Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #22597:
Na rozdiel od minulosti je však cena štandardných PCL už dávno porovnateľná s inými krajskými mestami v SR. Takže PCL rozhodne predražené nie sú. Skôr je teda "problémom" lacnejšia alternatíva v podobe PCL na obmedzený počet ciest. Na jednej strane je to fajn ponuka pre tých, ktorí skutočne cestujú málo, na druhej strane je na debatu, či práve existencia takejto výhodnej ponuky nie je motiváciou pre ľud, aby málo skutočne cestoval (a tým šetril).
Reply on: Dispecer #22604:
Áno, takéto "zneužitie" je možné. Pozor však na prítomnosť revizóra vo vozidle. Pokiaľ je tam celú dobu a zapamätá si kedy cestujúci nastúpil, tak mu ani platný cestovný lístok (1 pásmo) nepomôže 😃 známy platil a navyhádal sa 🙂
Reply on: S499.1023 #22603:
Preto sa dnes stávajú prípady, že "cestujúci zneužívajú MHD" štýlom, že keď idú na viac ako 5 zastávok, tak si ten lístok označia proste neskôr - tak aby im platil po zastávku, kde vystupujú. ?
Reply on: Dispecer #22600:
Nieto divu, keď DPMŽ dlhé roky šéfoval aj šéf tarifnej skupiny Združenia dopravných podnikov, legendárny urputným bojom proti zneužívaniu MHD cestujúcimi.
Len škoda, že odvtedy ešte nebola vôľa napraviť napáchané škody.
Reply on: johnnyjanko #22592:
Skúsim v krátkosti poukázať na možné úskalia predloženého návrhu.
1. Začnem kozmetickou záležitosťou - cez Bôrik desaťročia jazdí L3 a Solinky, Hliny a Vlčince majú zaužívanú štvorku. Takže by som vymenil číslovanie.
2. Linkou 4 spájaš dva body s rozdielnym potenciálom (Solinky, Bôrik a časť Hlín oproti časti Závodia s nižšou frekvenciou cestujúcich).
3. Študenti denne dochádzajúci do školy na Bôriku a ani obyvatelia časti Soliniek, Hlín a Bôrika sa iste nepotešia strate spojenia s podstatnou časťou centra, vrátane železničnej stanice. Ak sa nemýlim, tak na súčasnej L3 je práve Rudnayova v smere do centra zastávkou s najvyšším počtom nástupov na linke.
4. Carrefour je bez obsluhy.
5. Najmä v ranných hodinách skomplikovanie pre cestujúcich z Hájika do škôl na Hlinách (v súčasnosti musí byť jeden zo spojov vykonávaný dokonca až dvoma vozidlami).
6. Podstatné zhoršenie pre Hliny aj Solinky. Súčasné intervaly by na navrhovanej L3+13 kapacitne nevyhovovali. Pri zlepšení intervalu na 3+13 by bolo potrebné kvôli lepším nadväznostiam upraviť intervaly aj na ďalších linkách a to sa už počtom potrebných vozidiel dostávame nad dnešný stav...
Reply on: Dispecer #22600:
Na spoločnej tarife sa už pracuje. Dokonca si žilinský kraj nechal poradiť od odborníkov z Brna. Tam im to funguje veľmi dobre a niekde som videl graf, ktorý hovorí o až úžasnom náraste počtu prepravených cestujúcich a úbytku áut. Čísla si nepamätám ale bolo to obrovské číslo.
Reply on: johnnyjanko #22595:
Mňa skôr prekvapuje, že v Žiline sa stále predávajú papierové lístky na jazdy (po žilinsky "cesty"; čo už je tradíciou iba v oveľa menších mestách, kde jazdia SADky) a nie na dobu strávenú cestovaním (ak si teda odmyslím existenciu toho lístka na 24 hodín), tak ako vo viacerých ostatných mestách.

Potom nečudo, že ľudí to nemotivuje prestupovať a zároveň je veľa priamych liniek s pomerne dlhými intervalmi...

A tak tiež nečudo, že mnoho ľudí radšej cestuje pešo alebo autami po meste (a tak máme relatívne pravidelne upchatú Komenského a Hlinskú, Spanyolovu a Vysokoškolákov, Kysuckú, či Dlhú), i keď priznávam, že tu je to dôsledok aj stavu regionálnej dopravy v okolí mesta a neexistencia spoločnej tarify v celom širšom okolí mesta.
Trolejbusová linka by sa hodila aj do Zástrania. Podľa územného plánu sa má celý severný svah Dubňa zastavať rodinnými domami, teda trolejbus by v blízkej budúcnosti mal potenciál. Aj kvôli prístupu na Straník, ktorý pomáha rozvíjať cestovný ruch a pod ktorým je v poslednej dobe aj tlačenica s autami.
Keby sa obnovilo lyžiarske stredisko, a pridali nejaké vhodné atraktivity aj pre letné obdobie, linka by sa určite uživila. Keď sa chce mesto hrať na ekologické, tak inštalovať ekologickú, tichú linku do rekreačnej zóny Žiliny by malo zmysel. Zároveň do kopcovitého terénu je najvhodnejší trolejbus.
Reply on: Dispecer #22597:
*obmedzený počet ciest ?
Reply on: Vladimír #22596:
Iste, ale oproti predplatným "PCL" na obmedzený počet miest sú o dosť drahšie a tak ich predaj je IMHO pomerne nízky.

(A to sám si kupujem 90-dňový "neobmedzený" PCL za 38 €.)
Reply on: johnnyjanko #22595:
Akože nepredáva? V ponuke je mesačný PCL za 20 € a štvrťročný za 53 €.
Reply on: Miro #22593:
Nuž áno. A čo ma ako "cudzinca" prekvapuje najviac, tak DPMŽ nepredáva časové predplatné CL. To je na mesto veľkosti Žiliny vskutku divné (aj na slovenské pomery)...
Osobne si myslím, že trolejbusy v Prešove sú nastavené lepšie...
Reply on: johnnyjanko #22592:
Žilinská MHD trpí prekonanou historickou tarifou, ktorá cestujúceho trestá za prestup. Z toho vyplýva potreba liniek odvšadiaľ všade, ktoré ale potom majú relatívne riedky interval.
Zdravím všetkých, nie som dopravný inžnier ani nežijem v Žiline, ale občas sa tam vyskytujem a vždy ma pri cestách trolejbusmi irituje, že tam je veľké množsto liniek s podivnými trasami a ešte podivnejšími - veľmi riedkymi - intervalmi medzi spojmi, ktoré sa podobajú skôr dedinským autobusom než nosným linkám MHD v krajskom meste. Viackrát som sa už zamýšľaľ nad tým, či by fakt nebolo lepšie mať radšej menej liniek s dobre rozvrhnutými trasami, ale zato s oveľa atraktívnejšími intervalmi.

A tak som bez podrobného prieskumu a bez podrobnej znalosti miestnych prepravných prúdov, len z pohľadu do máp a s tým málom, čo o doprave v Žiline viem, vymyslel návrh linkového vedenia, ktorého schému tu pripájam. Upozorňujem, že aj schéma je nakreslená len amatérsky. ? Môj návrh počíta s piatimi linkami, z toho tri sú "normálne" (jazdia z A do B a potom zase rovnakou trasou naspäť) a dve sú okružné. Obe okružné linky jazdia po rovnakej trase, ale každá opačným smerom. Úplne odpadli "polookružné linky". Ja týmto termínom označujem také linky, ktoré idú z konečnej zastávky kamsi do centra, tam čosi obkrúžia a zase sa vracajú späť.

Môjmu riešeniu by veľmi pomohlo, keby existovala obojsmerná prestupná zastávka na Komenského ulici, niekde medzi križovatkami s ulicami Romualda Zaymusa a Veľká okružná. Taktiež sa neviem rozhodnúť, či by mali všetky linky idúce po Obchodnej ulici zachádzať na zastávku Cyrila a Metoda, alebo niektoré nemusia. Či by to bolo pre cestujúcich prínosom, alebo by to bol len chaos navyše...

Do väčších podrobností (napr. konkrétne intervaly) som sa nepúšťal. Budem vám vďačný, ak si to pozriete a ešte vďačnejší, ak napíšete svoj názor. Môžete aj smelo kritizovať, ale verím, že to bude bez urážok a invektív, pretože mojím cieľom nebolo nikoho nahnevať. Je možné, že o lepšom linkovom vedení sa na tomto fóre diskutuje už roky, a tiež je možné, že všetkým pripadá súčasný stav vyhovujúci. Skutočne neviem. Vopred ďakujem za pochopenie.
Bolo by pekné, ak sú ešte TrM trolejbusy v depe, spraviť nejakú rozlúčkovú jazdu. Predsa len, jazdili tu 20 rokov.
Reply on: Milan96 #22589:
Hint: oni to vyriešili tak, že inštalovali akési kefy po obvode podbehu.
Reply on: URBINO #22588:
Opýtajte sa kolegov z Olomouca, kedysi na K-reporte písali presne o tomto ako sa veľmi špinia ich nové Urbiná...
Neviete, prečo nové škody 27tr,patria k najšpinavším vozidlám?Napr.najnovsi t bus 274, odkedy prišiel do ZA,v umyvarke asi nebol.Toto vozidlo bolo dnes tak špinavé,že nebolo možné vidieť ani lak.Smutné.
Reply on: Gryzly65 #22586:
*vyfotené z okolo prechádzajúceho trolejbusu, preto sa mi nepodaril lepší záber.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.