Reply on: Jozef #3470:
Ja som bol v nedeľu v Zástraní s bežkami a cestou späť som stretol Citybus č.10 na L27 v Budatíne ako smeruje do Zástrania. V Zástraní sú ešte všade po okrajoch ciest vysoké mantinely snehu a sám s osobným autom som bol rád, že som tú križovatku, kde je konečná L27, mal za sebou. Cúvať tam ešte s autobusom, ďakujem pekne... Preto som sa čudoval, že tam smeruje Citybus, keď Juraj kdesi svojho času spomínal (nebolo to v Žilinskom večerníku, keď prišli prvé dva Citybusy?) že v Zástraní nie sú vhodné podmienky na otáčanie nízkopodlažných autobusov. Ale predpokladám, že sa odtiaľ vrátil, snáď tam nezostal? ?
Jozef
Prečo sa nebudú kupovať City busy? V predchádzajúcom príspevku som napísal, že autobusové linky premávajú do mestských častí, bývalých samostatných obcí, prípadne sú tieto časti vzájomne prepojené jednou linkou. Na niektorých konečných nie sú vhodné pomery na otáčanie. Dá sa povedať, že v samotnom meste sú len 3 (slovom tri) autobusové linky, ktoré vychádzajú z Rosinskej cesty, dve z nich L26 a L28 spájajú východnú priemyselnú zónu s priemyselnou zónou na Kamennej ulici. Okrem toho tieto tri linky tiež končia mimo - v mestských častiach. Nosným dopravným systémom v meste je trolejbusová doprava a autobusová doprava zostala len doplnková. Pomer medzi nimi sa pohybuje až 65 : 35. Z tohto vyplýva, že City busy nie je potrebné kupovať a nasadzovať na linky do bývalých samostatných obcí, tam sú vhodnejšie Karosy B952. Skôr by sa dalo uvažovať o zakúpení nízkopodlažných trolejbusov na niektoré linky, ktoré premávajú cez centrum a okolo nemocnice. V tomto čase má však DP dostatok trolejbusov, a preto s nákupom nových sa zatiaľ neuvažuje.