rto-bus.cz/
PIT, nebud pesimista. 20 km je asi vzdialenost, kde sa este neoplati presadat MHD-vlak-MHD. Vo vacsich mestach su v takychto dlzkach vnutromestke relacie.

Pozri sa na to z pohladu cestujucich - doba cestovania sa skrati mozno na polovicu, odpadnu prestupy a klesnu pre nich naklady na cestovanie. V konecnom dosledku stupne ich zivotna uroven:)
Bystricke CSAD dostane miernu ranu, co ma vzhladom na to, co predvadzaju velmi potesi.
Je mi luto, ak ubudne zeleznici cestujucich, ale konkurencia je prave to, co doprava na Slovensku potrebuje ako sol, v BB obzvlast. Ja by som ocenil, keby tie zvolenske linky zachadzali povedzme az do Sasovej.

Dopravna situacia v BB urcite nie je kriticka, akurat pri Hrone je trochu hustejsia premavka. Priamymi spojmi (rychlejsou a lacnejsou dopravou) mozno ubudnu nejake gumokoly, lebo sa im IGK uz nebude rentovat.

Ulohu pre mesta BB, ZV a region vidim v tom, aby sa pokusili tychto 3 prepravcov zaintegrovat - teda aby aspon tie hlupe chipove karty platili u vsetkych dopravcov a idealne aj trochu skoordinovat CP.
Reply on: burz #2660:

Tak presne tomuto hovorím "rozumná deľba prepravnej práce". Už dnes premáva v bežný pracovný deň z BB do ZV skoro 160 autobusových spojov súbežne so železnicou a teraz by mali pribudnúť ďalšie? Nepochopiteľné. Namiesto toho, aby všetkých ľudí naraz odviezla železnica, ako špecializovaný veľkokapacitný dopravný systém, v realite sa napriek deklarácii enviromantálneho správania sa, znižovania zaťaženia cestných komunikácií, rozvýjania integrovaných dopravných systémov... naďalej bude robiť pravý opak. Namiesto toho, aby vlaky chodili kyvadlovo medzi BB a ZV ako kvázi mestská rýchlodráha, opäť sa bude preferovať nezmysel. A vraj súmestie! Keby tie busy chodili aspoň v rámci IDS.
Skrátka v súčasnosti si linku vytvorí hocikedy hocikam a správny orgán sa vôbec nezaoberá reguláciou vhodnosti takto realizovaných spojov. Jáj, však ja som chcel dokonca spoluprácu viacerých orgánov štátnej správy a samosprávy a na to musím rýchlo zabudnúť!?

Inak zajtra má v BB prebiehať dopravný prieskum.
Mozno trochu mimo MHD: Jedna sukromna zvolenska spolocnost planuje zaviest 3 linky medzi Zvolenom a Bystricou. Linky budu vo Zvolene vychadzat zo sidlisk, dve z nich pojdu v BB na aut.stanicu(zo sidlisk Sekier a Zl.Potok) a jedna k Roosveltovej nemocnici(zo sidliska Zl.Potok). Intenzita by mala byt asi 5-7 parov spojov denne. Cestovny poriadok bol zverejneny aj v Zvolenskych novinach.
Ľudia, a čo ste už všetci ušli do Únie...? ?

Sú tu Jarné novinky č.5!: Včera priamo za premávky v prestojoch medzi spojmi nalepovali na stanici na zadné okná trolejbusov reklamu na Wustenrot.

Zrejme sa opäť opakuje situácia z vlaňajška, keď na obidve celodenné poradia na L6 sú nasadzované 14Tr-ky...

Obidva GO-vozy stoja odstavené vo vozovni...

V piatok prišli do Brezna dve novučičké Karosy C954E.

Od 15.4. nová súkromná autobusová linka 603485 Jasenie-Brusno-BB.
Prosim nelakajte sa, ta reklama je len docasny jav, ktory potrva mesiac. Na oplatku v majovom a junovom cisle NotaBene najdete reklamu na iMHD.sk 😃
Peter K: vrchari to urcite maju, ale ci aj poskytnu ...
Da sa niekde najst schema stop trolejoveho vedenia s vyhybkami a rozdelenim do sekcii?
Vdaka.
Reply on: Petik #2654:
To mate fajn. V NR sa pocet kin momentalne znizil na NULU. Neplatili, tak ich zavreli.
off topic:
Toto ste uz citali? http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1476079
Nakupne centrum v BB, so 6 kinosalami! Ak to nie je fikcia, tak to je pre Bystricu super sprava! Konecne sa bude dat nakupovat a strojnasobi sa pocet kin v meste. Hoci sa obavam, ze budu mat problem s prezitim, minimalne v zaciatkoch...
Reply on: LUK #2650:
WAS?! Ďalší DPB na Slovensku? ?
Jarné novinky č.4: Axer už jazdí! BB-598BL. Ako už klasicky sa trocha líši od starších sérií, napr. jednokrídle dvere.

Do premávky sa vrátila aj BCA-05-31. V dielni robia GO na jednom trolejbuse a asi štyroch Karosách.

Dáky som aktuálny, dúfam že neprekonám počtom dielov Manuelu ?
Reply on: LUK #2649:
super, keď začnú jazdiť, tak daj vedieť do diskusie a ja to pridám do novinky.

Ad Brezno: tak napokon sa BB bude učiť od Brezna, ako sa robí MHD. ?
SME 23.4.: Tržbám Karosy pomohla slovenská privatizácia:
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1470859

Zastupiteľstvo mesta Brezno schválilo vstup mesta do s.r.o. Dopravný podnik Brezno s 20% podielom.
Jarné vozidlové novinky č. 3: ciciak 17-59 sa vrátil do premávky!!!

Re #2647 Majkl: Keď ho uvidím na spoji, tak podám info (dtto aj 1523).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.