Bratislavské fórum plné fotiek a postrehov z kalamity a my nič ? Spomenul som si na archívne foto zo dňa 16.01.2018. Fotené na zastávke Cintorínska. Účinkujú - Vrakosa #89, Agora #23, Iris #06.
Pochvala pre vodiča #89, za odvahu, aj za to že vykonal prvý spoj v špičke smer mesto po cca hodine.
To Isuzu si pamätám ako DPMŽ vozidlo, aj keď som ho nikdy nepostrehol ako vozidlo MHD. Myslím, že usporiadaním interiéru na mestskú dopravu ani nebolo vhodné/určené...
Vie niekto, prečo v Žiline nevyužívame aj kratšie autobusy? Na také linky ako L29,L50, L30 smer Vranie (myslím, že aj aj L31) by 10,5 metrové vozidlá určite stačili. Vo Vraní by taktiež uľahčili vodičom otáčanie...
Napadajú ma len dôvody:
- autobusy nie sú pridelené na pravidelné linky, linky striedajú aj počas dňa (toto vidím asi ako najväčší momentálny problém)
- úspora pri nákupe nie je významná
- prevádzka vozidiel nie je adekvátne úsporná oproti 12 m
Otázka náhradných dielov asi nie je problém, väčšinou sú to rovnaké konštrukcie (teda keď sa kúpia busy od rovnakého výrobcu).
Aké je teda porovnanie nákladov (nákup a prevádzka) pri týchto dvoch kategóriách autobusov? Pozeral som na stránkach výrobcov (Iveco, SOR), ale k ničomu som sa nedopracoval, výrobcovia dokonca neuvádzajú ani spotrebu.
No ja som Prešovčan, hoci už zriedkavejšie využívam MHD, a používam jedine polhodinový lístok, hoci bežná cesta mi trvá 14 minút. Rozdiel desať centov medzi obyčajným desaťminútovým a obyčajným polhodinovým lístok je ozaj minimálny, a iste nie likvidačný.
Hoci ekologický prínos by bol nesporný, nie som si celkom istý, či by trolejbusová trať do Zástrania mala opodstatnenie aj po ekonomickej stránke. Ak by nová zástavba indukovala taký počet cestujúcich, že by sa na linke 27 primerane zaplnili vozidlá pri celodennom intervale 15 minút (resp. 10 minút v špičke a 20 minút v sedle), oplatila by sa trať aj ekonomicky, ale nemyslím si, že je to zatiaľ reálne (bodaj by som sa mýlil). Určite by sa mi taká trať páčila, ale niekto ju musí aj zaplatiť. Potenciál rozvoja trolejbusovej siete by som videl skôr na rozrastajúcom sa Hájiku. Ekonomickejším riešením pre lokality ako Zástranie, Brodno, Bytčica, Považský Chlmec, Bánová či Vranie by mohli byť skôr parciálne trolejbusy, ktoré by sa počas jazdy širším centrom mesta nabíjali, v takom prípade by vzhľadom na súbeh liniek mala nepochybne zmysel trať z P. O. Hviezdoslava na Námestie hrdinov.
Hej, lebo kopec času tráviš práve v Žiline Kým som ja čas trávil v Prešove, pozoroval som tam - typické 12-minútové cesty s 10-minútovým lístkom, ktorý najprv cestujúci 2 minúty po nástupe úporne hľadal a nájsť nemohol ?
Iste, ale v takom veľkom rozsahu to pozorujem práve v Žiline...
Možno však do istej miery v tom hrá rolu to, že rozdiel medzi 5-zastávkovým a tým na jednu jazdu v 1 prostriedku MHD je až 0,10 €, oproti prestupnému až 0,25 € (resp. 0,20 € pri zľavnených).
S tou absenciou vôle by som to nevidel tak tragicky. Za ostatné roky sa veľa vecí ponaprávalo (prakticky každá realizovaná zmena bola zmenou k lepšiemu). Tento trend by zrejme pokračoval aj ďalej, keby ho politicky nezatienil koncept bezplatnej prepravy pre všetkých domácich presadzovaný súčasným primátorom.
Na rozdiel od minulosti je však cena štandardných PCL už dávno porovnateľná s inými krajskými mestami v SR. Takže PCL rozhodne predražené nie sú. Skôr je teda "problémom" lacnejšia alternatíva v podobe PCL na obmedzený počet ciest. Na jednej strane je to fajn ponuka pre tých, ktorí skutočne cestujú málo, na druhej strane je na debatu, či práve existencia takejto výhodnej ponuky nie je motiváciou pre ľud, aby málo skutočne cestoval (a tým šetril).
Áno, takéto "zneužitie" je možné. Pozor však na prítomnosť revizóra vo vozidle. Pokiaľ je tam celú dobu a zapamätá si kedy cestujúci nastúpil, tak mu ani platný cestovný lístok (1 pásmo) nepomôže známy platil a navyhádal sa
Preto sa dnes stávajú prípady, že "cestujúci zneužívajú MHD" štýlom, že keď idú na viac ako 5 zastávok, tak si ten lístok označia proste neskôr - tak aby im platil po zastávku, kde vystupujú. ?
Nieto divu, keď DPMŽ dlhé roky šéfoval aj šéf tarifnej skupiny Združenia dopravných podnikov, legendárny urputným bojom proti zneužívaniu MHD cestujúcimi.
Len škoda, že odvtedy ešte nebola vôľa napraviť napáchané škody.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.