Na hájických linkách je po novom cez špičku až 13 trolejbusov (z toho 5 krátkych). Čo sa týka rannej špičky, v niektorých časoch došlo k zmene v dĺžkach vozidiel. Napr. spoj L7 s odchodom z Hájika o 6:15 vykonáva krátke vozidlo.
Inak je to aj po siedmej hodine, kedy pôvodný stav:
L16 7:05 kĺb
L6 7:10 kĺb
L7 7:15 kĺb+sólo
L6 7:20 kĺb
L16 7:25 sólo
bol zmenený nasledovne:
L16 7:05 sólo
L6 7:10 kĺb
L7 o 7:15 - kĺb+kĺb
L16 7:20 sólo
L6 7:25 kĺb
Napriek nárastu počtu vozidiel došlo v niektorých časoch paradoxne k poklesu ponúkanej kapacity.
V dopoludňajších hodinách sú krátkym vozidlom vykonávané aj niektoré spoje na L6.
už je popoludnie a stále len dva krátke TB na L3 ... to už asi trénujú ako to bude vyzerať počas nekonečných výluk vrámci modernizácie celej infraštruktúry.
Vitaj po dlhšom čase.
Vieme aspoň že je v pláne zmena tarify na viac prestupnú, budúci rok.
Dovtedy - v prípade závažných udalostí typu nefunkčná meniareň by mohlo byť automaticky cestovné zdarma na tých niekoľko hodín, pre dotknuté linky (dosť že cestujúci netušia čo a prečo sa deje), aby niekto na nechcenom prestupe neprerobil.
Smutné je tiež, že síce o preferencii na križovatkách sa písalo hneď všade, ale o tom poslednom dlhom výpadku meniarne je aspoň zmienka v žilinských médiách s vysvetlením situácie?
Oficiálnu stránku dpmž nerátam, lebo to tam bolo len dočasne a aj tak ju väčšina cestujúcich nenavštevuje.
V budúcnosti majú všetko vyriešiť informačné panely na desiatkach zastávok.
Kým to však bude realita ešte nejaký čas ubehne a mám obavy či to bude dostatočné.
Lebo niekedy majú problém sa zorientovať aj neobyčajní cestujúci, ak niečo zlyhá.
Ver tomu že poriadne stratení museli byť hlavne cestujúci, tí aj keby si zapli na zastávke net a pozreli situáciu online tak by nepochopili čo sa deje podľa čísiel vozidiel a ich aktuálnych polôh. Mne by to bolo jasné hneď, ale ľudia sú takí že sedím v L1, a dobre že nie na každej zastávke keď pristaneme, tak sa nájde niekto kto pozerá zdesene čo za číslo to prišlo, rýchlo sa otočí a hľadá tú linku vylepenú že kam to ide a keď zistí že tam kam chce (bodaj by nie keď ide takmer všade) rýchlo naskočí v poslednej chvíli cez už takmer zatvorené dvere.
Tá Bajzová je mimo tak často, že by sa oplatilo zriadiť už dopredu výlukové linky a nalepiť to na zastávky a dať do médií, aby ľudia vopred vedeli že keď im príde na zastávku nejaké zvláštne číslo, tak čím to asi bude?
Napr. 44 či 4X by bola skrátená verzia L4 jazdiaca z VL po Políciu, otočka na rondli a od Hálkovej zase naspať a pri Polícii by sa prestupovalo na bus napr. 45 či X4 ktorý by jazdil zvyšok trasy cez HL po VL ako tomu bolo teraz.
Lebo ak ľudia sadnú do normálne označenej L4/L14 a od polovice trasy ide úplne mimo ... tak sú mimo s ňou.
L7 ak by bola v prevádzke by sa zmenila napr. na 47/X7 na trase HA-Aupark-nemocnica-VL, alebo by bola asi aj dočasne zbytočná, ľudia by využili L6 a prestúpili pri Polícii alebo šli L67 ak by bola vtedy v prevádzke.
Tu ma napadá že budúce parciály z L67 by sa dali nasadiť v čase výpadku dočasne radšej na inú linku, napr. L5 či L3 a na L67 vyslať náhradný bus, možno len v trase VD - VL ak by to bolo výhodnejšie z hľadiska odstránenia súbehov.
Rozdiel je hlavne v tom či je výpadok v čase najmenšieho dopytu ako to bolo naposledy alebo počas rannej či popoludňajšej špičky. Aj tak najlepší výpadok je žiadny.
Samozrejme aby to lepšie fungovalo museli by byť odstavené vozidlá veľmi rýchlo stiahnuté pod najbližie úseky pod prúdom, aby mohli byť využité kde sa dá a nestáli niekde zbytočne a ešte neblokovali komunikácie.
Určite niekto vymyslí ďalšie možnosti ako dopredu poriešiť výpadok hociktorej meniarne, no treba počítať aj s počom vodičov ktorí sú v určitých časoch k dispozícii, takže teoretické možnosti sú dosť bohaté, len v praxi sa to možno lepšie riešiť nedá (?)
Hlavne ak sa nevie, ako dlho ten výpadok potrvá, či hodinu alebo pol dňa.
Zvyšné spoje na L3 boli vykonané vozidlom #12 a na L4/14 bol ešte minimálne jeden Solaris (zrejme teda boli dva - #26 a ešte ďalší).
Trochu sa strácam pri #269 - prečo išla od Polície okolo nemocnice, keď sa mohla otočiť na Rondli a ísť hneď na L14, aj s cestujúcimi.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mongolec
Inak je to aj po siedmej hodine, kedy pôvodný stav:
L16 7:05 kĺb
L6 7:10 kĺb
L7 7:15 kĺb+sólo
L6 7:20 kĺb
L16 7:25 sólo
bol zmenený nasledovne:
L16 7:05 sólo
L6 7:10 kĺb
L7 o 7:15 - kĺb+kĺb
L16 7:20 sólo
L6 7:25 kĺb
Napriek nárastu počtu vozidiel došlo v niektorých časoch paradoxne k poklesu ponúkanej kapacity.
V dopoludňajších hodinách sú krátkym vozidlom vykonávané aj niektoré spoje na L6.