Keď sa zavádzalo bezplatné cestovné pre seniorov, čakal sa výpadok na tržbách až 100 000 €. Do toho prišiel mýtny systém, zdražovanie pohonných hmôt (ktoré bude citeľne pokračovať), starnúci vozidlový park atď., no i tak sa mi zdá strata obrovská.
Myslím si, že so súčasnou výškou cestovného ešte rok vydržíme a aj keď je v istých časových polohách potrebné posilniť a zatraktívniť MHD, dôjde k škrtom spojov. Za predpokladu odstránenia súbehov a zavedenia prekladov (napr. medzi linkami 3, 4) nemusí byť veľmi citeľné zhoršenie špičkového intervalu. Najmä v popoludňajších hodinách vidieť pri intervale 10 min slabo obsadené trolejbusy na nosných linkách (s výnimkou časov skončení vyučovania na školách). Na druhej strane, Vlčince už teraz majú málo atraktívne spojenie. Priestor na škrty vidím cez letné prázdniny v podobe neskoršieho začiatku popoludňajšej špičky a tiež v čase ostatných prázdnin (v podobe spoločného prázdninového grafikonu, pričom na univerzitu môžu ísť vtedy posilové spoje). Okrem toho je v horizonte niekoľkých rokov možné v súvislosti s často spomínanou (no dosiaľ nerealizovanou) integrovanou dopravou zrušiť niektoré spoje, ktoré idú súbežne s autobusmi SAD. Ďalší úbytok cestujúcich bude dosť záležať aj na tom, ako sa mesto vysporiada s rýchlosťou MHD (zdržaniami na svetelných križovatkách, starých výhybkách a pod.), nákupom vozidiel a reštrikčnými opatreniami voči individuálnemu motorizmu v centre.
jediné rozumné riešenie, ktoré by mohlo v ZA nastať je, že by sa zrušilo sedlo na trolejbusových linkách, t.j. : L3,4,6 a 14 by premávali v i=10/12/12//20 a pri posilnenej L6 by sa zrušila L16, ktorá jazdí iba v špičkách. Dobrým krokom by boli aj prestupné časové cestovné lístky.
Áno, plánujú jazdiť spomínanú trasu pod komerčným názvom Railjet. Jej grafikon nájdeš aj v aktuálnom CP ŽSR. Inak, je to tá istá spoločnosť, ktorá bude od marca 2012 prevádzkovať trasu BA-DS-KN.
V aktuálnom Žilinskom večerníku je článok o DPMŽ. O zlom hospodárení podniku v rokoch 2009 a 2010, zlom technickom stave vozidiel, chýbajúcich nových busoch a T-busoch. Riešenie, ktoré sa kompetentným ponúka - zvyšovanie cestovného, redukcia počtu spojov v cestovných poriadkoch.
Pardon ak som niečo zaspal, ale Student Agency sa chystá robiť vlakové spoje Praha - Ostrava - Žilina? Na internet ponúkajú pracovné pozície rušňovodičom na túto trasu : http://www.profesia.sk/praca/student-agency/O1028925
Ako som povedal, nechcem mudrovať o niečom, čo nepoznám. Ale pamätám si, že aj na tejto diskusii padli názory o tom, že L6 jazdí plná a L16 prázdna, že ideálne by bolo prehodiť vozy - vtedy jediným argumentom proti bola údajná nemožnosť prejazdu klbáku otočkou pri Carrefoure.
Netrúfam si posúdiť konkrétne riešenie, no vo všeobecnosti záujem na tom, aby trolejbus nebol preplnený, by mal byť aj bez podnetu manželky "dôležitého" pána
ku Carrefouru jazdia len 6/1 az 6/4 co su cez tyzden klbaky(vid tabulka)..
Inak.. toto riesenie pochadza z mestskeho uradu, cize je mozne ze sa to casom vrati spat(manzelka "doleziteho" pana sa viezla preplnenym busum a uz tu mame nove rozdelovniky vozov, nove sablony a nespokojnych vodicov.. )
Ku Carrefouru síce jazdia klbáky, ale niektoré predĺžené šestky na Vlčince sú zasa vykonávané sólami z L16. Krátka je aj L7 o 12:15, naopak podvečerné sedmičky sú dlhé. Ktoré spoje v rannej špičke z Hájika teraz vykonávajú sóla?
Re #19645 toso0077: Vzhľadom na nižšiu kapacitu, nutnosť dobíjať, vyskúšanie ho v rôznych podmienkach a pod. z trolejbusových nie na 3, 4 a 14 a na ostatné len podvečer-večer. Z autobusových určite na L20, kopcovitejšiu L27, L29, L30 a L31. Pokiaľ sem samozrejme príde a rozhodnú sa ho nasadiť na pravidelné spoje...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mongolec
Myslím si, že so súčasnou výškou cestovného ešte rok vydržíme a aj keď je v istých časových polohách potrebné posilniť a zatraktívniť MHD, dôjde k škrtom spojov. Za predpokladu odstránenia súbehov a zavedenia prekladov (napr. medzi linkami 3, 4) nemusí byť veľmi citeľné zhoršenie špičkového intervalu. Najmä v popoludňajších hodinách vidieť pri intervale 10 min slabo obsadené trolejbusy na nosných linkách (s výnimkou časov skončení vyučovania na školách). Na druhej strane, Vlčince už teraz majú málo atraktívne spojenie. Priestor na škrty vidím cez letné prázdniny v podobe neskoršieho začiatku popoludňajšej špičky a tiež v čase ostatných prázdnin (v podobe spoločného prázdninového grafikonu, pričom na univerzitu môžu ísť vtedy posilové spoje). Okrem toho je v horizonte niekoľkých rokov možné v súvislosti s často spomínanou (no dosiaľ nerealizovanou) integrovanou dopravou zrušiť niektoré spoje, ktoré idú súbežne s autobusmi SAD. Ďalší úbytok cestujúcich bude dosť záležať aj na tom, ako sa mesto vysporiada s rýchlosťou MHD (zdržaniami na svetelných križovatkách, starých výhybkách a pod.), nákupom vozidiel a reštrikčnými opatreniami voči individuálnemu motorizmu v centre.