Reply on: Jakub #5459:
Ako si spomínal tie zľavy, nárok na korunové cestovné budú mať už len držitelia mestskej čipovej karty, ktorú im dopravný podnik vydá na základe rozhodnutia úradu práce, sociálnych vecí a rodiny. Teda už nie na základe preukazu ZŤP tak, ako to bolo doteraz. Je všeobecne známe, že je v obehu veľké množstvo falošných preukazov, ktoré nie sú kontrolovateľné a nikým po ich vydaní ani kontrolované. Za polrok 2005 bolo predaných vyše 500 tisíc jednokorunových lístkov, cez ktoré sa sledovala táto skupina cestujúcich. Tento návrh poslanci mestského zastupiteľstva schválili bez konkrétneho termínu, do praxe sa uvedie asi do dvoch mesiacov. Takto budú výhody MHD využívať len občania, ktorí sú skutočne zdravotne postihnutí. DP rokoval aj s ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny, bohužiaľ o poskytnutí príspevku na vyrovnanie strát za týchto cestujúcich zatiaľ neuvažujú, čiže dá sa povedať, že nemajú záujem o túto skupinu občanov.
Juraj
Prva by bola nahradenie CL do 5 zastavok listkom 10-minutovym.
Porovnanim statistiky medzizastavkovych casov a poctu cestujucich priblizne vychadza, ze priemerny vahovy cas medzi zastavkami je ccz 1,5 minuty. Z toho vychadza, ze by to v principe znamenalo to iste, akoby sa dnesny limit do 5 zastavok zmenil do 7 zastavok. Ak pocitame pocet prevezenych cestujucich za rok cca 18 mil., pri pomerne presnom podiele realizovanych jazd do 5 a nad 5 zastavok 50%:50% vychadza 9 a 9 mil.cestujucich. Ak priblizne tretina z 9 mil jazdi okolo 7 zastavok, to je rocne 3 mil.jazd a pri rozdiele cestovnom v priemere 1,50 Sk je to 4,5 mil.Sk.
Zaver. Orientacne teda mozno predpokladat, ze zavedenie 10-minutovych listkov namiesto do 5 zastavok vytvori financne vakuum cca 4,5 mil. Sk a znie otazka. Kto to zaplati?