Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Quaro #22650:
No to dobre poznám z PO, tiež sa to, chválabohu, u nas mení na tie panely.
Reply on: N/A #22649:
Tvoria sa koľaje, najnovšie sa už používajú veľké "panely", napr. na zastávkach Polícia a Hurbanova smerom na železničnú stanicu.
Reply on: Mongolec #22646:
Trochu odveci, ale (prezeral som si ten dokument týkajúci sa informatizácie MHD):
Prečo má toľko zastávok u Vás dlažbu (neviem, ako to správne pomenovať)? Súvisí to s nejakým konkrétnym vývojom? Netvoria sa na frekventovaných zastávkach koľaje a tak?
Zdá sa mi to tak trochu nepraktické, i keď možno ma vyvediete z omylu. 🙂
Reply on: Majou #22601:
"graf, ktorý hovorí o až úžasnom náraste počtu prepravených cestujúcich a úbytku áut"

Taký graf by som rád videl. ?
Plánuje autor dorobiť profil o trolejbusoch Škoda 27tr a Škoda 26tr (Pridať fotky na pravú stranu a napísať opis)?
V minulosti zverejnených zámeroch dopravného podniku figuruje skrátenie intervalov na nosných linkách, tak verím, že k tomu v blízkej dobe dôjde. To by malo mať podľa mňa vyššiu prioritu ako bezplatná doprava. Na zasadnutiach mestského zastupiteľstva prišli s myšlienkou pravidelnejšej dopravy aj niektorí poslanci, no akoby si neuvedomovali, že DPMŽ nemôže svojvoľne navyšovať ročné výkony a sú to oni, čo schvaľujú rozpočet, a teda i dotáciu dopravnému podniku. Čakal by som preto od nich väčšiu iniciatívu v tomto smere.
Čo sa týka bezplatnej dopravy, subjektívne by som ju samozrejme privítal a využíval, no objektívne musím konštatovať, že by bol tento koncept dlhodobo ťažko udržateľný. Časom by to šlo na úkor niečoho iného. Už dnes je v Žiline poskytovaná bezplatná doprava vo väčšom rozsahu, ako je obvyklé inde. Po rokoch, ak by došlo k jej zrušeniu a začalo sa znovu platiť, sa už bude občanom ťažko zvykať. Takže ak dať dopravnému podniku vyššiu dotáciu, tak nie na bezplatnú dopravu, ale radšej na lepšie intervaly, mzdy, údržbu,... Alebo na udržanie cien cestovného. Inflácia začína opäť rásť a náklady sa budú zvyšovať, čo skôr či neskôr povedie i v iných mestách k zvyšovaniu cestovného. Keď som pozeral zmluvu na dodávku elektrickej energie a porovnal ceny s predošlou zverejnenou zmluvou, neveril som vlastným očiam...


Informatizácia MHD:
http://www.dpmz.sk/userfiles/Sutaze/2018/Informatizacia%20mestskej%20hromadnej%20dopravy%20v%20Ziline/S%C3%BA%C5%A5a%C5%BEn%C3%A9%20podklady_Informatiz%C3%A1cia%20mestskej%20hromadnej%20dopravy%20v%20%C5%BDiline_16_02_2018.pdf
No ako cezpoľný (Prešov) by som tiež prijal prestupnú tarifu, hustejší interval (L4+L8 Prešov napr.), resp. interval u autobusov, a trochu ma vždy miatla linka L4, keď som nastúpil na trolejbus a na nasledujúcej zastávke bola konečná 😃 (ale to je len moja neznalosť miestnych pomerov).

Inak si myslím, že MHD ako taká funguje primerane, a skôr dobre než zle, i keď na svoje mesto nedám dopustiť. 😃
Ale veď nám (už roky) sľubujú integrovanú dopravu, tá by mala súčasnú žilinskú tarifu pochovať nadobro. Alebo bude integrovaná tarifa tiež neprestupná? ?
Reply on: Dispecer #22641:
V tomto s tebou súhlasím
Reply on: Dispecer #22640:
Fúú, práve som si uvedomil, že som Hájiku zrušil spojenie na stanicu. ?

Asi by som už mal ísť spať.
Reply on: milan005 #22639:
Pochovala NKTD aktuálne platnú tarifu? ?

Ja netvrdím, že linkové vedenie je teraz zlé (skôr zlé sú tie (ne-)intervaly a (ne-)jazdné doby), skôr konšpirujem, čo a ako by sa dalo zmeniť, ak by v ZA bola klasická prestupná tarifa ako to poznáme z BA, či PO.
Reply on: Mike #22638:
Ja štandardne najviac ľudí na päťke vidím nastupovať pri Auparku (a potom pri nemocnici) a vystupovať na Vlčincoch - to by zriešila i posilnená 6 (stabilne predĺžená na Vlčince)...
Reply on: Dispecer #22635:
Ak L7 nepochovala ani NKTD v r.2006 tak asi na nej niečo bude 🙂
Reply on: Dispecer #22637:
Určite bude požiadavka na priame spojenie (aj keby bola priestupná tarifa) Hlín (okolie Hlinskej) a nemocnice - najmä u starých a imobilných ľudí. Čo by teoreticky mohla pokryť aj 20tka, ktorá viacmenej premáva iba počas ordinačných hodín lekárov (ale ak by mala nahradiť L5 tak opäť v nedostatočnom intervale).

Vidím tu aj potenciálny dopyt po spojení Hlín (a Soliniek) s Auparkom. Ale z Hlín tam zasa v závislosti od atraktivity intervalu asi skôr zájdu aj pešo, a tie Solinky sú tiež zaujímavé iba jednosmerne, lebo v opačnom smere Aupark -> SO tam premáva L3, ktorou je to podľa dnešných CP cez Bôrik dlhšie oproti 5ke iba o 2 min (teda zanedbateľné). Asi najlepšie spojenie poskytuje 5ka ale Vlkov s Auaprkom. Aj keď zasa koľko nákupychtivých a v akom pomere sa delia medzi Auaprk, Mirage, či Max. Nejdem ďalej teoretizovať, lebo už si pripadám na level Dunčo - teda pre random mesto sveta spravím linkovanie aj s intervalmi od stola iba cez google maps. ?
Reply on: Mike #22636:
Práve v týchto intenciách nad tým premýšľam. Uvažujem ešte, aký vplyv by mala prestupná tarifa na trasu linky 5, ale netrúfam si to odhadnúť momentálne.
Reply on: Dispecer #22633:
Áno, ale ak je tam veľká skupina žiakov a študentov, ktorí ráno cestujú z Hájika do škôl na Hliny, (Solinky?) a ŽU, kvôli ktorej sa zdvojuje trolejbus na 7mičke autobusom (a poobede cestujú naspäť už bez zdvojenia), tak pre dostatočne veľký prepravný prúd sa oplatí mať osobitnú linku podľa mňa, aj keď by potom stačila napr. iba v špičke, alebo ešte by sa to obmedzilo iba na školské spoje.
Reply on: milan005 #22634:
Principiálne dobré je, to nepopieram, len v prípade zavedenia dobre vymyslenej prestupnej tarify mi niektoré linky, resp. časti ich trasy, mi prídu pri takejto zbytočné.
Mne, síce ako cezpoľnému, ale častému návštevníkovi sa trasovanie TB liniek zdá dobré.
Čo sa týka intervalu myslím že je nedostatočný v dopoludňajšom sedle na L4, 6, 14.
Nechce sa mi veriť že to stačí, ale odsledovanú vyťaženosť nemám, takže neviem...To musia domáci posúdiť.
Reply on: Mike #22632:
IMHO linkové vedenie a (ne-)intervaly vyplývajú priamo z toho ako je nastavená tarifa...

Veď taká linka 7 by teoreticky nemusela vôbec existovať, ak by medzi 6+16 a 4+14 bol podobný interval (rovnaký alebo násobný) a nadväznosť na zastávke Polícia... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.