Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Prosím všetkých, aby ste sa konečne venovali tomu, na čo je táto stránka určená - doprave. Upozorňujem, že tieto stránky sú pomerne intenzívne a často monitorované zo všetkých zainteresovaných strán na BB doprave a najmä toto fórum o čom som sa opäť utvrdil aj tento týždeň. Keď si niekto prečíta posledných cca 10 strán, tak má skôr pocit, že je na stránkach psychiatrického ústavu.

Nie je to výčitka, veď aj zabaviť sa treba, ale niekedy kvantita nie je zárukou kvality... ?
Reply on: LUK #18888:
Ak áno. Tak im môžeš spraviť prednášku o tom, aký je rozdiel medzi dopravcom a prepravcom. Ale najmä prvému menovanému. Taktiež, že musia písať na transparenty Banská Bystrica, názov_zastávky, a nie také skomoleniny ako Ban. Bys.; B. Bys.; B. B.; a nebodaj bez názvu. Veď sú najmodernejší dopravca v strednej Európe. Pardon, aby som neukrivdil Ústí nad Labem. Tí nás predbehli. Tak už vieš prečo je dobré aby si to zajtra viedol???
Reply on: expresbb #18886:
to aj Magister príde? Aj s ujom Ch.? ?
Reply on: Kami #18882:
nie ze by som 20 min cez vikend nechcel. 20 si skor niekto pocka, pri 30 min intervale sa uz jasne oplati ist peso. 😞
Reply on: LUK #18884:
Preto je dobré, aby nás prišiel kontrolovať odborník na dopravu. Však LUK. Neboj sa. Žiadny palácový puč sa nechystá.
S tými plánmi máš pravdu. To môžem potvrdiť, že ani na železnici sa nedá nudiť a plány idú do ...
Reply on: LUK #18883:
..Hej mladô aký pocit..to je čo ?, inak vždy som chcela robiť na nejakom dispečningu tam musí byť veseloooo )) skúsim dať žiadosť vraj berú...dáke rybky..!!..keď ja radšej velím..))
Reply on: Habibi #18881:
potvrdzujem, aj ZV-166BH na L41 súťažila o stošesť...
Od #18879 sa dištancujem... a mám taký tichý pocit, že sa tu chystá nejaký palácový puč, lebo táto omladina (nemenovaná, ale veľmi aktívna v posledných dňoch) to nejako preberá do svojich rúk... ?

Re #18880 Habibi: keď máš pocit, že musíš mať všetko naplánované vopred, tak sa zamestnaj na dispečingu. Tam uvidíš, načo také plány sú dobré... ?
Reply on: Patriot #18875:
Jesensky vrsok je prilis tazky kopec aby tadial jazdilo vela spojov. Myslim ze 60 m interval na linku tadial staci.

Osobne by som rad vyuzil zhutnenie liniek v roku 2005 a mimo doplnkovych liniek sa viac orientoval skor na vyssi pocet spojov (lepsi interval) a menej liniek. Podmienkou je vhodna tarifa.

Momentalne staci zakladny vikendovy interval TB liniek 30 min, 20 min je nieco naviac - najprv vsak treba prilakat cestujucich.

Konkretnym CP sa trapi nemusis, na to mame ludi. 🙂
Denné hlásenie.. MHD ZV v BB dnes začala súťaž o najlepšie vykúrený autobus..zdá sa , že vyhrá v kolektíve obľúbena 26 - ka v ktorej práskli nervy diaľkovému vodičovi SAD BBDS /tých ešte majú..ktovie dokedy to vedia len na VÚC ../ ktorý sa smelo opýtal em há ďáka ZV či je chorý , že tak kúri a nevadí mu , že v buse už odpadávajú cestujúci..koho by napadlo otvoriť okno v januári !! ))) no a čo ?? v pondelok si dám pod zimník plavky....mám rada SAD MHD ZV BB či ako sa to do frasa volajú ???? ? ?
Reply on: maciatko #18858:
No ja si teda asi to ICQ fakt nainštalujem pre zvedavcov..verím ti , že by isto bolo zábavné , keby sme sa zajtra uvideli no žiaľ trpím profesionálnou deformáciou a víkendy mám naplánované minimálne mesiac vopred..))) inak fakt by som sa rada dozvedela hlavne to či aj nový pán primátor vedia čo si majú za výkony objednať /podľa scenára imhd to čo čítam dnes../ a kto si bude musieť tie opasky utiahnuť v tomto meste, aby to možnô bolo...lebo ja tiež viem tak pekne maľovať, žeby jedon neveril..a tak ako tu ktosi poznamenal zatiaľ verím novému primátorovi no chytá ma záchvat smiechu pri istých nových tvárach na meste čo sa dopravy týka..hej ja som taká veselá kopa a pre istotu mám aj nohy ak bude potrebnô odkráčať do práce.. ? to FAKT !!
Info o zajtrajšom stretnutí. Zmena pozývateľa. Na stretnutie pozýva a teší sa LUK. Nakoľko, neviem či sa mi podarí prísť na stretnutie. Tak len toľko. Však LUK???
Reply on: Petik #18877:
výnimočne a nečakane s tebou súhlasím...

Patriot: bez urážky, ale ako keby si prišiel z roku 2001, také intervaly navrhuješ...
Btw. Nám. slobody sa píše s malým "S", hoc SAD CCC sa nás snaží presvedčiť o opaku. ?
Reply on: Patriot #18875:

Vyjadrujem sa k tomu uplne prvemu navrhu, upravy neberiem do uvahy:
5 liniek na Pieninsku, 9 na Rudohorsku... To tam budu zapchy! 🙂
Preco mas v klbe linky, ktore jazdia raz za uhorsku hodinu (21,26)?
Aky zmysel ma triestit trasu (25, 27,28) ?
Naco sa 21 trepe po trase 22? Nedokazu kastani prestupit pri Leninovi? Co tak spojit navrhovanu 21+29? Hned mas solidne spojenie Sasovej a Radvane.
L32 popod droty -> zrusit!
PITovi sa to nebude pacit (mimochodom, nestihol si mi povedat, preco je to spatne) ale co tak zobrat polovicu spojov z L22 a pouzit ich na predlzenu L25: FDR - Karlovo - Karpatska - Rudohorska - ZST. Odstranis subeh na Rudohorskej, mozes zrusit L20 a usetris 3 autobusy. Verim ze sa s tym nebude ziadny debil vozit z jednej konecnej na druhu.
Na Uhlisko staci jedna linka - napriklad Stara Sasova-Uhlisko-Park-Nemocnica. Zvysok zvladnu minibusy (BTW nemyslim, ze nizkopodlazna linka potrebuje samostatnu ciselnu radu)
Este by som spojil 26+34, to by bola pekna linka:)
Recenzia na stranky venovane odchodom spojov, je tam aj imhd..... ?

http://www.zive.sk/h/Poradca/AR.asp?ARI=120892
Takto som to vyriešil:
L. 1 - Žel. st. - Nám. slobody - Úsvit - Tajovského SOUS - Nemocnica a späť
- 10/20/30 Potreba: 6 trolejbusov
L. 3 - Nemocnica - Tajovského SOUS - Kyjevské nám. - Sládkovičova - Vozovňa a späť
- 12/20/60 - Potreba: 5 trolejbusov
L. 7 - Žel. st. - Nám. Slobody - Nám. Ľ. Štúra - Poľná - Internátna a späť
- 20/30/45 - Potreba: 3 trolejbusy
L. 21 - Bez zmien, 60/60/60, potreba: 2 autobusy (kĺb)
L. 26 - Zmeny - končí na parkovisku mičinská, zrušený "okruh v Sásovej" - provizórnou konečnou bude Rudohorská (širšia cesta ako na Tatranskej)
- 20/30/60, Potreba: 4 autobusy (sólo)
L. 27 - Zavedenie spojov z Pieninskej na Tajovského, SOUS
- Pieninská - Magurská - Rudohorská - Rudohorská 1 - Ďumbierska - Sásovská cesta - Strieb. nám. - Tajovského SOUS - Nemocnica a späť
L. 28 - Spojenie Sásovej s Podlavicami cez Strieb. nám, posilnenie v smere Sásová - Tajovského SOUS
- Pieninská - Rudohorská 1 - Auris - Jesenský Vŕšok - Strieb. nám - Tajovského, SOUS - Podlavice - Mlynská
- 20/60/90, Potreba: 4 autobusy (sólo)
L. 35 - Zachádza do Šalkovej 30/60/60, potreba: 2 autobusy (sólo)
L. 42 - Zrušená, nahradená L. 35 a L. 44
L. 44 - Majer - Nám. Slobody - Kačica - Nemocnica
- 30/60/60 Potreba: 2 autobusy (sólo)
A ešte jedna vec Ali:
21 v špičke by stačila 60 a 26 by bola 20, hmm???
Doprava na žel.st.:
Možno by sa museli reorganizovať nástupištia ale dalo by sa to spraviť, napr. sólové linky by stáli na nástupišti úplne vľavo (hádam by sa otočili)
ALi B.
Vďaka za hodnotenie. Zatiaľ je to len pracovný návrh.
1 v A nemusí byť taká skutočne
2a8 (21), 3a9 - počítam s tým že sa budú dobre doplnať
6,7 ide mi o využitie T-busov (pri výrobe návrhu som ako poslednú vec zlepšil špičku na L.7 o jedno poradie)
27a28 - rozmýšlal som že keby sa prehodila konečná tak by to bolo priestorovo lepšie a fungovali by aj L. 35 a 36
Šalková - nezabúdam, len neviem s čím to spojiť.... (možno Skubín???) a nezabúdaj že aj ľudia z Kačice potrebujú sem-tam ísť do nemocnice
32vA - z podlavíc dakto možno bude chcieť ísť na fončordu alebo do Tesca....
L.80 - to bol nápad posilniť kapacitu do a zo Strieborného, ak by to nebolo potrebné tak môže ostať na starej trase ?
Reply on: Patriot #18863:
vcelku dobčé čítanie. Ja by som sa ale vyjadril trochu detailnejšie a pridal nejaké tie moje názory a postrehy, čo prakticky môžu len vylepšiť konečný stav. Nech aspoň máme o čom diskutovať ?

Píšem iba linky ku ktorým mám pripomienky:
L1: cez "a" určite netreba interval 20 min. Tam postačuje súčasných 30 min., ale celodenne, nie tie 40 min. diery
L2 + 8 musíš kombinovať, takisto ako 3 + 9. Zbytočne veľa t-busov by si tam dal
L6: aj tu si myslím že interval v "a" je zbytočný, stačilo by 30 min. (opäť celodenne)
L7: tu si to určite prehnal s intervalmi. Súčasný CP je platný od 2003 a ukazuje sa, že postačuje.

L22: môže byť, ibaže zabúda sa na veľký problém - doprava na žel.stanici. Totož ak sa spustia trolejbusy, bude tam opäť príliš málo miesta na to, aby sa tam otáčala ešte špičková L22. Naviac musela by byť maximálne dobre preložená s L21.

L26: tu sa mi zdá interval naopak hlavne v špičke nedostatočný. Aspoň tých 20 min. by som dal.

L27: dobrý nápad posilniť L25 takto, ale má to zádrheľ: kĺby do Podlavíc by som veľmi neposielal. Pripustime, že sa rozšíri cesta, ale 4 kĺby za hodinu by boli do Podlavíc ešte s ďalšími linkami zbytočné. Naviac ukazuje sa, že ľudia hlavne nastupujú do Podlavíc na hlavnej ceste popri Hrone, takže L27 by od Strieborného do Podlavíc bola v zásade zbytočná. Ja by som tú L27 nechal rovnako iba po Roos.nem.

L28:zaujímavý návrh, ibaže myslím si že by to bolo zbytočné. Treba myslieť aj na to koho prepravíš. Zo Sásovej nikto nepôjde vyhliadkovou linkou do nemocnice cez Jesenský vŕšok, keď môže ísť L25 alebo L27 alebo L80. Naviac pokiaľ by si ju dal cez Skuteckého, mohli by ľudia tam vystupovať ako hlavný smer do centra, ale nie keď by chceli prestupovať napr. na trolejbus. Preto by zrejme veľa ľudí tým busom nechodilo. A naviac, ukazuje sa, že Skuteckého je "mŕtva" ulica. Už sa skúšalo (skúša) s L35 a L36, či ľudia z centra pôjdu na bus na zastávku Skuteckého a odtiaľ do Podlavíc. Realita je taká, že tam nastupuje minimum ľudí, a radšej idú ku Hronu na L34. Preto z mesta by L28 do nemocnice nešiel prakticky nikto (všetci by nastupovali na L1, ktorá by chodila častejšie). A ešte horšie by to bolo opačným smerom. Z nemocnice by nikto nenastúpil do Sásovej sa povoziť cez Kačicu a uznaj sám, koľko ľudí by nastúpilo na Kollárovej aby išli do Sásovej... ?

L32: cez "a" je úplne zbytočná
L34: to je to, čo som písal pri L27. 4 sóla na L34 a ďalšie 4 kĺby na L27 je trochu moc pre celé Podlavice. Naviac nemôžeš tam zabúdať na Mlynskú a Skubín a nechať Skubínu iba L102 je primálo. Nezabúdaj aj na školákov a mamičky s kočíkmi. Pokiaľ do minibusu nastúpi mamina s kočíkom, veľa ľudí už doň nevojde
L42: prečo aj ty zabúdaš na Šalkovú? Čo je to za blbosť kombinovať spojenie mestskej časti Šalková s Majerom s prímestskou linkou 601456. A keď sme pri tom, prímestská linka nemá čo robiť v Majeri. Čiže potrebuješ jeden bus naviac.

Ešte k tej L28. Skôr by som tu spravil tak, že by som ju spojil s L80 systémom z Pieninskej cez Rudlovskú na Uhlisko (ako chodia citybusy) a odtiaľ popri Hrone buď cez park alebo cez Úsvit do Roos.nem. Tak by malo Uhlisko spojenie na obidva smery, t.j. aj Nám.slobody, aj Hušták. A tam by boli NP vozy, obidva by tam postačovali. Ale to len tak na okraj.

Toto sú len námety na zamyslenie, neber to v zlom. Inak ale vcelku dobrý nápad.
1 - V tej 3ke a 9ke mas pravdu. Staci odchod 60/60 s tým že to bude robiť jeden t-bus
2 - Záloha- ostane 5kĺbových autobusov a 17sólových to v špičke stačí. v sedle a cez víkend budú voľné aj niektoré t-busy
3 - nemám kontakt, mohol by som spraviť aj CP keby bol záujem (za víkend to je hotové), tento návrh som robil asi 2 hodiny
?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.