Reply on: Dispecer #22597:
Na rozdiel od minulosti je však cena štandardných PCL už dávno porovnateľná s inými krajskými mestami v SR. Takže PCL rozhodne predražené nie sú. Skôr je teda "problémom" lacnejšia alternatíva v podobe PCL na obmedzený počet ciest. Na jednej strane je to fajn ponuka pre tých, ktorí skutočne cestujú málo, na druhej strane je na debatu, či práve existencia takejto výhodnej ponuky nie je motiváciou pre ľud, aby málo skutočne cestoval (a tým šetril).
johnnyjanko
A tak som bez podrobného prieskumu a bez podrobnej znalosti miestnych prepravných prúdov, len z pohľadu do máp a s tým málom, čo o doprave v Žiline viem, vymyslel návrh linkového vedenia, ktorého schému tu pripájam. Upozorňujem, že aj schéma je nakreslená len amatérsky. ? Môj návrh počíta s piatimi linkami, z toho tri sú "normálne" (jazdia z A do B a potom zase rovnakou trasou naspäť) a dve sú okružné. Obe okružné linky jazdia po rovnakej trase, ale každá opačným smerom. Úplne odpadli "polookružné linky". Ja týmto termínom označujem také linky, ktoré idú z konečnej zastávky kamsi do centra, tam čosi obkrúžia a zase sa vracajú späť.
Môjmu riešeniu by veľmi pomohlo, keby existovala obojsmerná prestupná zastávka na Komenského ulici, niekde medzi križovatkami s ulicami Romualda Zaymusa a Veľká okružná. Taktiež sa neviem rozhodnúť, či by mali všetky linky idúce po Obchodnej ulici zachádzať na zastávku Cyrila a Metoda, alebo niektoré nemusia. Či by to bolo pre cestujúcich prínosom, alebo by to bol len chaos navyše...
Do väčších podrobností (napr. konkrétne intervaly) som sa nepúšťal. Budem vám vďačný, ak si to pozriete a ešte vďačnejší, ak napíšete svoj názor. Môžete aj smelo kritizovať, ale verím, že to bude bez urážok a invektív, pretože mojím cieľom nebolo nikoho nahnevať. Je možné, že o lepšom linkovom vedení sa na tomto fóre diskutuje už roky, a tiež je možné, že všetkým pripadá súčasný stav vyhovujúci. Skutočne neviem. Vopred ďakujem za pochopenie.
môj súkromný návrh linkového vedenia žilinských trolejbusov