... a jednu B732ku by som navrhoval nechať ako muzeálnu a prelakovať na historickú bielo-červenú. A poslednú bielo-červenú B741ku by som tiež už neprelakoval, aby zostala pre budúcnosť v historických farbách.
Zapožičaný autobus MAN minulý rok premával stále len na L22 Brodno - centrum - Bytčica. V tomto roku premáva aj na iných linkách, v piatok a sobotu napr. na L27 do Zástrania.
Aj City bus premáva už na rôznych linkách, napr. dnes nezvyklo aj na L29 do Žilinskej Lehoty. Predpokladám, že City bus môže premávať asi na všetkých autobusových linkách, okrem L30 do Vrania, kde sú veľmi sťažené podmienky na otáčanie.
Vozidlá sú už dávno odpísané, a preto je neekonomické ich udržiavať ďalšie roky v prevádzke. Je potrebné ich vyradiť a doplniť vozidlový park novými autobusmi. Takto to aj SAD Žilina, ako vykonávateľ MHD v Martine robí, keď minulý rok nakúpii niekoľko desiatok nových autobusov. Nové Karosy vidieť nielen v MHD v Martine, ale aj v prímestskej doprave v Žiline, Martine a Čadci.
Pred tyzdnom sa tu spominalo o doprivatizacii SAD Trencin. A vcera som sa docital, ze SAD trencin ziskala spolocnost SIRS. Takze je mozne, ze martinske harmoniky sa este niekde uplatnia...
A vieš, že sa im moc nečudujem? Však 3 trakcie na 130-tisícové mesto je aj trošku dosť. Ale článok si neskôr prečítam (aj keď som ho už kedysi dávno raz čítal).
Dávam do pozornosti stránku www.sadpb.sk ktorá sa zo dňa na deň mení k lepšiemu. Zatiaľ najviac sa mi páči reklama na úvodnej stránke.
V dnešných dňoch je pre nás z pohľadu hokeja nešťastný Innsbruck. V tomto peknom 130 tis. meste majú okrem autobusov, električiek aj trolejbusy. Ako som sa dočítal na niektorých stránkach, uvažuje sa o zrušení trolejbusovej dopravy. Obmedzene je v prevádzke linka O a druhá linka R je už nahradená autobusmi. Zaujímavý článok o doprave v Innsbrucku aj s peknými fotografiami je v časopise Kontakt z roku 2002 na 15 strane pod názvom "Insbruck - tramvaje a trolejbusy",, ktorý si môžete prečítať na stránke: http://metro.dnsalias.org/dp-kontakt/2002/10_2002.pdf
Však uvidíme, čo sa tento rok po návrate požičaných vozidiel z Oščadnice vyradí. Ale myslím, že keď sa zakúpia 4 nové vozidlá, tak by aj takých 10 mohlo ísť preč. Však na zálohu možno použiť aj kĺbáky, aspoň sa prebehnú častejšie. ?
Ak je v špičke vypravovaných asi 31 autobusov, tak mi vychádza z celkového počtu, že asi 50 % zvyšných vozidiel stojí na Košickej "nevyužitých". Aj keď sú niektoré staršie a nevyužívajú sa, slúžia ako záloha v prípade porúch alebo výluk na trolejbusovom vedení. Počas desaťročnej prevádzky trolejbusov sa nenaplnili kuvičie hlasy a katastrofické scenáre o skolabovaní trolejbusovej dopravy. Myslím si, že by už nemusel byť tak vysoký stav autobusov, staršie vozidlá by sa mohli odpredať, prípadne vyradiť. Okrem toho sa každoročne nakupujú nové autobusy.
Aby si nepovedal, že iba kritizujem, tak chválim za rýchlu aktualizáciu evidenčného stavu (predpokladám, že to bola tvoja robota). ? Ešte by to chcelo spraviť aj tie nové CP a s obsahom budem 100% spokojný. ?
Najstaršie autobusy sú z roku 1987 (kam sa na to hrabú martinské ikarusy). Sú to vozidlá 34, 35 a 76. 76 bola počas zimy zapožičaná do Oščadnice, či sa vráti(la) aj do MHD neviem, zatiaľ som ju nevidel. 34 a 35 som ešte prednedávnom, takže ešte by mali byť vypravované.
Ak dobre počítam, tak na rannú špičku sa na linky MHD vypravuje 31 autobusov.
ked si pozriem evidencny stav vozidiel mhd v ziline, natrafim tam na karosy z roku 1987,... su tieto este v prevadzke?
a aka je vlastne denna turnusova potreba busov v ZA?
kt. najstarsi bus je denne radeny do premavky?
Pôvodné B731tky boli prestavané na typ B732, takže ich vôbec nerozoznať. Vozidlá 74 a 92 skončili už minulý rok. 76 jazdila ešte vo februári v Oščadnici.
Keď tak sledujem ten evidenčný stav, tak musím skonštatovať že:
- vozidlá 61, 72, 74 a 92 sú už isto vyradené;
- voz 58 je po GO spojenej s výmenou oboch čiel, nemá už displeje ani CVR;
- voz 110 má žltý náter (školské vozidlo);
- k City Busom by som doplnil, že majú displeje;
- u trolejbusov skončili CVR na 211 a 218, naopak dostali ich 223 (Carrefour/OC Dubeň, 236 (SSIM) a 242 (BENO).
Dávno som tiež nevidel vozidlá 41, 46, 54 a 78. Nevidel ich tento rok niekto?
Aj napriek tomu, že v evidenčnom stave je ešte nejaká B 731, to však neznamená, že jazdia. V Žiline je len 10 autobusových liniek, dve nočné linky a jedna Tescobusová, na ktorých premávajú City busy, B 952, B 932, jeden MAN, ale aj pár B 732. V uliciach mesta som B 731 nestretol a v minuloročnom a tohtoročnom fotoarchíve pod #74, 76, 92 mám bohužiaľ prázdne miesto. Minulý rok v decembri bol v Žilinskom večerníku inzerát, že DP predá Karosu B 731 a tri vozidlá B 732. DP má vysoký počet autobusov, ale či sem-tam prebehne ojedinele aj B 731, ak sú ešte pojazdné, to už neviem. Možno by sa ešte bližšie vyjadril Valec alebo Marko.
mirbed