Reply on: Fred #2816:
Fred napísal, že "poznam tvare revízorov lepsie ako slovenskych hercov". To poznám aj ja, ale chcel by som upozorniť na ďalšiu dôležitú vec. Kontrolné zariadenie revízora rozpozná tri posledné jazdy na MČK. Čiže ak niekto cestuje na jednopásmovú kartu a po 5 zastávkach si neoznačí ďalšiu jazdu, ale túto si označí až vtedy ak zbadá revízorov, tak má smolu. Revízor zistí na kontrolnom zariadení tri posledné jazdy, čiže vidí že cestujúci má napr. tri zastávky v tom istom spoji precestované načierno. To sa stalo už aj mne, ale ...
Miro
Pokiaľ ide o zjednosmernenie vnútorného okruhu, nemyslím si, že by to podstatne zvýšilo jeho priepustnosť. Zvýšil by sa totiž počet tých, ktorí by z dôvodu jeho jednosmernosti museli ísť dlhšou trasou. Možno by pomohlo, keby aspoň po Veľkej okružnej, ktorá je širšia, boli tie prúdy tri.
Podľa mňa by riešením do budúcnosti bolo obmedzenie individuálnej dopravy do centra. Myslím si, že čiastočne sa to už podarilo toľko kritizovaným spoplatnením parkovania, ale skutočným riešením by bolo len zavedenie poplatku za vjazd do centra. Viem, že sa nemôžeme porovnávať s Londýnom, ale všimnime si, ako im to pomohlo. V našich pomeroch som efekt mýta videl pred niekoľkými rokmi v Banskej Štiavnici. Vyberali len symbolických 10 Sk, ale účinok bol obrovský - centrum mesta sa takmer vyprázdnilo od áut, ktoré by inak len prechádzali. Aj tí, čo išli do centra, mohli zaparkovať bezplatne na jeho okraji a ísť len kúsok pešo. Bohužiaľ to tak bolo len dve či tri sezóny, vraj to nie je v súlade s platnou legislatívou. Tak zaviedli drastické poplatky za parkovanie, ale od vtedy je centrum BŠ aj tak plné áut, ktorých vodiči to parkovné aj tak nezaplatia. Poznáte to - zastaví kdekoľvek pred obchodom a rozsvieti varovné svetlá...