Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #33466:
Myslíš, že to by bolo lepšie riešenie ako teraz?? Podľa mňa určite nie! Zbytočne by to zaťažovalo iných predajcov... Som toho názoru, že čo sa týka MHD tak to má v tých kruhoch aj ostať... ?
Re #33464 wizard112: A chceš mi vari povedať, že NIKDE nemajú ČK? Myslím si, že časové lístky sú taká sprostosť až to bolí!! Myslím si, ako som už povedal, ľudia si na takéto cestovanie zvykli... Aj keď samozrejme, ja sa do toho vyznám minimálne...
Re #33464 JJ: V pohode, to beriem... Zasa ale treba povedať, že aspoň raz je to na niečo dobré! V nedeľu večer chodí natrieskaný aj trolejbus a následne za ním aj 26-tka! ? Ale to len tak na okraj... V pohode, možno je to blbosť, ale tak myslíš, že s tým niečo spravia, keď aj sa podarí "ukradnúť" cestujúcich trolejbusu, tak má na tom zárobky podnik... Ale o tomto by sa dalo veľmi, veľmi dlho diskutovať... ?
Reply on: quark1408 #33464:
L6 a L26 si budú navzájom vždy brať ľudí, lebo L6 má 12-minútový interval v špičke. Jednoducho, L26 je hlúposť už len z tohto dôvodu, lebo na zastávke sa nedokáže s 8 spojmi za hodinu vygenerovať toľko ľudí, aby aj L6 aj L26 išli aspoň uspokojivo "plné".

Dnes som si pre zaujímavosť pozrel jeden plný nedeľný spoj na L6 a dĺžka operácie cestujúcich s ČK predstavuje cca 8 sekúnd (t. j. čas medzi dvomi zakúpeniami CL zo strojčeka pri druhých dverách).
Reply on: quark1408 #33464:
Nepochopil si? Tak znovu. Zamysli sa nad tým výrokom v úvodzovkách. "To, že sa ČK nepoužívajú tak, ako by bolo vhodné je na užívateľovi technológie..."

Všetko je tu geniálne, aj systém, akým sa ČK používajú, dobíjajú, linkové vedenie nemá chybu, najmä L26 a ešte mi vysvetli detial, prečo MHD využíva zlomok ľudí oproti minulosti? Dovolím si tvrdiť, že vo väčšine prevádzok na Slovensku alebo v Čechách je stagnácia, resp. pokles prepravených osôb, ale pochybujem, že niekde je taký radikálny, ako tu. Prečo asi, keď tu máme ČK a linky typu L26? ?
Reply on: quark1408 #33464:
Nebudem sa vyjadrovat ku 26 a vyvolavat znova tu istu debatu. Vsetky argumenty tu uz padli.

Ad. CK: Ake obiehat cele mesto? Ako som uz pisal su aj ine moznosti - novinove stanky, rozny iny provizny predajcovia (trebars aj drogeria, to je uplne jedno), automaty atd.
Reply on: wizard112 #33462:
Dodatok: Myslím si, že ľudia si už dostatočne zvykli na takúto formu cestovania pomocou ČK... ?
Reply on: wizard112 #33462:
Akože nerozumiem tomu... Zasa je tu kauza L26... Keď sa to ľuďom páči, tak sa im to páči... Ja som osobne za to, že je spravené dobre to prepojenie, len by to mohlo byť logickejšie vymyslené, aby chodili trolejbusy č. 6 tak aby si nebrali s L26 navzájom ľudí... ?
A čo sa týka čipových kariet... Čo je ešte aj na tých zlé?? Myslím si, že ľudia tým pádom nemajú starosti obiehať celé mesto... Ale samozrejme, každý má na to iný názor...
Reply on: wizard112 #33462:
Suhlasim s celym prispevkom az na uvodzovky pri slove dohoda.
Ako vidím, speje sa tu k ďalšej "dohode". ?

Ešte mi nedá nenapísať ohľadom úvah, za akých podmienok by sa mali nabíjať ČK... Podľa mňa za žiadnych a skončiť s touto zvrhlosťou, ktorá podľa mňa nemá čo robiť v MHD v meste ako BB. Je jasné, že sa to ľuďom páči (keby si v autobuse nakúpili, mali poštu a drogériu, tak by to bolo úplne bezchybné), ale uvedomuje si niekto, že MHD robí už len torzo výkonov, využívajú ju zlomok ľudí, ako pred niekoľkými rokmi? Ľuďom sa páči aj L26, aj linka odvšade všade nikdy... Skratka ak chceme, aby MHD živorila, nech ostane takáto, postupom času sa to okresá a nakoniec zruší, aj vďaka tomu, že súčasným cestujúcim sa tieto zvrhlosti pozdávajú. Takto si MHD nových ľudí nezíska. Nabitie ČK je strašne dlhé a nebodaj keď sa niečo ešte zadrhne, to v civilizovaných mestách za ten čas dokážu urobiť výmenu cestujúcich v danom vozidle, kým v BB si niekto nabije kartu a zakúpi lístok.

Ešte k tým ČK, súhlasím s výrokom, ktorý sem dal VLK: "To, že sa ČK nepoužívajú tak, ako by bolo vhodné je na užívateľovi technológie..." V BB ČK znamenali zrušenie mesačníkov, potom začiatok nabíjania u vodiča, išlo to úplne nesprávnym smerom, našťastie, v bande debilov a amatérov sa našiel aj niekto múdry, kto dokázal skĺbiť mesačnik s ČK a tým ostala výhoda cestujúcemu a benefity má z toho aj dopravca.
Reply on: 810zssk #33458:
No veď práve... Dobre je dať si tam pre takýto prípad možnosť, ktorá platí pri zdrhnutí nejakého prostriedku MHD. Ale aj tak, takýto plán by som si nerobil už len z toho dôvodu, lebo nikdy neviem, či náhodou nepôjde okolo mňa nejaké historické vozidlo, alebo niečo, čím by som chcel ísť a tým pádom by bol môj dlhorobený plán v ťahu.
Reply on: PIT #33457:
To je pravda, ale nemozme hovorit o nejakom masivnom ruseni liniek DPMBB.
Reply on: PIT #33455:
No, tak trebars by mohla zostat ta trolejbusova schema (pripadne by ju mohla nahradit ta updateovana, vyzera krajsie) a ta so vsetkymi linkami by mohla ist za vodica, ale trebars aj na tie skla pri dverach (oddelujuce sedadla a dvere).

S peniazmi mas samozrejme pravdu.
Reply on: djscorpion #33454:
Ja som si raz spravil plan cesty, ktory som si pekne napisal vo Worde a vytlacil. Pruser bol ze uz pri prvom prestupe mi zduchol bus s intervalom cez 40 minut 😃
Reply on: 810zssk #33452:
Tak také kyvadlá pokrývali pomerne slušnú časť mesta...
Reply on: poiiii #33402:
Cestujem v piatok aj v sobotu cez ZH tak sa nato pozriem ? dúfam, že si už prilepil tie odpadnuté označníky ?
Reply on: 810zssk #33445:
Súčasné schémy TD nemá žiadny zmysel dávať preč z vozidiel, nakoľko tá sieť je momentálne relatívne fixná a sú aktuálne, spracované na taký rozmer, aby ich bolo možné umiestniť na vnútornej stene vozidiel (keďže v trolejbusoch je vlastne všetko miesto využité na okná, aby bola vo vozidlo čo najviac vidno). Tie nové schémy sú úplne iného rozmeru (jediné miesto, kde by sa dali umiestniť je na stene za vodičom), pričom sieť autobusových liniek sa mení podstatne častejšie a ono je stále faktom, že všetko čosi stojí nielen čo do výroby, ale aj pracnosti s výmenou - myslím, že napr. v Prahe takisto nie je zmiešaná schéma električiek s autobusvými linkami. A robiť niečo spolu so srandistami z inej galaxie - to je ešte menšia záruka stability...
Reply on: 810zssk #33453:
Presne! ? ...Ale treba podotknúť, že bol vtedy silný vietor ? (vtedy = 1.11.2007 ? ), ale inak je tá mapa fajn nápad... Možno, keby nebola taká veľká... Postačilo by "len" 6 A4 papierov ? ...To je jedno z riešení, no a druhé je, napríklad, ísť na slepo, ako to robievam občas ja. Aj keď metóda naslepo je asi najlepšia, pokiaľ sa v danom meste ako-tak vyznáte, pretože, keď ste na novom mieste prvý krát, nepoznáte možnosti, ako sa dostať odtiaľ, tam a preto sa na niektoré cesty možno nikdy nevyberiete...
Reply on: quark1408 #33449:
Da sa to riesit jednoducho. Svojho casu som si na svoj sotovylet v KE vytlacil mapu z iMHD. Malo to sice tusim 12 A4-iek ale boli sme dvaja tak sme to dokazali rozprestriet ?

Jediny problem bol ze po tom ako som to dolepil ma celkom bolel chrbat (kedze som bol nad tym zohnuty asi 15 minut v kuse) 😃
Reply on: PIT #33448:
Asi som mimo, ale ake linky DPMBB ubudli okrem kyvadiel? Ak teda neratame 103 a 104 kde islo o zlucenie s inymi linkami a da sa hovorit skor o zlepseni.
Reply on: Agent007 #33447:
No dobre, ale v minimalnom rozsahu.
Reply on: Agent007 #33446:

"tak nech si BB zabezpecuje dopravu sama" - suhlasim, ale dovtedy nech tie busy idu SADke.

"v zmluve bolo, ze ich mozu vratit poskodene?" - predpokladam ze nie, ale potom je absolutne od veci ze DPMBB nevyvodil voci SAD ZV dosledky (najprv ponukov na mimosudne riesenie a nasledne sudom).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.