Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jozef #3122:
Áno, je to tak. A nevedia sa dohodnúť na rovnakej cene za tú istú službu ?
Reply on: Valec #3101:

Už som tu písal o používaní študentských čipových kariet ISIC A ŽU podľa informácii na stránkach DPMŽ od 1.2.2005, ale si to asi prehliadol. Daj tento oznam medzi aktuálne informácie iMHD (ak môžeš).
http://www.dpmz.sk/Stranky/01_02_05b.php
Reply on: Jozef #3118:
A to sa kedysi uvazovalo aj o presunuti celej trate niekam popod Hradisko a poza Banovu.
Teraz jazdi len zopar vagonov do niektorych vleciek a cement z LL. Celu trasu z Rajca az do Ziliny kazdy den vytazuju len ozaj dlhe supravy s kamenivom z kamenolomu v Suji, ktore idu do ostravskej Novej Hute - pred desiatou doobeda pridu do Rajca prazdne vozne a poobede idu nalozene naspat (niekedy este aj vecer). Nebyt nich, tak by uz ZSR o tu trat asi zaujem nemala.
Reply on: Miro #3121:

Niektoré trolejbusy majú vo vnútri napísané číslo na kabíne vodiča, ale tá dnešná 236 ho vo vnútri nemala napísané a vonku boli prelepené.
Reply on: Miro #3120:

Jeden automat na lístky patrí Železničnej spoločnosti a ten druhý je pre ŽRIDS? Alebo je to inak?
Reply on: Jozef #3117:
A vnútri nemajú žilinské vozidlá MHD ev. číslo napísané? Priznám sa, že ja to neviem.

Tak ma napadá, je nejaký predpis, že trolejbus musí mať evidenčné číslo? Štátne EČV totiž nemá a tak je bez ev. čísla dopravného podniku vlastne neidentifikovateľný napr. v prípade nehody.
Podľa môjho názoru by všetko, čo môže vyjsť na cestu, malo mať štátne EČV a basta. Keby napr. v Nitre, kde nepoužívajú ev. čísla, len štátne EČV, zaviedli trolejbusy, museli by im dať svoje ev. čísla a vylepiť ich na karosériu?
Reply on: Jozef #3118:
A mohli sme mať naozajstnú električku, nie len takú s dieselovým pohonom, ako o nej hovoril Juraj v ŽTV, keď sa začínala prevádzka ŽRIDS ?
Ináč včera som vyprevádzal manželku na vlak a zase som si všimol ten nádherný paradox na žel. stanici Žilina, kde sú vedľa seba dva automaty na cestovné lístky a v jednom si môžeš kúpiť lístok na cestu do Rajca za 32 Sk a v druhom na tú istú cestu tým istým vlakom aj tým istým vozňom aj na tom istom mieste za 22 Sk. Slušný rozdiel ?
Reply on: Miro #3116:
Už som to našiel: http://www.zsr.sk/docs/Marketing/pdf/Kapacita2.10.pdf
PísaL o tom Jonathan v príspevku #2499
Reply on: Miro #3116:

Už sa to tu spomínalo, ale sa mi to nechce veriť. Ešte za totáča bola veľmi silná nákladná doprava. O tom sa môže teraz len snívať. Pár vlakov prejde za deň. Spomínam si, že najmä v noci sťahovali nákladné vlaky z Rajeckej doliny a rozposunované súpravy zas vytláčali zo Žiliny do Bytčice a Lietavskej Lúčky. Ráno ich posunovali do vlečiek. V noci tá preprava vyrušovala obyvateľov na Hlinách, najmä tie diesellokomotívy, a vtedy sa uvažovalo, aby sa úsek zo Žiliny do Lietavskej Lúčky zelektrifikoval. Bohužiaľ nestalo sa tak, možno by si to táto trať zaslúžila.
Reply on: Miro #3114:

Ja som ju tiež dnes videl, išla na L22 po Hálkovej ulici smerom do Bytčice. Tam som totiž mrzol, lebo som čakal na trolejbus z Hájika s novou reklamou (SSiM) a nemal som ev. číslo. Napokon som sa ho dočkal, ale aj tak bol celý oblepený. Išiel na linke č. 16. Potom som ho ešte čakal na Šúrovom nám., a tam som vodičovi zabúchal na dvere, aby mi povedal na akom vozidle vlastne jazdí.
Reply on: Jozef #3115:
A to som niekde čítal (možno že to bolo aj v tejto diskusii, nechce sa mi to hľadať), že ŽSR prednedávnom uverejnili prehľad voľnej kapacity na žel. tratiach a práve trať Žilina - Rajec (mám taký pocit že jediná ❗ ) je tam uvedená s nulovou voľnou kapacitou. Že by ju plne vyťažilo tých pár nákladných vlakov ❓
Reply on: Miro #3112:

S tým by sa malo niečo robiť. Dobre sa to rozbehlo, len tá koncovka chýba. Ako dlho napr. trvalo vybudovanie zastávky pod Solinkami. Stále sa mi nechce veriť, žeby sa do dvoch vagónikov nenazbierali cestujúci aj v inom čase, napr okolo 11 hod. To bude tiež dobrý námet do diskusie. Ten spomínaný článok o vláčiku by mal vyjsť o týždeň, to je posledný dohodnutý termín.
Ozaj, dnes poobede som zase videl rekonštruovanú Karosu #58 na L22. Zdá sa, že jazdí (najmä) na L21 a L22.
Reply on: Juraj #3105:
Vďaka Juraj za ochotu, posielam
Reply on: Jozef #3100:
Rád by som išiel vláčikom, ale potreboval som tam byť do dvanástej a to by som musel ísť zo Žiliny o 6:39, taký má bohužiaľ táto integrovaná doprava "interval" ☠ ? ?
To už je lepšie spoliehať sa na SAD, tá má na tejto trase spojov neúrekom a je aj lacnejšia ? ? ?
Reply on: Valec #3109:
Na vysvetlenie - Žilinec je ten, kto tu žije celý život, Žilinčan ten, kto sa prisťahoval - ja som teda Žilinčan ?
Reply on: LUK #3108:
Tak potom z Bystricy, keďže Bystrica je ženského rodu, tak podľa vzoru žena ?
Reply on: Jozef #3107:
No zaujímavé. Len sa obávam, že keby som to v tej inštitúcii sídliacej na Veľkom diele použil, tak by na mňa všetci pozerali, že odkiaľ som prišiel. Ešte som totiž nikoho (či už to bol Žilinčan (alebo Žilinec?) alebo východniar) nepočul povedať "na Veľkom diele". Zato "na Veľkom dieli" používajú všetci.
Jozef: heh, tak takto som to asi ešte ani nepočul... Ďakujeme za rozšírenie jazykových vedomostí. S koncovkami majú problém aj iní, napr. tí, čo sú z Bystrici... ?
Reply on: LUK #3102:

Nerád niekoho opravujem, ale podstatné meno diel z názvu Veľký diel je mužského rodu a v lokáli priberá koncovku -e. Veta znie správne: Na Veľkom diele zastavujú ... Ak v lokáli priberá niektoré podstatné meno koncovku -i, tak samozrejme je mäkké i. Chlapci študujúci v Žiline hlavne zo západoslovenskej jazykovej oblasti majú určité ťažkosti s koncovkami. Tieto prehrešky počujeme často aj v komerčnej televízii. Tento príspevok je len na vysvetlenie a bol by som nerád, ak by si ho niekto ináč vysvetlil.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.