Reply on: Dispecer #23286:
Moja skúsenosť je, že aj jedna ubratá/pridaná minúta do jazdnej doby dokáže viditeľne ovplyvniť štýl jazdy na spoji. Úpravu o dve minúty považujem sa vcelku odvážny zásah. Zhruba päťminútové krátenie jazdnej doby si dovoľujem odhadnúť ako nereálne. Neverím, že by tam bola až taká rezerva.
pomaranc
Čo sa týka konkrétnych nedostatkov na linkách:
1 - zbytočná linka, ak by niekoho napadlo využiť parciálne trolejbusy v Žiline konečne rozumne (a nie na paškvil číslom 67), tak by mohla 1 premávať na Hájik cez Kvačalovu a od polície ísť k Auparku a nemocnici k OC Dubeň (v smere na OC Dubeň 19min jazdná doba, v smere na Hájik 17 minút, 7min pauza na OC Dubeň by umožnila sa vozidlu vrátiť na Hájik za 43min, čiže v pohode ba dve vozidlá dali 30 min interval), dočasne by táto linka fungovala takto pokiaľ by nedošlo k zatrolejovaniu úseku Kvačalova - Hájik a prepojeniu s linkou 3, viď. nižšie
3 - zobojsmerniť jej trasu od nemocnice cez Aupark, polícia, Hurbanova, ŽST a odtiaľ ako linka 1 na Štefánikovo nám., Aupark, políciu, Hálkovu, DPMŽ a po zatrolejovaní úseku Kvačalova - Hájik viesť spoje na Hájik namiesto 27, zatiaľ polovicu spojov otočiť na Hálkovej cez Rondel a druhú polovicu viesť na Kvačalovu.
4/14 - asi top linka v Žiline, no chcelo by to aj v sedle cez školský rok 15 minút a nie 20
5 - zatiaľ by stačilo držať na linke do konca premávky aspoň 30 min interval a neísť do dlhších intervalov ako to ľúbia v BB veselo aj cez deň s hodinovými intervalmi
6 - najlepšia linka pre Závodie a Hájik, bolo by vhodné ju posilniť a viesť všetky spoje na Vlčince
7 - zbytočná linka vedená na úkor výkonov, ktorými by mohli byť posilnené hlavne nosné linky 4/14, 6 v druhom rade 3 a prípadne aj 5, či zlepšená obsluha Kvačalovej
16 - nahradená by bola kombináciou liniek 1 a 6
autobusové linky:
- zaviesť držanie sa intervalov 60, 30 a 15 minút, prípadne aj 20 (stále lepšie ako 25, 35, 40, 45, 50 a 55, či iné "sadkárske" konštanty), pracovať konečne aj s PAD = uvažovať o možnosti využitia PAD vo väčšej miere pri obsluhe Považského Chlmca, Bytčice, či Rosiniek, resp. neredukovať za každú cenu a netlačiť ľudí do PAD ale zabezpečiť preklad medzi spojmi liniek, príp. aj nadväznosti.
- na linkách 20 (Hlinská+Fándlyho vs. Mostná+Rajecká) a okruh na Vlčincoch), 27 (Hálkova+polícia vs. Veľká okružná+Rázusova), 29 (jednosmerka cez Strážov); 30 (okruh poza ŽU a okoli KC MV raz za hodinu)
Ako jeden návrh na zmenu k lepšiemu by bolo aj to aby premávala linka smerom od HM Tesco (Košická) a Predmestská smerom na Aupark, pretože dnes týmto smerom nepremáva nič pričom prúd IAD ide týmto smerom, takže dopyt tu nebude isto malý.