MHD bude jazdiť podľa cestovného poriadku platného pre školský rok, linky 55 128 a 178 premávať nebudú. Linky 34 a 84 budú zlúčené. Premenované budú viaceré zastávky a pribudnú aj zastávky na znamenie.
V súvislosti so začiatkom školského roka príde od 2. septembra 2013 k viacerým zmenám v organizácii bratislavskej MHD. Všetky linky budú v pracovných dňoch premávať podľa cestovných poriadkov platných pre školský rok.
- Linky 7 133 a 192 budú v pracovných dňoch opäť premávať.
- Linky 55 a 178 naďalej premávať nebudú.
- Linka 128 bude pre nezáujem cestujúcich zrušená.
- Linka 28 bude mať vybranými spojmi obnovené zachádzky cez ulice Na Grbe a Hradištná.
- Linka 34 bude zrušená, náhradou je predĺžená linka 84. Do oblasti Šancovej ul. bude však nutné prestúpiť z liniek 83 resp. 84 na niektorú z liniek 21 63 64 204 209 na zastávke Patrónka alebo Sokolská. Do oblasti Mýtnej ul. bude nutné vzhľadom na nepremávajúce električky a nezabezpečenie náhradnej dopravy do danej lokality využiť peší presun zo zastávky SAV.
- Linka 84 bude premávať po predĺženej trase Petržalka, Ovsište - Mamateyova - Šustekova - Bosákova - Jantárová cesta - Rusovská cesta - Most SNP - Staromestská - Štefánikova - Pražská - Brnianska - Lamačská cesta - Harmincova - Sch. Trnavského - Saratovská - Dúbravka, Pri kríži. V úseku Hodžovo nám. - Dúbravka nahradí zrušenú linku 34.
K 2. septembru 2013 nastanú aj tieto zmeny v zastávkach:
- Slowackého bude mať nový názov Big Media - Slowackého,
- Zimný štadión bude mať nový názov Slovnaft Arena,
- Pri Suchom mlyne bude obojsmerne na znamenie,
- Valašská bude pre linku 207 obojsmerne na znamenie,
- Vojenská nemocnica bude pre linku 43 v smere do Lesoparku na znamenie.
Salomon
Nie je to tak dávno asi tak pred rokom čo sme spolu s mojím kamarátom posielali do DPB návrh na reorganizáciu autobusových liniek.Teraz tu čítam to čo sme žiadali a okrem nich sme to dali aj do novín a síce článok skresali,nebolo tam totiž všetko ale diskutujúca verejnosť to zamietla,že čo si to dovoľujeme.Detto aj tu som dával návrh na spôsob Metrobusov či ako chcete, nosné linky od všadiaľ po všadiaľ a div že ma neukrižovali.
Jednalo sa o linky či už zlúčené alebo posilnené lebo máme 70 liniek ak nepočítam X13 v tom prípade 71. Budeme sa riadiť počtom 70 a pýtam sa na čo? To Bratislava je taká veľká? Nám po reorganizácii vyšlo 54!
Jediný, ktorý nám poďakovali boli ľudia z Vajnor lebo 53 sme predĺžili až po Aupark.Bola zlúčená z 50-kou. Tiež sme žiadali 63 posilniť, 30+37 zlúčiť, bola by posilnená=kĺbová a 31+39+78 zlúčiť, tam bola možnosť aj úpravy lebo 78 od Trnavského po Šafko čo ja som videl vozí už väčšinou vzduch,možno v čase špičiek nie. To je len z mála príkladov a do konca aj Rača s Podunajskými Biskupicami mala nosnú linku v našom návrhu.Samozrejme by to chcelo mať aj Bus pruhy, kde to teda možné je a mali sme vypracovaný aj prestup na jednotlivé nosné linky s doplnkovými. Metrobusových či už nosných ako chcete, bolo do kopy +- 13 a zvyšok doplnkové. Linka 34 bola v čase svojej slávy najviac využívaná keď premávala do Ružinova. Linka 83 nie je oficiálne nosná ale už v čase preradenia linky 104 do Petržalky sa ňou stala a v čase svojej slávy premávala 13 krát za hodinu, čo ja si pamätám.Preto momentálne zlúčenie liniek 34+84 vítam. Je pravda,že to je veľký súbeh ale ako by ste inak viedli predĺženú 84-ku? Iba v jedenom smere? To nemá význam,pokiaľ by sa neumožnilo odbočiť z Račka od Vazovovej doľava na Šancovú.