Reply on: Juraj #5990:
4/ Kritika bola stale na prebiehanie z jednej strany na druhu pri jazde na to iste sidlisko. Moznosti navrhu 3/13, 4/14 a 6/16 su bohuzial iba dve:- Bud budu zastavky na rovnakej strane, ale potom sa polovica cestujucich bude vozit zbytocne 3/4 mestskeho okruhu.
-Ak chceme aspon trochu dodrzat sucasny stav vedenia niektorych liniek alebo ich cast / L3, L4, L6/ a pritom zabezpecit, aby sa hlavne ludia nahliaci sa na vlak odviezli najkratsou trasou, potom zas NIE JE MOZNE dodrzat, aby zastavky na jedno sidlisko boli na tej istej strane!
Co ma teda prednost? Aj tak zle, aj tak zle.
Kami
Zilina ma len stastie ze ten krasny navrh presiel tvrdou vecnou kritikou.
Jasne ze pocet liniek nemoze byt kriteriom, dolezitejsia frekvencia spojov a sulad s potrebami ludi. Nosny system ma smerovat tam kde vacsina cestujucich.
Napriklad linka z Hajika urcite musi ist do centra. Na Solinky nemusi ist, ale mal by byt prestup na hrane. Ale potom by sla po dlhsej strane vnutorneho okruhu. Ak mame 2 linky z Hajika, jedna pojde k Poste, druha okolo "Auparku" a dalej napr. na Vlcince. Kam pojde prva linka? Preco by nemohla urobit U a skoncit prave na Solinkach po spojeni s linkou SO-CE?
Prosim berte to len ako filozoficke cvicenie, nemam pred sebou mapu Ziliny.