Reply on: simkoslav #9931:
pre vodica tr207 by bolo najlepsie,keby radsej vyfasoval solo voz,nakolko jeho klbak najviac zaskakuje za ine klbaky.Co som odsledoval,tak prioritu ma L:13a7,tam klbak chybat nemoze,potom 3,16 a az na poslednom mieste su vlcinciarske linky 4/14,ktore musia svojimi vozidlami zachranovat HA,SO,HL.V posledne dobe je to kazdy pracovny den.
Valec
Re #9880 Jozef: "Žilina mala v minulosti a má aj teraz „šťastie“ na ľudí, že čokoľvek sa v meste budovalo tak sa to muselo negovať a zosmiešňovať."
S touto vetou si dovolím troške nesúhlasiť. Uvediem čerstvé 2 príklady týkajúce sa zastávok MHD (s kasselskými obrubníkmi):
Hurbanova - v súvislosti v výstavbou podzemných garáží za niekoľko miliónov Sk a potrebným rozšírením cesty (kvôli vjazdu) sa o kúsok zúžila zastávka. Pri tejto príležitosti sa vybudoval novú obrubník. To je nepochybne pozitívne. Nepochopím však prečo pri tak náročnej finančnej investícii sa už nenašlo ešte "pár korún" na ďaľšie 3 kusy toho obrubníka, aby siahal až po označník. Takto sa do prvých (keď vodič viac potiahne do predu aj pri druhých) dverách nastupuje z normálnej výšky.
Obchodná - postavenie nových trakčných stĺpov, presunutie zastávky a vybudovanie nového obrubníka je plusom. Avšak nechápem prečo sa nepresunul aj ten, čo je v strede zastávky, uprostred chodníka (ktorý má šírku 2 metre)? Navyše ak sa mu budete chcieť vyhnúť tak buď vstupom na vozovku (zastávkový záliv) alebo si otrieskate hlavu o vedľa stojaci billboard, ktorý tiež nepatrne zasahuje do chodníka. Mamička s kočíkom tam nemá šancu prejsť.
Čo tým chcem povedať. Aj keď obe zmeny sú pozitívne, tieto nedostatky ich hneď znegujú.
Ďaľšou vecou môže byť pripravovaná prestavba "autobusovej stanice", kde väčšia časť novej stavby bude patriť nákupu a zábave a autobusová stanica bude len doplnkom - konkurenčným plusom k iným podobným centrám.
Re #9896 simkoslav: Už som to zistil, kĺbový voz z 16/3 spraví dané kolo na linke 1 (a skončí v depe) a voz z 6/3 robí kolečko na L16 s ochodom o 7:10 z Hájika.