Aktuálne je odklon liniek 5 a 6 po Košickej. Dve šestky zrejme niekde uviazli, z toho jedna je nahrádzaná.
Na Spanyolovej v smere na Vlčince vidieť stáť trolejbus, spoje na L3 ale premávajú. Asi to bude jeden z vozov linky 6. Len prečo sa nešiel otočiť na Solinky (uvoľnila by sa záloha)?
Edit: Vyzerá, že premávka je už po pol hodine obnovená.
Na L27 nie #352, ale #74. Ten elektrobus stojí niekoľko hodín v depe (možno sa nabíja) so zapnutou službou, čím sa permanentne zobrazuje v aplikáciách aj na zastávkových paneloch.
Prvý (predsunutý) spoj L1 podľa smartu 8:20 s odchodom z Poštovej a príchodom na Pietnu 8:51 sa nikde v médiách ani stránke dpmž neuvádzal,
len na mybus.dpmz je v CP uvedený, nápad je to dobrý.
Dopravný podnik avizoval, tak ako každý rok, pre obsluhu cintorína v Bánovej predĺženie spojov L21 až na konečnú. Pozerám však na mapu a už som natrafil na dva spoje, ktoré mali skorší cieľ a nepokračovali ďalej. Zrejme ide iba o niektoré spoje, ktoré sú predĺžené.
Dnes som sa zase v #278 viezol na linke 14 o 11:22 z Hlinskej na Mostnú a teraz neviem či je to len ten prejazd čo zvykol robiť alebo je dnes normálne nasadený trolejbus
Ale párkrát som sa tým prejazdovým viezol na 4 z Mostnej na Žilinskú univerzitu počas prázdninového režimu a od zastávky Hlinská bol strašne preplnený a aj iný na to nadávali že prečo ide sólo trolejbus a tak.
Samozrejme, v takomto prípade je vhodnejší posilový voz práve na spoj o xx:52.
Prekvapuje ma však skutočnosť, že cestovné poriadky nie sú nejakým spôsobom prispôsobené na grafikon vlakovej dopravy tak ,aby tvorili rozumnú nadväznosť na vlaky. Ak by počas celého dňa odchádzali spoje linky 4 zo stanice povedzme o xx:42, už je z toho reálnejšia šanca na prestup od vlakov.
Krásny príklad toho je nedeľňajší rýchlik 762 s príchodom do Žiliny o 22:27, a o takom istom čase odchod posledného spoja linky 4. Za starého stavu ŽST dokázal rýchlik prísť v predstihu 3-5 minút a študenti dokázali stihnúť prestup na trolejbus. A to tých študentov nebolo málo, takže v úseku ŽST - Hlinská bola kapacita spoja využitá pomerne dobre. Po novom, keď rýchlik príde na nást. U, je bez šance stihnúť prestup.
Jeden problém tu vidím v pravidelných meškaniach vlakov. Druhý v tom, že expresy z východu prichádzajú podľa CP vždy x:27 a zo západu x:30.
Linka číslo 4 odchádza 19:32. To je pri rekonštrukcii stanice strašne skoro, ľudia s batožinou sa nestihnú presunúť zo zadných nástupíšť ani keby prišli včas. Tá posila by mala byť 19:52. Spoj 20:37 už je vďaka tým pridaným piatim minútam reálnejší.
Takéto posilové vozy by bolo vhodné nasadiť ku všetkým nedeľňajším Expresom aj Rýchlikom. Spravidla každú hodinu popoludní sa v Žiline stretnú vlaky plné študentov z východu aj západu a kapacita bežných spojov je riadne nedostačujúca a mnohokrát dosť študentov s kuframi ostane na stanici.
Hlavne pri tých "riedkych" intervaloch na nosných líniách, sa medzi dvoma spojmi na stanici nazbiera ľudí pomerne dosť.
Tiež som si dnes náhodne všimol tie posily, a podľa smartu to boli sóla. Ale jeden vlak z BA bol uvedený s meškaním 70 min., kto by na to čakal?
Nič sa nedá robiť, treba kúpiť jednu 24m megu na ten riadny spoj (by sa hodil aj ako Vianočný TB)
Počas semestra boli zavedené dva nedeľné večerné posilové spoje na L4 s odchodmi od stanice o 19:32 a 20:37. Hoci autobus zjavne medzitým nevykonáva žiaden iný spoj, nečaká sa na zmeškané vlaky a posila tak odchádza poloprázdna, čo už potom neplatí o nasledujúcom riadnom spoji.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mongolec
Na Spanyolovej v smere na Vlčince vidieť stáť trolejbus, spoje na L3 ale premávajú. Asi to bude jeden z vozov linky 6. Len prečo sa nešiel otočiť na Solinky (uvoľnila by sa záloha)?
Edit: Vyzerá, že premávka je už po pol hodine obnovená.