Veď práve preto,keď počty cestujúcich klesajú,má podnik straty vykrývať aj tržbami z reklám.Nuz ,asi máme bohatý dop.podnik,keď nechce peniaze od spoločnosti napr.(Prima banka,Stabilita......) za CVR ky.
Neviem, ako ostatní, ale ja osobne toto rozhodnutie veľmi kvitujem - počty cestujúcich v žilinskej MHD klesajú každoročne takým tempom, že si už nemôžu viac dovoliť byť "sockou" alebo pojazdnými billboardami, a uprednostnilo sa budovanie nejakej tej korporátnej identity.
Cenu ročného lístka by som skôr postavil do úrovne 10-násobku mesačného cestovného, teda rovných 200 €. Odpustiť štyri mesiace je moc, zľaviť 9 € je však zase príliš málo.
Ja si taktiež myslím že mohli ceny predplatných lístkov urobiť trocha marketingovo. Prečo to zaokrúhľovať na celé hodnoty. x,99e stále pôsobí lacnejšie ako celá suma a nech si hovorí kto che čo chce.
Ja by som ceny nastavil takto:
- Mesačný = 19,99e
- 3 mesačný = 49,99e
- Ročný = 159,99e
Nezmyselné hodnoty typu 58e a 231e skôr odradia. To už radšej mali dať 59,99e a 229,99e.
Lenže ja som si to pozeral zo smartphonu. Teraz z PC už je to OK ale aj tak nemám rád spoločnosti, ktoeré majú ao primárny komunikačný kanál Gesichtsbuch. A k samotným komentárom - proste Žilina.
Pokiaľ na sieti nemáš blokovaný prístup na FB, tak ti to zobrazí (alebo ak si to nepozeráš na smartfóne)... Len musíš najprv súhlasiť s koláčikmi a v okienku, kde po tebe chce prihlásenie len nájsť odkaz "Teraz nie". Potom už uvidíš samotný post a keď klikneš na "x komentárov". Nie si blbý, to dokážeš.
Pri časovej tarife sa vždy nájde viacero spojení, kde to do časového limitu tesne nevychádza. Z reakcií ľudí skôr vyplýva, že o tom, že sa pri samotnej ceste bez prestupu neprihliada na skutočnú dĺžku cesty, ale na dĺžku cesty podľa cestovného poriadku, ani vôbec nevedia. Takéto veci bude potrebné včas odprezentovať verejnosti.
Osobne považujem za diskutabilné práve to vysoké zľavnené cestovné a vhodnosť časovej platnosti lístka "12 minút". Vysoké zľavnené cestovné osobne vnímam ako spôsob, ako vyťažiť z vysokoškolských študentov čo najviac, lebo treba z niečoho kompenzovať bezplatnú prepravu deciek s trvalým pobytom v ZA. A problém 12-minútového lístka je ten, že vďaka takejto časovej platnosti sa bude stávať, že polovica sídliska sa do toho času zmestí, druhá polovica nie. Rovnako aj cesta z univerzity na stanicu trvá 13 minút... Rozumiem, že je to len desaťcentový rozdiel, ale takéto lístky slúžia prakticky jednoúčelovo na krátke cesty, tak nech sa rozhodnú, či majú platiť napr. na cesty v rámci sídliska alebo centra (10-min. platnosť), alebo zo sídliska na okraj centra (15-min. platnosť).
Mňa to vôbec neprekvapuje - každá zmena cestovného (a občas prekvapivo aj pri tej pozitívnej zmene) je vnímaná istou časťou verejnosti záporne a to len z titulu, že sa mení.
Pozn.: Netrúfam si považovať všetky reakcie pod jedným príspevkom na FB ako hodnovernú vzorku cestujúcich. Aj keď je to na stránke jedného lokálneho média.
Osobne som také reakcie očakával. Nebyť tej zmeny pred vyše 20 rokmi (ktorá niečo riešila možno tak z krátkodobého hľadiska), dnes sme v tejto situácii nemuseli byť.
Cenovo to až tak zle nevychádza. Občasní cestujúci si priplatia 10 centov (napr. z bankovej karty), najpravidelnejším sa cena mesačného PCL nezmení. Čo môže byť problém sú:
- vysoké zľavnené cestovné (nízke % zľavy), čiastočne kompenzované vysokým podielom bezplatnej dopravy,
- typ cestujúcich, ktorí MHD pravidelne využívajú len na cestu do a z práce/školy, teda sú používateľmi predplatného na istý počet jázd. Pre nich to bude predstavovať najväčšie zdraženie (hlavne pri súčasnom 1. pásme),
- platnosť karty len 5 rokov, ale to je aj inde.
Skôr je zaujímavé, že ani v rámci prestavby tej križovatky na turbokruháč nepožadovalo mesto, ani súkromný investor, ktorý tam plánuje postaviť obchodný dom, výstavbu zastávky MHD
S tým prekladom pri 6+16 je to tak, že by bol v úseku Stodolova - Polícia a pravdepodobne aj Polícia - Stodolova. Pre zastávky v centre však navrhuješ obsluhu v smere NA Hájik navzájom opačnými trasami: 6: Štef. nám. - ŽS - Hurbanova - Polícia ... 16: Hurbanova - ŽS - Štef. nám. - AUPARK - Polícia
Takže keď si na tomto úseku rozpíšem akékoľvek odchody pre L6 v 15 min intervale a potom si k tomu dopasujem L16 tak, aby od Polície na Hájik išli v preklade 7+8, zistím, že pri stanici bude medzi nimi 6+9 (alebo 7+8), na Štefánikovom nám. 5+10 (alebo 4+11) a na Hurbanovej 1+14 (alebo 2+13).
V súčasnosti tým, že idú z rovnako orientovaných zastávok, majú cestujúci medzi spojmi všade medzi Štef. nám. a Políciou 7 alebo 8 minút.
Change view
You can search for more expressions divided by the space.
TomoSK