Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #9354:
Ano, pardon, Zilina tam ma byt.
Reply on: Papyr #9353:
Prešov nedáva 75 mil. Toľko dáva Žilina. Prešov dáva 50 mil.
Reply on: mimi #9350:
A tentokrat podrobnejsie:

"Ešte pred pár mesiacmi totiž schválili uznesenie, v ktorom dali prevádzkovateľovi MHD, teda SAD-Banskobystrickej dopravnej spoločnosti, niekoľko podmienok, za ktorých dostane 18-miliónovú dotáciu na vykrytie strát pri výkonoch vo verejnom záujme. "

A povedal niekomu z tych ludi niekto, ze napr. Presov dava 75 mil?

"Cena cestovného však išla hore na súčasných 15 korún a SAD-ka tiež nesúhlasila, aby v jej dozornej rade sedel zástupca mesta. "

Sa nedivim. Ale zaujimave je, ze zatialco v inych mestach prevadzkuje MHD mestska akciova spolocnost, v Bystrici sukromna spolocnost ani len nesuhlasi s tym, aby v nej sedel niekto z mesta. A mesto povie OK a s radostou cuvne od svojho povodneho navrhu. Je u vas nieco zhnite.

"Podľa riaditeľa SAD-BBDS Igora Kornieta, ak sa domnievali, že počet dôchodcov, ktorí denne cestujú MHD sa rádovo pohybuje okolo 1500, tak realita prekvapila aj ich. "

Realita ich prekvapuje dnes a denne. Oni su jej totiz dost vzdialeni.

"Ak by nemali dostatok financií a nedostali dotáciu, museli by odstaviť trolejbusovú dopravu, ktorá je nákladnejšia než autobusová. "

V Presove sa v MHD odjazdilo za rok 2002 51% vzkm v trolejbusoch a 49% vzkm v autobusoch. Za elektrinu zaplatili 14 MSk a za naftu 24 MSk. Ale v Bystrici je trolejbusova doprava drahsia, zaujimave.

"Poslanci odporučili primátorovi Jánovi Králikovi, aby vypísal verejnú súťaž na zabezpečenie MHD v meste na budúci rok. Ten však tvrdí, že podľa zákona môže jedine udeliť licenciu, ak o ňu niekto požiada. Zatiaľ sa tak však nestalo. "

Naozaj? To akoze mesto Puchov, ktore len pred par dnami vyhlasilo vysledky verejnej sutaze na zabezpecenie MHD v meste, jednalo nelegalne? Mimochodom, vyhrala ho miestna spolocnost ADP, s.r.o., pretoze vraj bola lepsia, ako dovtedajsia SAD Trencin.

KRALIK KLAME.
KORNIET SKODI.
Reply on: mimi #9350:
"Od 1. do 11. apríla predali 6500 tisíc čipových kariet pre všetkých dôchodcov. "

Som nevedel, ze Banska Bystrica so svojimi sest a pol milionmi dochodcov patri medzi najvacsie (a asi aj najprestarnutejsie) mesta sveta 🙂
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2244144/Ak-nebudu-peniaze-zrusia-trolejbusy.html

Poslanci mestského zastupiteľstva sa minulý týždeň opäť zaoberali mestskou hromadnou dopravou. Ešte pred pár mesiacmi totiž schválili uznesenie, v ktorom dali prevádzkovateľovi MHD, teda SAD-Banskobystrickej dopravnej spoločnosti, niekoľko podmienok, za ktorých dostane 18-miliónovú dotáciu na vykrytie strát pri výkonoch vo verejnom záujme. Okrem iného sa v uznesení hovorilo o zachovaní ceny cestovného na úrovni vlaňajšieho roka ako aj o delegovaní zástupcu mesta do dozornej rady spoločnosti SAD-BBDS. Cena cestovného však išla hore na súčasných 15 korún a SAD-ka tiež nesúhlasila, aby v jej dozornej rade sedel zástupca mesta. Nechcela preto s mestom podpísať zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme, kým platilo spomínané uznesenie. To napokon poslanci zmiernili, respektíve niektoré časti v plnom rozsahu zrušili.
Podľa riaditeľa SAD-BBDS Igora Kornieta, ak sa domnievali, že počet dôchodcov, ktorí denne cestujú MHD sa rádovo pohybuje okolo 1500, tak realita prekvapila aj ich. Od 1. do 11. apríla predali 6500 tisíc čipových kariet pre všetkých dôchodcov. Od 1. apríla do 8. mája zaznamenali cez 82 tisíc jázd seniorov do 70 rokov a vyše 52 tisíc jázd ľudí nad 70 rokov. Za uvedené obdobie evidujú okolo 70 tisíc jázd ZŤP, ktorí majú dopravu za evidenčnú korunu. Ak by nemali dostatok financií a nedostali dotáciu, museli by odstaviť trolejbusovú dopravu, ktorá je nákladnejšia než autobusová.
Po zmene pôvodného uznesenia a podpise zmluvy dostane teda SAD-ka dotáciu 18 miliónov korún a ďalších vyše 34 miliónov už „užíva“ vďaka bezplatnému prenájmu mestských vozidiel a trolejového vedenia.
Poslanci odporučili primátorovi Jánovi Králikovi, aby vypísal verejnú súťaž na zabezpečenie MHD v meste na budúci rok. Ten však tvrdí, že podľa zákona môže jedine udeliť licenciu, ak o ňu niekto požiada. Zatiaľ sa tak však nestalo.

Erika Krčová

[31. 5. 2005]
Opýtali sme sa Tomáša Novanského, predsedu finančnej komisie Mestského zastupiteľstva v Banskej Bystrici

Zastupiteľstvo rozhodlo o zmenách v podmienkach dotáciách na zľavy pre MHD. Aké rozhodnutia ste prijali?

Poslanci už pred dvoma mesiacmi schválili podmienky pre poskytnutie dotácie, o ktorých rokoval primátor mesta so zástupcami banskobystrickej Sad. Politika mesta k SAD bola veľmi ústretová, okrem priamej dotácie vo výške 18 mil. Sk, sme prenajali autobusy, trolejbusy a trolejové vedenie za viac ako 30 mil. Sk, za ktoré mestu nemusia platiť a môžu ho používať. Pre Sad je to významná úspora, keďže autobusy sú v dobrom technickom stave. Ak by ich mala Sad nakúpiť, tak by musela cena cestovného výrazne narásť. Primátor mesta vydal TZV. cenový výmer, ktorý reguluje výšku cestovného v meste Banská Bystrica. Sa však využila maximálnu hornú hranicu tohoto cenového výmeru, 15 Sk. Skôr, ako bol schválený výmer, poslanci v zastupiteľstve schválili podmienky, kde sme trvali na tom, aby cena cestovného oproti minulému roku, keď to bolo 13 Sk nezvyšovala. Primátor preto nemohol vyplatiť dotáciu na zľavy pre SAD.

Kto je teda zodpovedný za výšku cestovného? Ako sa môže táto situácia riešiť?

Na májovom zastupiteľstve sme vlastne boli postavení pred takmer nevyriešiteľný problém. Ak by sme trvali na svojom pôvodnom rozhodnutí o nezvyšovaní cestovného z 13 na 15 Sk, úplne by sme paralyzovali chod MHD v meste. Mesto by nemohlo poskytnúť dotáciu pre fungovanie MHD. Spoločnosť SAD nám vtedy oznámila, že jej zamestnanci chcú vstúpiť do štrajku. Zároveň je treba dodať - SAD zvýšila cestovné na 15 Sk, na základe cenového výmeru, ktorý im schválil primátor mesta. Situácia medzi občanmi kvôli MHD bola napätá, preto sme nechceli svojím rozhodovaním blokovať fungovanie MHD, a tak sme svoje pôvodné uznesenie o obmedzení ceny cestovného zrušili. Naše rozhodnutie o nezvyšovaní cestovného nik nerešpektoval - ani SAD ani primátor. Riešenie vidím v hľadaní nového dopravcu. Poslanci prijali uznesenie, v ktorom vyzývame primátora mesta k vypísaniu výberového konania na prevádzku MHD v Banskej Bystrici. Verím, že toto odporúčanie bude primátor rešpektovať. Malo by tak vzniknúť konkurenčné prostredie, ktoré stlačí cenu cestovného k spokojnosti cestujúcich.

BB žurnál 2.6.2005, (bez komentára)
Zmiznú trolejbusy z bystrických ciest?
Nespokojní vodiči hrozia štrajkom

SAD BBDS a.s. v poslednom období na seba upozorňovala len nepopulárnymi negatívnymi krokmi voči občanom. Neustálym zvyšovaním cestovného dráždila cestujúcich, ktorí v súčasnosti využívajú autobusovú alebo trolejbusovú dopravu len v nutných prípadoch. Nespokojnosť sa však neobjavila len na strane cestujúcich ale aj na strane vodičov, za ktorých Združenie zamestnancov SAD BBDS a.s vydalo prehlásenie, v ktorom žiada o priamu konfrontáciu medzi nimi zvolenými zástupcami, vedením spoločnosti, mestským zastupiteľstvom a VÚC. Situácia sa vyostruje…

Čo nové vo vzťahu Mesto - SAD
Vo februári tohoto roku mestské zastupiteľstvo schválilo uznesenie, ktorým boli stanovené podmienky poskytnutia dotácie pre SAD BBDS a.s. Nesplnenie stanovených podmienok by bolo právnym podkladom na to, aby sľúbené financie nedostali. A tu vznikla príčina, prečo sa SAD-ka bránila podpísaniu zmluvy na výkony vo verejnom záujme. Jednak sa obávala hrozby, že nesplní zastúpenie v dozornej rade a zároveň nedokázala splniť podmienku poslancov o udržaní ceny cestovného lístka na úrovni roku 2004. Ešte do ostatného zasadnutia poslanci trvali na stanovených podmienkach, no práve na tomto mestskom zastupiteľstve podmienky zrušili a z návrhu zmluvy ich vyškrtli, okrem finančného limitu 52 miliónov korán, kt. Sad od Mesta dostane. "Na mojom stole leží mnou podpísaný návrh zmluvy, podľa ktorého SAD v priebehu tohoto roka dostane finančnú dotáciu 52 miliónov korún a spätne dostane aj po jednej dvanástine vyplatené peniaze od 1. 1. 2004"vyjadril sa k zmluvnému vzťahu Mesta so Sad primátor Ján Králik. Sumu 52 miliónov tvorí čiastka 20 miliónov, ktorú dáva Mesto a 34 miliónov bude poskytnutých cez MHD a.s., ktorej je však stopercentným vlastníkom len Mesto je už dnes schopné poslať SAD-ke päť dvanástin tejto sumy. Tieto peniaze pôjdu na doplnenie finančnej straty, ktorú má SAD za minulé obdobie.

Nespokojní vodiči
Mesto neurčuje presne, na čo SAD financie od Mesta vynaloží. Na finančnú podporu čakajú zamestnanci Sad, predovšetkým vodiči, ktorí považujú svoju situáciu v Sad za neúnosnú. Podpisom o navýšení miezd a dodatkom PKZ o poskytovaní prémií stratili právny nárok na nátlakové akcie. Znížením reálnych miezd nie sú schopní uhrádzať bežné životné náklady vzťahom k čomu vydali prehlásenie. V ňom okrem iného stojí: "Chceme len také platy, aké sme mali na konci roka 2004 a navýšené len o takú čiastku, ktorú nám sľubuje zákon"

Niekdajšie zľavy cestvného na úkor platov vodičov?
Na ostatnom mestskom zastupiteľstve vystúpil so svojou rečou aj riaditeľ SAD Igor Korniet, ktorý prišiel s konkrétnymi štatistikami. Tie dokumentujú napríklad aj to, či dôchodcovia, ktorí sa sťažovali na komplikácie s čipovými kartami, využívajú zľavy v MHD a koľko precestujú. Podľa pôvodných štatistík sa rátalo s počtom 1500 dôchodcov, ktorí využívajú MHD, ale nové údaje hovoria až o počte 6500 čipových kariet, ktoré sa v období od 1.4. do 11.4. 2005 predalo seniorom. Od 1. 4. Do 8. 5. 2005 precestovali napríklad v kategórii seniori od 60 do 70 rokov viac ako 82 tisíc jázd a seniori nad 70 rokov viac ako 72 tisíc jázd. Najviac však cestujú ľudia za prácou, aj keď výška cestovného ich núti siahnuť hlbšie do vrecka. Napriek tomu riaditeľ SAD tvrdí: "Cena na úrovni dnešných 15 korún s poskytovanými zľavami je ďaleko nižšia než cena ekonomická" Do 1. 4. 2005 poskytovala SAD ešte staré zľavy (nulové cestovné), čo sa prejavilo na nespokojnosti zamestnancov Sad, ktorí mali pozastavené a odobraté čiastky mzdy, u niektorých to vykazovalo dokonca až jednu tretinu mzdy. Zrušenie vysokých zliav cestovného zabrzdili ďalšie finančné straty, ktoré nimi boli spôsobené. Korniet preto nechápe 52 miliónovú dotáciu ako dar od mesta, ale ako finančnú podporu na vykrytie niekoľkomiliónovej straty. "Tú sa SAD rozhodlo znášať na vlastných bedrách, aby sme Mestu pomohli" vyjadril sa Korniet na zastupiteľstve.

Kedy by hrozil zánik trolejbusovej dopravy v Bystrici?
Keby nedošlo k podpísaniu zmluvy na výkony vo verejnom záujme. SAD by podľa Kornietových slov bola nútená zrušiť trolejbusovú dopravu. Autobusová doprava stojí Sad 36 Sk za kilometer. Náklady na trolejbusovú dopravu sú až o 15-20 Sk na kilometer viac ako na autobusovú dopravu. Preto je na zváženie, či sa oplatí trolejbusy prevádzkovať. Z toho dôvodu je ťažko pochopiteľná nedávno vybudovaná trolejbusová trať smerom do Tesca pre trolejbus číslo 9. Myšlienku o žiadaní finančných dotácií od Ministerstva životného prostredia na trolejbusovú dopravu ponúkol do pléna zastupiteľstva poslanec M. Smädo. Neostáva nám nič iné len dúfať, že nám bystrická SAD-ka už neprinesie žiadne nepríjemné prekvapenie.

zd, BB žurnál 2.6.2005, (bez komentára)
NIGHTBUS moj tej nieje podstatny aj chces nieco sukromne tak sem mimisoft@atlas.sk
NIGHTBUS pozri si rubriku na tejto stranke kontakt na imhd a posli tie fotky na jednu z mailovych adries spolu z textom co je co. Potom uz tvorcovia stranky rozhodnu.
Luk administrator nema moc cas citat tuto diskusiu a chcem dopomoct, lebo treba bystricke sci-fi ozivit.
Reply on: mimi #9340:
KOLKO MAS ROKOV?????
Reply on: LUK #9342:
NO CAW... USIEL TI TROLEJBUS???? MAM AJ INY ULET SKODA 706Tr....
mimi: prečo ponúkaš niečo, čo nemôžeš ovplyvniť? Ak má admin záujem, nič mu nebráni sa skontaktovať...
Reply on: mimi #9340:
hEJ ALE NEVIEM AKO TO TAM MAM DOSTAT....cHCES TO VIDIET.. TAK AK MAS REGISTRACIU NA POKECI/AZET/ TAK MAM NICK 460001 ...
NIGHTBUS chcel by si prezentovat tvoje vytvori na tejto stranke v rubrike sci-fi?
Najnovsi ulet::..8Tr Cegelec...nater BBDS !!!!!!Kto to chce kontakt na 0904 584 832 .doodhodneme a dodam osobne na CD...LEN BANSKA BYSTRICA....
Reply on: Valec #9316:
neviem ako sa robia www stranky .ale chcel by som to ...
Tu je mŕtvo, ale kto chce zaujímavé čítanie, nech si preklikne na ba.diskusiu a zobrazí si príspevky za posledné tri dni... Dobrá debata...
Reply on: PIT #9320:
nech sa páči - aktualizované odchody autobusov
http://vl-company.euweb.cz/odchAS.html
?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.