Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Novinky z Tajovského ul.
- bol zriadený nový priechod pre chodcov, ktorý hojne využívajú študenti z Tajovského, SOU k UMB (vrátane nového chodníka)
- uprostred kruhového objazdu včera vysadili javor ?
Reply on: Inca #6083:
vazeni zvyknite si, ze vdaka vsetkym moznym snaham o znizenie poctu cestujucich je sitacia taka, ze (s vynimkou par spojov) bohate postacuje ciciak tam, kde dnes bezne jazdi solo a solo postacuje tam, kde dnes bezne jazdi klbak...
a keby sa neexportoval vzduch v klbakoch do rakytoviec, tak by klbakov nebol nedostatok...
V krátkosti sa vyjadrím k téme nočných spojov:

Nerád by som niečo kritizoval v štádiu, keď väčšina z nás tu diskutujúcich ešte nevidela nič konkrétne. To, o čom sa hovorí v médiách je niečo, čo v konečnom dôsledku vôbec nemusí korešpondovať so situáciou v praxi.

Okruh mestom.
Do 3.1.2005 jazdili po Banskej Bystrici 2 nočné autobusy. Teraz sme v situácii, kedy môžme byť radi, ak bude čo i len 1 nočný autobus. Aby sme boli reálni, uvažujme teda že máme k dispozícii 1 nočný autobus. Dobre, a čo s ním? Ako rozumne navrhnúť trasu? Hovorí sa tu o okružnej trase. Mne by to až tak nevadilo, pretože:
1. pokiaľ by tomu tak nebolo a mali by sme nejakú klasickú trasu z miesta A do miesta B, potom sa autobus vráti z miesta B späť do miesta A a ďalší spoj vykoná do miesta C. Tu je problém ten, že pokiaľ autobus zabezpečuje obsluhu miesta B, do miesta C nejde v tom čase dlhšiu dobu nič (a naopak), čo automaticky stráca na atraktivite. Pri okružnej trase je možné zabezpečiť obsluhu miest A, B, C jedným spojom.
2. no dobre teda, poviete si, že to bude trvať dlho a ľuďom sa nechcem cestovať zo Železničnej stanice do Radvane cez Sásovú. Je na tom kus pravdy, ale opäť si treba uvedomiť, že premávka v nočných hodinách je minimálna, zdržanie na cestách taktiež, takže príp. okľuka nemusí byť až tak časove náročná ako by sa mohlo zdať.
Tým chcem povedať toľko, že z môjho pohľadu je pre cestujúceho v danom prípade výhodnejší taký model, kedy má spojenie každých 60 min. s cestovnou dobou napr. 25 minút, ako spojenie každých 120 minút s cestovnou dobou napr. 15 minút. Môžte a nemusíte so mnou súhlasiť, ja mám na toto takýto názor.

Zhrniem tento bod. Mne neprekáža to, že linka má byť okružná. Dokonca pri vytvorení rozumnej trasy si to viem celkom dobre predstaviť. Dôležité ale bude časové rozvrhnutie jednotlivých spojov. To bude v konečnom dôsledku rozhodovať o tom, či bude obnovená nočná doprava prínosom.

K téme vypravovaného autobusu.
Nemám vôbec nič proti tomu, aby na nočáku jazdil trebárs aj minibus. Pokiaľ cestuje pár ľudí, naozaj netreba veľký autobus. Ale s tým, že počas víkendov, príp. konania akcií v meste (koncerty, jarmok) by bol vypravovaný kapacitnejší autobus.
Petik: Nad tým som aj ja rozmýšľal ale tí z vedenia na to neprídu. Neviem prečo ale neprídu. Ved kľudne cez týždeń by mohli chodiť minibusy ale treba aj dobru trasu naplánovať. lebo napr. z mesto by mohol chodiť aj trolej do kremničky cez usvit tulsku a dalej do radvane alebo spodom a zachádzal by na tulsu. a totom jeden bus čo by išiel cez sásovu do kremničky ako chodil
Reply on: vladis888 #38563:
Nerobil by som paniku. V piatok a sobotu sa moze nasadit Karosa. Bezne dni zrejme minibus staci. Akurat miesto iracionalneho zvysovania cestovneho by som dohliadol na dosledne platenie.
To čo chce mesto urobiť ani nemusí robiť keď chce nasadiť minibusy na nočné spoje. Všetci viete ako to vyzeralo v nočáku keď išiel o polnoci taký narvatý do sásovej, že ja som stál na prvom schodíku a nedočiahol som ani na lístok. Toto v ľuďoch spraví len to, že budú mať nervy, že je autobus plný a budu ho určite chcieť rozbiť alebo budu demolovať zástavky a podobne. ? ? ? ? ? ? ? ?
Proste nemusia to robiť BLBOSŤ
Reply on: brefos #38558:
Dalšie výdavky pre mesto.
Reply on: quark1408 #38560:
logicky, tento návrh po uvedení do praxe nebude mať dlhú životnosť. Nemá zmysel sa týmto paškvilom ďalej zaoberať.
Reply on: Moky #38559:
No tak to chcem vidieť, ako v tom autobuse ochránia šoférov a hlavne majetok mesta- citybusy... Haháá... Ako je to super, že sa to vráti spať, ale čo z toho? Môj názor... ?
Reply on: brefos #38558:
je to tragédia. Škoda sa k tomu vracať...
Reply on: Vladimír #38556:
a kedy tam pôjde? (Ak pôjde dedinskou trasou a nie dialnicou, rád by som ju niekde počkal)
Reply on: Bubak #38553:
Bývalá bystrická Karosa 4U0 5756 v Nitre definitivíne dojazdila tento týždeň (aj skutočne jazdila) a čaká na vrátenie do ČR.
k tym linka, 21 a 22,a ich skracovani,a predlzovani. bola tam poziadavka,aby bola aj z tej casti obsluzena Zvolenska cesta,lebo,predstavte si,aj z tej casti tam ludia pracuju,a primestka z Badina sa tiez vedie po sladkovicke.A len tak bokom,uz davno mala do Rakytoviec premavat trolejova linka,ved boli aj nakupene troleje,aj stlpy,ale vsak s cim nepohnu peniaze a lobizmus,a sup ,urobime trat k tesku. Mesto to vyslo lacnejsie,a aj si niekdo zarobil
Reply on: N/A #38550:
moja chyba, chcel som napísať BB a napísal som BA.
Reply on: N/A #38441:
4U0 5756 ? Ani sám neviem aká to je. Tá ešte podľa imhd registrovaná, ale ja som ju v NR videl naposledy koncom Augusta (pravda, do mesta už tak často nechodím, ale myslím, že už nejazdí). Tá si tu aj tak dosť nezajazdila, nebolo ju často vidieť. Veselá kvapka Veolia má toho celkom veľa, vlastne Rošerá-P (199BT a 137AP) by mali plniť úlohu ako "záloha".
Reply on: kocurik #38551:
Aj traktor musí vidiet !
nove citelisi ??? strasne svietia na cestach do oci okolo iducich vozidiel , do srotu s nimi
Reply on: Papyr #38547:
preco BA? v Bratislave je mnoho zastavok MHD na znamenie a zastavky nocnych spojov su na znamenie vsetky
Reply on: jamal1 #38548:
Jasne, ved v Prahe zijem uz 11 rokov. Ale aj v mojom rodnom Presove je to celkom bezne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.