MHD bude jazdiť podľa cestovného poriadku platného pre školský rok, linky 55 128 a 178 premávať nebudú. Linky 34 a 84 budú zlúčené. Premenované budú viaceré zastávky a pribudnú aj zastávky na znamenie.
V súvislosti so začiatkom školského roka príde od 2. septembra 2013 k viacerým zmenám v organizácii bratislavskej MHD. Všetky linky budú v pracovných dňoch premávať podľa cestovných poriadkov platných pre školský rok.
- Linky 7 133 a 192 budú v pracovných dňoch opäť premávať.
- Linky 55 a 178 naďalej premávať nebudú.
- Linka 128 bude pre nezáujem cestujúcich zrušená.
- Linka 28 bude mať vybranými spojmi obnovené zachádzky cez ulice Na Grbe a Hradištná.
- Linka 34 bude zrušená, náhradou je predĺžená linka 84. Do oblasti Šancovej ul. bude však nutné prestúpiť z liniek 83 resp. 84 na niektorú z liniek 21 63 64 204 209 na zastávke Patrónka alebo Sokolská. Do oblasti Mýtnej ul. bude nutné vzhľadom na nepremávajúce električky a nezabezpečenie náhradnej dopravy do danej lokality využiť peší presun zo zastávky SAV.
- Linka 84 bude premávať po predĺženej trase Petržalka, Ovsište - Mamateyova - Šustekova - Bosákova - Jantárová cesta - Rusovská cesta - Most SNP - Staromestská - Štefánikova - Pražská - Brnianska - Lamačská cesta - Harmincova - Sch. Trnavského - Saratovská - Dúbravka, Pri kríži. V úseku Hodžovo nám. - Dúbravka nahradí zrušenú linku 34.
K 2. septembru 2013 nastanú aj tieto zmeny v zastávkach:
- Slowackého bude mať nový názov Big Media - Slowackého,
- Zimný štadión bude mať nový názov Slovnaft Arena,
- Pri Suchom mlyne bude obojsmerne na znamenie,
- Valašská bude pre linku 207 obojsmerne na znamenie,
- Vojenská nemocnica bude pre linku 43 v smere do Lesoparku na znamenie.
Majo
Ak by nebola vôla autobusové linky veľmi prekopávať, bolo by podľa mňa lepšie pretrasovať 34 obojsmerne cez Šancovú na Jelačičovu.
Ak by bola vôla na väčšiu zmenu, dalo by sa to vyriešiť aj takto:
31: V súčasnej trase, doplnená a spoje súčasnej linky 39, t. j. interval 6´ v rannej špičke, 7,5´ v poobedňajšej špičke, 10´ mimo špičky pracovných dní, 15´ cez víkendy (v úseku Trnavské mýto - Lafranconi v preklade s linkou 9);
69: Súhvezdná - Trnavské mýto - Šafárikovo námestie (prípadne až po Most SNP), celodenne celotýždenne interval 20´, v úseku Malá scéna (alebo Most SNP) - Mlynské nivy / Autobusová stanica by mohla ísť v preklade s linkou 70 večer v pracovných dňoch a cez víkendy celodenne;
73: Čiližská - Trnavské mýto - Račianske mýto - Patrónka - Pri kríži, interval 8´ v rannej špičke (vo Vrakuni ako náhrada za 178), 10´ v poobedňajšej špičke a 15´ mimo špičky pracovných dní, cez víkendy nič;
zrušené linky: 34, 39, 78 a 178.
Prínosom by bolo posilnenie poddimenzovaného spojenia Trnavské mýto - SAV a vytvorenie rýchleho a obojsmerného priameho spojenia Trnavského a Račianskeho mýta (ale aj východnej časti mesta) s Dúbravkou v pracovných dňoch (linka 73), vytvorenie priameho spojenia Transvkého mýta s autobusovou stanicou aj mimo pracovných dní (linka 69), spravidelnenie autobusovej dopravy v úseku Transvké mýto - Zochova - Cintorín Slávičie údolie (linka 31).
Vznikli by 2 nové linky, 4 linky by boli zrušené a jedna by bola posilnená.