Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mongolec #22661:
Keď som sa dozvedel že sa kúpia urbanwaye tak som nebol zrovna nadšený (po skúsenostiach z BA - priestor na nohy a vyhotovenie sedačiek). Ale v tomto Našom nástreku aspoň z vonku vyzerajú (podla mňa) lepšie ako celočervené bratislavské. Už len dúfať že interiér bude konfortnejší ako u Blaváckych.

Plus, keď som si prezeral zmluvy vychádzalo mi, že 1. vozidlá 4. gen. solarisov by mali prísť cca marec - apríl, Urbanvayov marec - máj a e-busy jún - júl. Má niekto presnejšie info ?
Pena dní_FM s Ondrejom Sokolom



V prvú marcovú stredu sa vydáme do Nórska a povozíme sa tamojšou autobusovou dopravou. Porozprávať o svojich skúsenostiach, ale najmä o knihe Ako som vozil Nórov, príde úspešný bloger a už aj autor Ondrej Sokol. Bude to isto zábavná jazda: v stredu o 20:00 v Rádiu_FM.



https://www.mixcloud.com/radiofm/pena-dni_fm-732018/
Reply on: 5801 #22655:
Dobrý deň, myslím, že najlepšie bude postaviť sa na zastávku Štefánikovo námestie v centre mesta (kde sú zastávky pre oba smery blízko seba a je z nich dobrý výhľad do diaľky) a počkať si. Klbáky cez víkend na L4/14, možno sa nejaký objaví na L6. Krátka 26Tr na L6, resp. L3.
Snáď niekto stihne do zajtra odpovedať presnejšie.
Prajem pekný deň, chcel by som sa opýtať, na ktorých linkách môžem očakávať zajtra vozidlá 26Tr a 27Tr. Budem v Žiline a chcel by som sa zviesť. Vďaka za odp.
v premavke novy t-bus c.276.
Ako je na tom Škoda 26 tr #279 so skúškami kedy vyrazia všetky do premávky lebo však #279 robí skúšky už 2 mesiace.
Reply on: Quaro #22650:
No to dobre poznám z PO, tiež sa to, chválabohu, u nas mení na tie panely.
Reply on: N/A #22649:
Tvoria sa koľaje, najnovšie sa už používajú veľké "panely", napr. na zastávkach Polícia a Hurbanova smerom na železničnú stanicu.
Reply on: Mongolec #22646:
Trochu odveci, ale (prezeral som si ten dokument týkajúci sa informatizácie MHD):
Prečo má toľko zastávok u Vás dlažbu (neviem, ako to správne pomenovať)? Súvisí to s nejakým konkrétnym vývojom? Netvoria sa na frekventovaných zastávkach koľaje a tak?
Zdá sa mi to tak trochu nepraktické, i keď možno ma vyvediete z omylu. 🙂
Reply on: Majou #22601:
"graf, ktorý hovorí o až úžasnom náraste počtu prepravených cestujúcich a úbytku áut"

Taký graf by som rád videl. ?
Plánuje autor dorobiť profil o trolejbusoch Škoda 27tr a Škoda 26tr (Pridať fotky na pravú stranu a napísať opis)?
V minulosti zverejnených zámeroch dopravného podniku figuruje skrátenie intervalov na nosných linkách, tak verím, že k tomu v blízkej dobe dôjde. To by malo mať podľa mňa vyššiu prioritu ako bezplatná doprava. Na zasadnutiach mestského zastupiteľstva prišli s myšlienkou pravidelnejšej dopravy aj niektorí poslanci, no akoby si neuvedomovali, že DPMŽ nemôže svojvoľne navyšovať ročné výkony a sú to oni, čo schvaľujú rozpočet, a teda i dotáciu dopravnému podniku. Čakal by som preto od nich väčšiu iniciatívu v tomto smere.
Čo sa týka bezplatnej dopravy, subjektívne by som ju samozrejme privítal a využíval, no objektívne musím konštatovať, že by bol tento koncept dlhodobo ťažko udržateľný. Časom by to šlo na úkor niečoho iného. Už dnes je v Žiline poskytovaná bezplatná doprava vo väčšom rozsahu, ako je obvyklé inde. Po rokoch, ak by došlo k jej zrušeniu a začalo sa znovu platiť, sa už bude občanom ťažko zvykať. Takže ak dať dopravnému podniku vyššiu dotáciu, tak nie na bezplatnú dopravu, ale radšej na lepšie intervaly, mzdy, údržbu,... Alebo na udržanie cien cestovného. Inflácia začína opäť rásť a náklady sa budú zvyšovať, čo skôr či neskôr povedie i v iných mestách k zvyšovaniu cestovného. Keď som pozeral zmluvu na dodávku elektrickej energie a porovnal ceny s predošlou zverejnenou zmluvou, neveril som vlastným očiam...


Informatizácia MHD:
http://www.dpmz.sk/userfiles/Sutaze/2018/Informatizacia%20mestskej%20hromadnej%20dopravy%20v%20Ziline/S%C3%BA%C5%A5a%C5%BEn%C3%A9%20podklady_Informatiz%C3%A1cia%20mestskej%20hromadnej%20dopravy%20v%20%C5%BDiline_16_02_2018.pdf
No ako cezpoľný (Prešov) by som tiež prijal prestupnú tarifu, hustejší interval (L4+L8 Prešov napr.), resp. interval u autobusov, a trochu ma vždy miatla linka L4, keď som nastúpil na trolejbus a na nasledujúcej zastávke bola konečná 😃 (ale to je len moja neznalosť miestnych pomerov).

Inak si myslím, že MHD ako taká funguje primerane, a skôr dobre než zle, i keď na svoje mesto nedám dopustiť. 😃
Ale veď nám (už roky) sľubujú integrovanú dopravu, tá by mala súčasnú žilinskú tarifu pochovať nadobro. Alebo bude integrovaná tarifa tiež neprestupná? ?
Reply on: Dispecer #22641:
V tomto s tebou súhlasím

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.