Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jozef #2188:
Sem-tam chodim na net do mesta, takze pokojne napis, co som "diplomaticky obisiel". Nemam problem zareagovat. Jedina podmienka je, ze toto forum bude forum a nie chat. Lebo ked clovek po troch dnoch neaktivity nadabi na styri strany novych prispevkov, je jasne, ze rovno ide prec 🙂

Ja som sa sustredil na zasadny problem, a sice, nezlucitelnost sucasneho stavu dopravy s povodnymi idealmi AVTD. Preto AVTD nebola ani tak o cislach liniek a nazvoch a polohach zastavok. To boli vsetko sprievodne veci. Zakladnou myslienkou zmien z jula 1988 bolo zredukovanie poctu liniek na nutne minimum s dorazom na prestupnu tarifu. AVTD bola presne o tom, ze cestujuci ma realizovat cesty s prestupom. A v roku 1999 DPMZ svojim cestujucim prestupy zakazal. A o to tu ide.

Re #2197 Miro: Dufal som, ze v ramci objektivity kazdy vie, ze ma zahlasovat len raz. Ale aspon dobre vediet, ze vysledky ankiet na za.imhd.sk netreba brat potom vazne.

Re #2194 zoZa: O com to rozpravas?!!! Nehnevaj sa, ale su to nezmysly.

Re #2199 zoZa: To si naozaj myslis, ze vodic autobusu musi tabule zapinat? ?

Re #2204 Jozef: Aj preto ma "polozila" informacia, ze primator Presova sa uz dvakrat verejne vyjadril o moznosti rozpustenia DPMP a predaja jeho majetku SAD PO.
Jozef na internet som dal dnesne fotky z prepajania novej trolej trate v B.B. Ak mas zaujem tak na www.mimisoft.kgb.cz
Reply on: Jozef #2208:
Ja len upozorním, toto ČSAD Ostrava nie je to ČSAD Ostrava, ktoré sprivatizoval Connex.
Reply on: LUK #2207:

Tak som to našiel, bližšie na: http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1781033

Prezídium Fondu národného majetku SR (FNM) sa na štvrtkovom (10.10.2004) stretnutí dohodlo na pokračovaní v predaji Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), Banská Bystrica. Za 49-percentný podiel akcií má ČSAD Ostrava zaplatiť 140 mil. Sk a za ďalších 17 % akcií, na ktoré má firma predkupné právo, sumu 48,573 mil. Sk.
Reply on: Jozef #2206:
Nejaký je tam problém, je tá spoločnosť je dosť pochybná. Viac bude vedieť Kami.
Reply on: LUK #2205:

Niekde som cital o tej ostravskej spolocnosti. Ako je tam vlastne?
Reply on: Jozef #2204:
SAD BBDS ešte stále nebola sprivatizovaná. A problém je na strane mesta, ono odmieta dať dotáciu.
Reply on: zoZa #2203:

To o tých automobiloch sa spomínalo, ale neznamená to, že by sa mala rušiť MHD. Aj na západe sa chvália o vysokom počte prepravených ľudí. Nemám obavy o rušení trolejbusových tratí napr. v Žiline alebo v Prešove, kde je úzky vzťah mesta k DP. Budú síce ťažkosti, lebo ide o peniaze. Viac obáv mám o MHD v Banskej Bystrici, ku ktorej sa macošsky správa súkromná spoločnosť a bohužiaľ ani z mesta nie je nejaký záujem. Neviem, či si niekto neuvedomuje, že mesto ako živý organizmus potrebuje MHD ako soľ.
Reply on: Jozef #2198:
no o tych investiciach uz by som aj nieco vedel.... Slovensko pokial sa nemylim, bude krajinou s najvyssim poctom vyrobenych automobilov na obyvatela na svete... Cize mozno umyslom vlady je preto rusit mhd v mestach postupne, aby ludia zacali viac nakupovat automobily, cim sa sice pravdepodobne zrychli obeh penazi v state..mozno aj ekonomika a taktiez to urcite prospeje zivotnemu prostrediu ☺ .
Reply on: zoZa #2201:

Videl som ich, ale sú aj nákladné trolejbusy v mestách. Tam niekde na tých stránkach som to videl..
Reply on: Jozef #2198:
ok....pozrel si si nakladne trolejbusy? ☺
Reply on: zoZa #2197:

A ty si myslis, ze tu diskutuje 400 ludi? Lahko spocitas tych diskutujucich a urobis si obraz aj o ankete.
Reply on: Jozef #2195:
to ano, ale prisiel som nato, ze tie plastove tabule mali predsa len svoju vyhodu, cisla liniek boli pisane takymi velkymi, hrubymi, cervenymi cislicami, ktore boli velmi dobre viditelne aj z dialky...teraz na t-busy 15tr-m uz ich nie je mozne umiestnovat..., preto jazdia aj busy s displejmi a taktiez aj bez nich, nie je to bohvie co, ked su viacerymi sposobme znacene linky... ale najhorsie citatelne je ked su napisane cisla zelenym (teraz ten t-bus tusim jazdi najcastejsie na L3). Mas pravdu , vyvoj ise dalej a patrilo by sa vsetky busy s plastovymi tabulami nahradit displejmi.(len potom problem bude s tym, aby vodic ich nezabudol zapnut...) ☺ , a taktiez to pomoze v tom, ze nemal by nastat problem s plastovymi tabulami typu: ze vodic sa pomyli a bude jazdit bus vpredu s tabulou 6 a vzadu s tabulou s cislom 4:-), alebo este som si vsimol 16 a 6 ☺
Reply on: zoZa #2194:

Ty si tu minule rozvíril hladinu s tými linkami a ja som to od Prešovčanov schytal. Poprosil by som ťa, aby si si oddýchol od počtu liniek, intervalov a okruhov. Viem, že to je nekonečný príbeh a my to tu nevyriešime. Zatiaľ len rozmýšľaj nad Žilinou jej urbanistikou, privádzačoch, investíciach, trolejbusovom systéme a pod.
Reply on: Miro #2192:
coze? to sa da aj viac krat klikat...to som teda netusil..tak to potom asi nemaju moc velku hodnotu taketo ankety v ktorych kazdy moze mat hlasov kolko chce...
Reply on: LUK #2193:
tak ano, ale ceny v priemere stupli na 10 nasobok ...takze je to ekvivalentne 🙂
Reply on: Miro #2192:

Vďaka za úprimnosť. Vývoj ide dopredu a mne sa páčia tie displeje.
Teraz keď premávajú elegantné Citybusy je nádhera sa večer na ne pozrieť, aké majú krásne veľké a čitateľné písmena. Veľmi si cením aj to, že na displejoch sú uvádzané názvy mestských častí (bývalých samostatných obcí) napr. BRODNO, BÁNOVÁ, BYTČICA a podobne a nie názov konečnej zastávky. Podľa mňa je úcta k týmto obciam a občanom, ktorí sú súčasťou mesta.
teraz nieco k tym peknym peknym okruhlym linkam, co boli asi pred 100 , mozno viac prispevkami navrhnute..., ze aby na Hajik isla jedna linka , na Solinky dve, na Vlcince opet jedna, jedna na Kvacalovu, a pod. Bolo by to celkom pekne, a trosku i take vtipne riesenie...ze linky by sa tocili dookola ☺ , ale z mnohorocnych skusenosti viem, ze vozidla neodchadzaju z konecnych presne, a taktiez sa zdrzia na zastavkach , krizovatkach a pod. rozny cas, a preto viem, ze by taketo zavedenie kruhovych liniek (tym myslim linky tvaru pismena P) bolo problemom preto, lebo by cestujuci nikdy nevedel, ze ci uz dalsi t-bus odisiel, alebo este nie, a keby sa teda na seba cakali, tak meskanie jedneho spoja by zapricinilo meskanie celej mhd, a to este nevravim keby sa nejaky t- bus pokazil, alebo nieco podobne...tak kym by dal vediet ostatnym vodicom, ze nech ho necakaju , tak by opet ubehol dost velky cas a boli by problemy..... preto ked vidim, ze vodici nejazdia tak presne, ako by sa patrilo (niekedy chodia aj skor, co je este horsie) tak pochybujem, ci by to s tymi prestupmi dopadlo dobre... (minule ked som potreboval ist surne na autobusove nastupiste , lebo mi odtial odchadzal primestsky bus, tak ked som cakal na zastavke na trolejbus aby ma na to nastupiste odviezol, tak som uz vedel, ze tam ani nemusim ist, lebo trolejbus meskal najmenej 4 minuty.. a preto som sa otocil a isiel naspet domov..(keby maskal maximalne 4 min, tak este by som s vyplazenym jazykom dobehol na ten bus... ☺)) preto som dost skepticky k zavedeniu prestupnej tarify a zredukovaniu liniek a pod. Najskor by si to okrem ineho vyziadalo napriklad aj taketo investicie : kupit vodicom budiky, aby nezaspavali na konecnych, a ked si chcu trochu zdriemnut, tak si natiahnu budik, ktory ich potom zobudi a je to ?
zoZa: že vraj skoro socialistické ceny... Vieš, aké boli tie socialistické ceny??? Jedna jazda JEDNA koruna československá! Tak netrep!
Reply on: zoZa #2178:
Veď skoro všetky hlasy za plastové tabule som naklikal ja ?
neklikal si zase ty tak isto zúrivo za displeje? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.