Raz v lete som cakal na zast. Zavodska na prvy ranny spoj. Okolo prave prechadzali trolejbusy z depa smerujuce na niektoru konecnu a vodic jedneho z nich zastavil a opytal sa, ci niekto nepotrebuje zviezt na Solinky. Bol som teda riadne prekvapeny tymto pristupom. Napadlo ma preto, ci by sa to nedalo zaviest nejako oficialne - spoje z konecnej do depa by po ceste normalne brali cestujucich. Niekde som sa docital, ze napr. v BA to nechcu, o.i. aj preto, ze by cestujuci boli zbytocne zavadzani. Ale napr. v Prahe to funguje - posledne spoje po polnoci su oznacene - napr. "v - spoj jede po zastavku Vapenka" alebo "s - od zastavky Ohrada spoj jede do zastavky Vozovna Stresovice".
Navyse by sa tym dal ciastocne riesit aj sucasny stav, ked posledne spoje z mesta idu este skor ako o pol jedenastej vecer.
Navyse by sa tym dal ciastocne riesit aj sucasny stav, ked posledne spoje z mesta idu este skor ako o pol jedenastej vecer.
Juraj
Napatie 825 V na meniarnach je preto, lebo elektrarne podla normy musia zarucit maximalne kolisanie napatia +/- 10%, co je pri 750 V prave do 825 V.
/Sam som mal s tym kedysi doma problemy, odisiel mi TV a na konci ulice, kde som vtedy byval, bolo namiesto 220V len 194V. Domahal som sa vtedy napravy na elektrarnach a museli to zvysit./
Najlepsie riesenie s meniarnami je take, aby kazda bola napajana z ineho zdroja /aspon z dvoch/ a aby samotne meniarne boli navzajom prepojene v zemi samostatnym kablom. Pri vypadku jedneho zdroja a jednej meniarne by sa tato prepojila s tymto kablom na druhu meniaren, vlastne nie na nu ale na dalsi zdroj. Toto v ZA nemame.