Reply on: Jakub #2675:
Privádzače do mesta sú sučasťou diaľníc, ktoré boli už dávno plánované, ale novou vládou v roku 1998 zastavené. Po príchode automobilky sa vláda zaviazala pokračovať s budovaním diaľníc. Výstavba nesúvisí len so Žilinou, ale je pokračovaním diaľnice D1 smerom na východ. Príchodom automobilky bude vybudovaná len nová cesta za 550 mil. Sk, ktorá bude mať charakter diaľničného privádzača, nadviaže na jestvujúci diaľničný privádzač Ľavobrežná a umožní spojenie Žiliny s automobilovým parkom. Na žilinský štvorprúdový okruh budú pripojené privádzače, Budatín - Brodno, (Hričov D1) - Strážov - Žilina, Lietavská Lúčka - Žilina a spomenutá štvorpúdovka k automobilke. Plánované je aj vytiahnúť ďalej mimo mesta jestvujúcu štvorprúdovú výpadovku Košická ul. smerom k Mojšovej Lúčke. Celkovo bude pripojených na "žilinský okruh" päť štvorprúdoviek.
Jakub
Podla mna by bolo lepsie, keby sa stavala dialnica po LL (po prerazeni tunela by sa pokracovalo na Dubnu Skalu) a z LL by sa islo privadzacom, ktory sa (dufajme) zacne onedlho budovat ako viest vsetku premavku cez Strazov. Ved ta dialnica tak ci tak bude postavena a cesta do LL tiez.
Jozef, ten variant 4-prudovej cesty cez Strazov sa zvazoval od zaciatku alebo sa o tom rozhodlo az na zaklade poziadavky Korejcov do r. 2006 postavit dialnicu?