Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #9278:
A pridali ste tých revízorov?
Reply on: Valec #9275:
Boze moj, Peter, co to tu pises... Co to znamena pre dopravneho bakalara "narvate spoje"?
Po prve, SPOJE nemozu byt narvate. Kapacitne voci technickemu stavu mozu byt preplnene akurat VOZIDLA MHD.
Po druhe, co je to za terminus technicus "narvate"? V Ziline mame tiez "narvate" autobusy na L22 na troch spojoch okolo 7.30. I ked to len tak naoko vyzera, ze su "narvate", teda je tam okolo 110 osob. V skutocnosti nie su "narvate", lebo oznacenych kariet a papierovych CL je tam len cca 70. V skutocnosti su cestujucimi obsadene primerane, akurat naviac sa tam vezie cca 40 "ciernych pasazierov", t.j. cestujucich bez platneho cestovneho listka.

Zaver: Co by mal dopravca v takomto pripade urobit: pridat posilovy spoj alebo revizorov?
Reply on: Kami #9276:
A ked budu? ........
Juraj: v tarifnej oblasti to vyzera stale lepsie. Verim tomu, ze trzby nizsie nebudu.

Preco ocakavame aktivnejsi pristup DPMZ pri futbale a vlakoch? Lebo ide o zakaznikov DPMZ ktori maju problem.

Vlaky jazdia kazdy den, vzdy sa najde par ludi ktorym to pomoze. A pokial to nikoho neposkodi, tak ...

Pri futbale nie je ulohou DPMZ sledovat terminy. DPMZ ma MSK oznamit ze jeho klienti maju problem sa dostat domov a teda ponuka spolupracu. Ked nic ine, tak aspon budu hlasit terminy nech sa mozu nasadit klobasy.
Reply on: Vladimír #9258:
Stačilo vidieť tie narvaté spoje liniek idúcich zo stanice na Zochovu (81, 93), kde to všetko vystúpilo a pokračovalo 39tkou na Mlyny. Na to extra prieskum nepotrebuješ, to stačí raz zažiť.

Re #9273 Mike: Lenže v Bratislave čo škola, to akademický rok, takže je to zrejme pre DPB jednoduchšie nechať ich jazdiť už od začiatku septembra. Ale s tými jarnými prázdninami je to fakt blbosť.

----------------------------------------------------------------
A pre nezasvetených ako to funguje:
Na stanici čakajú na príchody vlakov (ktoré si DPB niekde zistil) pristavené autobusy liniek 131 a 141. Tieto linky nemajú pevný CP, len je v ňom uvedené, že odchádzajú po príchodoch uvedených vlakov. Keď sa v danom čase začnú valiť zo stanice davy študentov s taškami, na pokyn dispečera začnú tieto vozidlá pristavovať na zastávku. Po zaplnení vozidlo odchádza a pristavuje sa ďalšie. V takých vychytených časoch okolo odchádzajú na linke 131 aj 3 kĺbové vozidlá.
Reply on: Juraj #9259:
"Ze to pise prave ty... 40 minut na nocny cas ti je vela? To ma jazdit po 15 minut ako v dennej spicke?"

Nehovorím, že to má jazdiť každých 15 minút, ale nechápem tú logiku, že 3 minúty pred príchodom vlaku nechám odísť prázdny trolejbus a budem očakávať, že tých cca 80 ľudí z vlaku si počká 20 minút aby sa mohli za 25 Sk odviezť nočným spojom s vyhliadkovou trasou.
A k tým 40tim minútam. Prečo by som cestoval niekam autobusom 40 (na Hliny až 45) minút za 25 Sk, keď za kratšiu dobu som tam pešo?
Reply on: Vladimír #9258:
V Bratislave to bol ako predvolebný ťah, ktorý sa nestihol spraviť do volieb, ale tesne po nich (dec. 2002) ?
Avšak žiada sa mi dodať, že u nás sa 131 a 141tka riadia školským rokom stredoškolákov, teda chodia často aj cez skúškové a dokonca aj po ňom, začali premávku už 3.9. a v nedeľu pred jarnými prázdninami nepremávali. Samozrejme, že je to choré a reálnemu semstru na VŠ sa to v týchto prípadoch vymyká. Dôvod? DPB. ?
Reply on: Juraj #9271:

ok, beriem.
Reply on: marek #9270:
Pokial sa na forum nedostanem castejsie, nemam okrem svojej roboty odpovedat "z fleku" na kazdu seriu otazok, akurat ten ORSR som vedel okamzite. To mam len raz za cas ako bolo dnes rano. Ty stihas, v tomto si lepsi.
Reply on: Juraj #9269:


ok, no asi to tak byva, ze ked clovek nevie co ma odpovedat alebo sa vyjadrit z casti aj negativne do svojich radov, tak sa snazi reagovat minimalne narazkou alebo protiutokom. k tomuto sa uz nevyjadruj, je to len moj postreh.

pripadne sa neodpoveda vobec. ako na moju otazku, preco pri prepravnom poriadku dpmz - ten co je na nete - som nenasiel ani zmienku o termine, ktorym vstupuje do platnosti. (bolo to v case, ked si chodil na net denne... uz si nepamatam ci bo jul alebo august....)
Reply on: marek #9268:
Odkial mas informaciu, ze MSK je mestsky podnik? Zisti si na www.orsr.sk , ze nie.
ad Juraj:

Juraj, mal by si si uvedomit, ze ten, kto ti vozi potencionalnych zakaznikov do mesta je v prevaznej miere zeleznica - cize ZSSK. Z mojho pohladu je preto nelogicke, aby dopravca, ktory uz ma z danych ludi ako taky zisk z prepravy, nahraval druhemu dopravcovi informaciami, co ,ako a kedy planuje zmenit. pre neho by to nemalo ziadne plus, skor zbytocne naklady.

zeleznica pri zmene GVD rokuje aj so zaintresovanymi ludmi v regione, dokonca je moznost nahliadnut aj do pripravovaneho grafikonu. V ziline to ma pod palcom Region Sever - ing.boldis.

Zda sa mi, ze dopravcovia sa skor hraju na malych panov a kladu si otazku: preco sa mam ja pytat o zmenach... a odpoved znie: lebo mozem ziskat viac cestujucich. plati to najma vo vecernych hodinach.

Cestujuci nikdy nebude hundrat na zeleznicu, ze preco ide ten spoj o 22,34 ale skor na DPMZ, ze preco dany spoj mhd nedokaze zkorigovat so zeleznicou. a ma pravdu, zeleznica je vacsi kolos, oproti tomu je dpmz firma hrajuca sa na regionalnom piesocku.

cize ako riesenie vidim toto:
poverit jednu osobu z dpmz na komunikaciu so zeleznicou. dostane k nahliadnutiu novy GVD, kt. je uz pre rok 2007 spracovany a podla toho sa mozu upravit spoje. GVD sa meni raz rocne, dielce upravy su 2x do roka v minimalnom rozsahu pre hlavne trate.

zda s ami, ze toto nie je o peniazoch, ale o zmyslani ludi.


----------------------------------------------------------------------

Dost odlisna situacia nastava pri sportovych akciach. tam je podla mna situacia ina, nakolko je dopyt po preprave ovplyvneny koncom sportoveho stretnutia, ktore moze byt vzdy v iny den, pripadne koncit v inu hodinu.
tu je ale tiez paradox, aj MSK a aj DPMZ su mestske podniky cez ktore tecu prachy a napriek tomu nevedia medzi sebou komunikovat.

----------------------------------------------------------------------

Zaciatok skolskeho roku na univerzite:

Zilina ma jedinu univerzitu! Cize zaciatok akademickeho roka je pre vsetky fakulty rovnaky! DPMZ spolupracuje s katedrou mestskej dopravy/cestnej dopravy??? v oblasti diplomovych a bakalarskych prac, cize nejaky kontakt medzi univerzitou a dpmz je. preto nevidim dovod nezistenia si terminu zacatia akademickeho roka.

----------------------------------------------------------------------

Posilove spoje pre studentov:

Nemam ani sajnu v akom objeme studenti v nedelu zaplnaju MHD. ak sa jedna o podobnu situaciu ako v BA, bolo by spravne pouvazovat o expresnej linke za bezne cestovne, ktora by jazdila den pred zaciatkom "akademickeho dna" - zvycajne ide o nedelu. Spoj by odchadzal zo ZST vzdy 5 minut po prichode rychlika z BA a z KE od zastavky kde odchadza aj L13, aby bol prestup co najkratsi. Spoj by mohol zastavit len na ZST - mostna - hlinska a mozno by sa mohla vytvorit nedelna zastavka aj pri Kauflande, priamo pri studentskom domove na Vlkoch.

Rychliky prichadzaju prevazne do ZA raz za hodinu - 15,29 16,34 17,29 ... (podla noveho GVD budu z oboch smerov prichadzat vlaky xx,34) Jedinym narusitelom taktu su v nedelu posilove vlaky - Sarisan, Chopok a vecerne ICecko. Mozno by sa mohlo pouvazovat, ze sa vytvori "studentska linka"jazdiaca od 16,34 do 22,34 v danom okruhu prevazne raz za hodinu.

Z BA mam skusenost, ze studenti na takuto linku bezia ako o zivot,nakolko je to pre nich ovela lepsi sposob prepravy.
Reply on: 4444 #9264:
Stale tomu nerozumiem... Ked DP 3, 5 alebo 10 dni po sebe zisti, ze sa cestujuci pravidelne nezmesti do nejakeho spoja, urcite preveruje, co sa deje, ci sa niekde nepostavila nova fabrika, supermarket apod. A podla moznosti /vozidla, financie, vodici, rozpis sluzieb/ sa snazi situaciu vylepsit. Ale pri narazovych akciach to zo strany DP nejde. Jeden den sa to zisti a 3 ci 5 dni potom zas nie. Futbal nie je pravidelna doprava a uz vobec nie z pohladu poctu cestujucich. Raz to moze byt 6000 ludi, o dva tyzdne 200. Kto to ma sledovat, kedy sa hra, aky bude super, kolko /teoreticky/ ocakavat cestujucich? Ako napisal PeterC, skutocne je na toto lepsie zariadeny futbalovy ci hokejovy vybor, treba sa obratit na nich.
Reply on: S499.1023 #9263:
Kua samoodosielacia funkcia sa aktivovala? Dokončenie: Zasvätení sa však na ňu nespoliehali a okamžite odchádzali a-22 alebo a-24 proti smeru trasy a-39. Na Trnavskej už bola slušná šanca sa do autobusu dostať.
Reply on: Mza #9173:
Zistil som, ako to je. Pre poziadavky financii z Europskej unie kazdy stat musi spracovat Narodny Strategicky Referencny Ramec, kde uvedie, na aky ucel a kolko penazi potrebuje. Staty, ktore si tam pre strukturalne fondy dali obnovu vozidloveho parku, nakupuju vozidla. Byvala vlada SR to tam nedala a preto sa nekupuju. Co vsetko tam dala je na stranke www.rokovania.sk.
Reply on: Juraj #9257:
Nehnevejte sa, prosím, na nasledujúce slová.... Nerozumiem Vášmu postoju.... V príspevku som sa Vám poïakoval a nebol som len sám.... Nikto od Vás nežiada , aby ste zriaïovali nejaké oddelenia a ja neviem èo ešte.... Ste riadite¾om Dopravného podniku v Žiline, ktorý zabezpeèuje MHD v Žiline. Áno zabezpeèuje - hromadnú dopravu.... A robíte všetko preto, aby boli cestujúci spokojní. To je fakt. Veï ide o každého èlovieèika, ktorý nastúpi a zaplatí si poskytnutú službu. Ale v tej chvíli, keï cestujúci sa nevojde do posledného spoja, ktorý práve došiel, má všetky iné aktivity DP ¾udovo povedané na háku. Spàška nie príjemných slov a ja neviem èoho ešte sa ujde práve Vám.... A tu vzniká priestor pre negatívnu reklamu, zbytoèné frflanie ale i priestor na zamyslenie všetkých zainteresovaných strán - aj tej Vašej. Viem, financie, kvalita služieb, zodpovednosť za x kmeòových pracovníkov, ..... Nedá sa všetko robiť bez chyby. A navyše nie ste veštcom... Ja aj chápem, že spolupráca s organizátormi nie je žiadna a bola by vhodná... Áno, máte pravdu, mali by špeciálne akcie nahlásiť... Žijeme dobu, kedy každý si h¾adí svoje. Aj ten organizátor futbalu možno nevidí ïalej ako za bránu štadióna... Možno by stálo za to z Vašej pozície napísať pánovi XYZ - poèuj, musíš mi tvoje akcie nahlasovať, potrebujem tú masu ¾udí rozviesť a posilniť dopravu v danom èase....atï. A urèite pochopí, že ide o dobro stále jednej osoby - návštevníka akcie ale zároveò i cestujúceho. Ste jeden z mála ¾udí, ktorí si vypoèuje aj hlas obyèajných ¾udí ( len málo manažérov je tohoto schopných ) a to si u Vás ve¾mi vážim. Preto, ak som Vám povedal ïakujem, bolo to úprimné.... aj keï obyèajné. A viem, že by ste si zaslúžili viac.
Reply on: Vladimír #9258:
Neviem, aký prieskum tomu predchádzal, ale podobný špecializovaný spoj sa vyskytoval už za mojich nedokončených VŠ štúdií, vtedy s označením 39-S. Zasvätení sa naň však aj tak nespoliehajh
Reply on: PeterC #9178:
Svata pravda. Ledazeby novozriadene sportovo-kulturno-skolske oddelenie v DP sledovalo aj to, ktory hrac je zraneny.... Este keby sem prisiel hrat Real Madrid, to by sa tu vseobecne o tom vedelo, ale podrobne sledovat dianie v horskej lige sa mi zda trochu divne...
Reply on: marek #9182:
Len ma napadlo... to je zvlastna poznamka... ked sa neuvedie KEDY. Je samozrejme, ked sidliska su /ci sa to niekomu paci alebo nie/ iba velke noclaharne s minimom pracovnych prilezitosti, ze rano su plne vozy smerom do mesta a samozrejme prazdne nazad, ked idu pre dalsiu "varku" cestujucich. Popoludni naopak. Teda uplne prirodzene L16 nemoze byt NIKDY na okruhu plna!
Reply on: Pišta #9186:
Uz 2 roky existuje studia na prestavanie krizovatky na kruhovu. Peniaze. Situacia sa este zhorsi od marca do augusta, ked sa zastavi Rajecka cesta pod Solinkami uplne. Bude sa budovat velky oporny mur na zjazdnu rampu z dialnicneho privadzaca na Bytcicu. Investor stavby da na tuto dobu na Zavodsku prenosnu svetelnu signalizaciu. Hned po nej by sa mala krizovatka prestavat.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.