Reply on: Mongolec #2405:
115ka bola lepšia, otvárali sa všetky okrem predných
Len predný označovač (starý typ) je nefunkčný, takže v prípade nasadenia namiesto trolejbusu na denné linky je riziko pokuty, lebo nie každý si všimne že po priložení karty to krátko (ne)pípne, pri papierových lístkoch si to všimne dúfam každý lebo nevytlačí kód. Ak sa nedá/neoplatí opraviť ho, najlepšie by bolo dať ho radšej dole, lebo naozaj niektorým cestujúcim dáva falošný pocit že necestujú načierno.
Moje ďalšie amatérske postrehy: neviem ako medzi ŽS-VL, ale medzi VL-HA by úplne stačili sóla (aspoň do 17-18:00), lebo cestujúcich bolo veľmi málo (naozaj škoda nafty), prázdna 117ka do kopca na ŽU ledva vytiahla (to nebolo asi ani 20kou, som mal pocit že sledujem natrieskaný trolejbus s pomocným naftovým agregátom), oproti tomu Karosy sú rakety (premávali 114+115).
+ úplne škoda že zastávka ŽU neexistovala aspoň na znamenie (namiesto nepremávajúcej L67), by sa mi 2x hodila vrámci výletu na čerstvý vzduch a následnom odprataní domov

Ak si niekto myslí že by to bola prípadná strata času, tak boli zastávky dokonca na Hlinách s nulovým nástupom/výstupom ale stáť chvíľku sa muselo kvôli dodržaniu grafikonu.
30 minútový interval úplne komfortný, ani málo, ani veľa, aj vzhľadom na nízky počet cestujúcich.
Ale celkovo prevádzka dosť v norme, okrem pár zmätených cestujúcich, napr. jeden ujo si myslel že ide v L6 (veď kĺbové vozidlo), ale to je tak keď niekto využíva MHD ''raz za rok'' a nečíta oznamy na nete či zastávkach ako sa sám priznal, aspoň sa viac povozil kým sa dostal do cieľa ...
TB94
Tá Bajzová je mimo tak často, že by sa oplatilo zriadiť už dopredu výlukové linky a nalepiť to na zastávky a dať do médií, aby ľudia vopred vedeli že keď im príde na zastávku nejaké zvláštne číslo, tak čím to asi bude?
Napr. 44 či 4X by bola skrátená verzia L4 jazdiaca z VL po Políciu, otočka na rondli a od Hálkovej zase naspať a pri Polícii by sa prestupovalo na bus napr. 45 či X4 ktorý by jazdil zvyšok trasy cez HL po VL ako tomu bolo teraz.
Lebo ak ľudia sadnú do normálne označenej L4/L14 a od polovice trasy ide úplne mimo ... tak sú mimo s ňou.
L7 ak by bola v prevádzke by sa zmenila napr. na 47/X7 na trase HA-Aupark-nemocnica-VL, alebo by bola asi aj dočasne zbytočná, ľudia by využili L6 a prestúpili pri Polícii alebo šli L67 ak by bola vtedy v prevádzke.
Tu ma napadá že budúce parciály z L67 by sa dali nasadiť v čase výpadku dočasne radšej na inú linku, napr. L5 či L3 a na L67 vyslať náhradný bus, možno len v trase VD - VL ak by to bolo výhodnejšie z hľadiska odstránenia súbehov.
Rozdiel je hlavne v tom či je výpadok v čase najmenšieho dopytu ako to bolo naposledy alebo počas rannej či popoludňajšej špičky. Aj tak najlepší výpadok je žiadny.
Samozrejme aby to lepšie fungovalo museli by byť odstavené vozidlá veľmi rýchlo stiahnuté pod najbližie úseky pod prúdom, aby mohli byť využité kde sa dá a nestáli niekde zbytočne a ešte neblokovali komunikácie.
Určite niekto vymyslí ďalšie možnosti ako dopredu poriešiť výpadok hociktorej meniarne, no treba počítať aj s počom vodičov ktorí sú v určitých časoch k dispozícii, takže teoretické možnosti sú dosť bohaté, len v praxi sa to možno lepšie riešiť nedá (?)
Hlavne ak sa nevie, ako dlho ten výpadok potrvá, či hodinu alebo pol dňa.