Reply on: Juraj #4895:
Sorry, bol som o minútu nedočkavejší, než som mal byť ? Takže v tvrdom kapitalizme všetko smeruje k možnosti 3. Pre cestujúceho to znamená, že ušetrí za nákup viacerých kariet, ale jednotliví dopravcovia sú úplne oddelení. A náhodných cestujúcich, ktorí cestujú len občas (ako napríklad ja ? , sa to vôbec netýka).
Juraj
1/ Karta ma iba jedinu (pri 1 kB), alebo jedinu funknu (pri 4 kB) databanku. Do nej sa nahra len udaj o mescnej-stvrtrocnej platnosti karty pre tak tuzobne pouzivany "neobmedzeny" pocet jazd. Pri oznacovani sa karta len prihlasi do systemu na kontrolu, ci je platna. Dvaja-traja dopravcovia v integrovanom systeme si "akymsi viac-menej presnym" vypoctom urcia sumy, kto komu podla mnozstva nabitych kariet a orientacneho toku cestujucich bude kolko platit. Je samozrejme, ze toto sa da len na zaciatku, euforia skoro opadne a po case si jeden dopravca o druhom zacne mysliet, ze na neho doplaca a kedze ide o mimoriadne velke peniaze, kde aj 3% nieco stoji, rozmysla sa nad zmenou.