Reply on: Maykl #19663:
Keď sa zavádzalo bezplatné cestovné pre seniorov, čakal sa výpadok na tržbách až 100 000 €. Do toho prišiel mýtny systém, zdražovanie pohonných hmôt (ktoré bude citeľne pokračovať), starnúci vozidlový park atď., no i tak sa mi zdá strata obrovská.Myslím si, že so súčasnou výškou cestovného ešte rok vydržíme a aj keď je v istých časových polohách potrebné posilniť a zatraktívniť MHD, dôjde k škrtom spojov. Za predpokladu odstránenia súbehov a zavedenia prekladov (napr. medzi linkami 3, 4) nemusí byť veľmi citeľné zhoršenie špičkového intervalu. Najmä v popoludňajších hodinách vidieť pri intervale 10 min slabo obsadené trolejbusy na nosných linkách (s výnimkou časov skončení vyučovania na školách). Na druhej strane, Vlčince už teraz majú málo atraktívne spojenie. Priestor na škrty vidím cez letné prázdniny v podobe neskoršieho začiatku popoludňajšej špičky a tiež v čase ostatných prázdnin (v podobe spoločného prázdninového grafikonu, pričom na univerzitu môžu ísť vtedy posilové spoje). Okrem toho je v horizonte niekoľkých rokov možné v súvislosti s často spomínanou (no dosiaľ nerealizovanou) integrovanou dopravou zrušiť niektoré spoje, ktoré idú súbežne s autobusmi SAD. Ďalší úbytok cestujúcich bude dosť záležať aj na tom, ako sa mesto vysporiada s rýchlosťou MHD (zdržaniami na svetelných križovatkách, starých výhybkách a pod.), nákupom vozidiel a reštrikčnými opatreniami voči individuálnemu motorizmu v centre.
Vladimír