Reply on: Juraj #3869:
Chcel som sa opýtať, v akom štádiu je rekonštrukcia autobusa Škoda 706 RTO? Síce to nesúri, hlavná vec, že ho máme v Žiline. Ale s tou vlečkou PO-1 k autobusu je to už úplne beznádejné alebo je ešte nejaká nádej, žeby sa zohnala? Bol istý prísľub od Jajcaj-a, že sa pozrú niekde v západoslovenskom regióne, ale nevieme ako to dopadlo.
A s inými ďalšími autobusmi sa nepočíta? Spomínal sa tu niekedy v diskusii aj autobus SM11, prípadne Ikarus 280. Niektoré DP alebo SAD-ky Ikarusy 280 vyraďujú a dávajú do šrotu. Nemohol by sa tiež jeden zakúpiť za šrotovú cenu pre DP?

skarpo
1.) ukazuje sa, že zokruhovanie trolejbusovej siete prinieslo viac problémov s obsluhou siete čo najmenším počtom liniek ako pôvodná sieť pozostávajúca z radiálnych tratí.
2.) obratiská Solinky-Jaseňová a Vlčince-Fatranská neboli prispôsobené zokruhovaniu siete, z čoho vyplýva napr. dnes komplikované vedenie linky 5. Vzhľadom na konštrukciu týchto obratísk je možné upraviť obratisko Jaseňová na obojsmerné. U obratiska Fatranská by to bolo komplikované vzhľadom na jeho umiestnenie v trojuhoľníku križovatky a polohu nástupnej a výstupnej zastávky.
3.) Niektoré zásahy do siete by pomohli pri konštrukcii linkového vedenia. Okrem vyššie spomenutej úpravy obratiska Jaseňová je to zatrolejovanie Centrálnej ulice, čím sa vytvorí kompletný okruh okolo Soliniek. Ďalej doplnenie výhybiek na kruhovom objazde pri OC Dubeň umožňujúce prejazd trolejbusu zo smeru Obchodná na obratisko OC Dubeň. Je jasné, že tieto zásahy by si vyžadovali finančné náklady. Treba zvážiť ich opodstatnenie, ale netvrdiť „to sa nedá“.