Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
precital som si ten odkaz na clanok , ze co sposobi zvysenie cestovneho....a je to az neuveritelne ked pri zdrazeni cestovneho listka o korunu, aky to ma dopad na celkovy pocet prepravenych osob...., to som skutocne necakal...
Neviem, ci sa budu v Za zdrazovat cest. listky..., mhoho ludi tvrdi, ze ake je to neuveritelne drahe cestovanie MHD, ze sa im viac vyplati ist peso.., alebo dokonca jazdit autom, co je velmi zaujimave..., pretoze autom to vzdy vyde drahsie.... Mne sa preto zda, ze doprava je tak neuveritelne lacna, ze lacnejsia uz ani nemoze byt...take skoro socialisticke ceny...10, 12 Sk/listok, stavim sa, ze aj keby listok stal polovicu..tak by v poctoch prepravovanych cestujucich nebol velky rozdiel..mozno maximalne 1,5 nasobok, poznam soferov automobilov, a preto viem, ze aj keby stal listok na MHD 1 SK, tak aj tak by ju nevyuzivali..., nechceli by sa vzdat svojho pohodlia v aute...hoci cista jazda autom je ovela drahsia ako cestovny listok..., mozno sa to oplati, ale to musia ist autom najmenej 3-4 ludia, inac nie....
Reply on: zoZa #2189:

To sú tie katastrofické scenáre o ktorých som písal na bystrickom fóre. Zvyšovaním cien ešte nikto neprilákal cestujúcich na prepravu. V dnešnom čase je množstvo automobilov a mnohí ho uprednostňujú pred MHD. Prípadne, ak môžu idú peši alebo aj na bicykloch.
Počet cestujúcich v Žiline sa dá pomerne ľahko zistiť, lebo každý prejde okolo čítacieho zariadenia. Samozrejme okrem detí, nad 70 rokov a podobne. Inde predpokladám, že sa to robí odhadom. Podľa môjho názoru najlepším ukazovateľom sú tržby za cestovné.
Kedysi tieto ukazovatele sledoval aj SŠÚ. Ako je to teraz neviem.
Kým pred dvoma rokmi sa banskobystrickou MHD prepravilo 23 miliónov cestujúcich a pred rokom 19,6 milióna cestujúcich, tento rok ich bude len okolo 17,7 milióna. Pochybujem, ze nabuduce bude niekto volit sucasneho primatora BB.

FAKT NIKTO NEVIE AKO JE TO SO ZILINOU. KOLKO JE PREPRAVENYCH CESTUJUCICH ROCNE?
Diskusia sa ustalila, ale este neskoncila, pretoze ak su problemy tak ci tak sa k nim niekto vrati. Povodne sa diskutovalo o spotrebe a vykonoch el. energie v trolejbusovej doprave. Ja som si medzitym zohnal cenník z energetickych zavodov, ale diskusia pokrocila dalej, uz o pocte liniek, tarifach, AVTD a podobne, kde som sa zapojil aj ja. Je samozrejme, ze niektore veci su naobhajitelne, ale v ramci diskusie to sklzlo len na par vypuklych problemov. Tieto vypichol aj Vladimir a ostatne diplomaticky obisiel. Ked bude mat internet, tak si niektore veci prediskutujeme, nezatazujuc ostatnych.

Jakub:
"Neviem, mnohe tvoje odpovede mi pripadaju ako vystrihnute zo Zilinskeho vecernika". Nuz Jakub nie je to nahoda, ale niektore clanky som pisal ja a aj ten posledny o trolejbusovej doprave pri prilezitosti 10. vyrocia uverejneny na celej strane. Dostal som ponuku v tom case aj zo Zilinskych novin, ale tam som odmietol, lebo by to bolo s rovnakymi myslienkami. Mozno neskorsie nieco napisem.
Reply on: Bigmac #2186:

"Sudruh primator", ktory nim nikdy nebol, ma daleko o rozhodovani o prestupnej tarife. Tu na MZ predklada riaditel DP a napokon v MZ ma prevahu opzicia. Je zaujimave, ze to netrapi ani poslancov z jedneho tabora alebo druheho. Do fora uz nepise ani riaditel a my co tu diskutujeme o problemoch MHD, tak asi toho vela nevyriesime.
Je vsak chvalyhodne, ze sa v tejto tazkej dobe nechali pocut primatori z Presova a Ziliny o dotaciach pre MHD na rok 2005. Cakaju nas este tazke casy. Dufajme, ze to nepojde v MHD do takych extremov ako som cital na bystrickom fore.
Vladimir: jasne, strucne, vystizne a pravdive. Ale mam obavy, ze normalna prestupna tarifa nebude dovtedy, pokial sa tak nerozhodne sudruh primator. A potom to bude ihned najlepsie a najspravodlivejsie riesenie...
Vladimír:Konečne niekto kľudne a zrozumiteľne napísal to,čo som ja pri svojich nervoch nedokázal....
Reply on: Vladimír #2182:
no, to by bolo fajn..., aby som zistil ten pomer...., lebo zda sa mi , ze cestujuci v Za vyuzivaju vsetky tri formy...ale aj tak by ma zaujimalo , ktoru najviac..., asi nakup v stankoch, lebo je to najistejsie....
este jedna vec: nasiel som na internete fotky a clanky k tzv. "NAKLADNYM TROLEJBUSOM", je to teda fakt riadna bomba, skutocne doporucujem pozriet si to tym, co ich este nevideli.
http://spvd.cz/hertl/vozidla/jar_tb_nakladni.htm

je tam pomerne dost informacii o nich, a taktiez este doporucujem pozriet si len tak na porovnanie velkost cloveka, automobilu a samozrejme toho monstra... ?

http://hutnyak.com/Trolley/Photos/Rossing/RossingBrochure.JPG


mozno si kupim take trosku velke auticko a budem sa s nim mozno vozit po Za, po vybudovanej trolejbusovej trati, ale myslim, ze vzhladom na trosku nemale rozmery vozidla by muselo byt trolejove vedenie asi 3 krat vyssie ☺
Reply on: zoZa #2181:
Môžeme ju dať ako ďalšiu.
myslim, ze by sa viac hodila anketa do Ziliny ta, co je teraz v Presove..., aspon yb som zistil aky podiel cestujucich priblizne nakupuje kde listky..., hoci tato, co je tu teraz je mimoriadne aktualna ☺ .
Priatelia,

po presťahovaní sa, som zatiaľ stále bez domáceho prístupu na internet. Situácia sa podľa posledných informácií môže zmeniť tak okolo Nového roka. Dovtedy sa stránky KE, PO a ZA výraznejšie aktualizovať nebudú. Vďaka za pochopenie.

Počas krátkej návštevy Prešova som vykonal len základné veci (pozarovnával stĺpce s updatmi, doplnil chýbajúce novinky, zmeny v katalógu, ankety).

V.
aj v Presove a Kosiciach su zaujimave ankety...
chvalabohu, konecne nova anketa, konecne tu staru dali do riti..., uz mi dost liezla na nervy...aj tak sa na nej nic nerozhodlo, lebo zhruba 50% ludi hlasovali za jedno a 50% za druhe, takze je dobre, ze uz dali nieco nove..., dufam, ze sa ankety budu castejsie menit...
Vladimír: Bravó. Ďakujeme. ?
Reply on: Vladimír #2174:
Perfektne vystihnute!
A ešte niečo - argumenty typu "Žilina nemá zbytočne veľa liniek, lebo veď aha, koľko Prešov má" nepovažujem za argumenty. Od cudzích treba pochytiť nápady na zlepšenie a nie na základe jeho pochybení obhajovať svoje vlastné.
Využil som príležitosť a prečítal som si diskusie niekoľkých posledných dní až týždňov. A nad niektorými názormi nevychádzam z údivu. Ja sa vyjadrím len zjednodušene.

Dňa 3.7.1988 spoznala celá dopravná verejnosť Žilinu. Dovtedy celkom neznámy a nezaujímavý systém MHD. Skratka AVTD sa dostala do dejín mestskej dopravy na Slovensku a znamenala čosi prevratné, na svoju dobu neskutočne progresívne a vhodné riešenie.
Navrhnuté zásady dopravného riešenia boli plne rešpektované celé desaťročie. Potom už je badať jasný ODKLON od pôvodných ideálov AVTD.

1. Zavedenie elektronických označovačov nebolo využité na zavedenie prestupnej tarify pri jednorazových cestách. Prvá facka AVTD.
2. Zlikvidovanie paušálnych lístkov v lete 1999 znamenalo smrteľnú ranu pôvodnej filozofii. Cestujúci už nesmie prestupovať.
3. Keďže cestujúci nesmie prestupovať, potrebuje viac priamych liniek. Zavádza sa linka 7, aby Hájik mohol priamo cestovať na Hliny, Rajeckú a Solinky. Spojenie Hájika na Štúrovo nám. musí zabezpečiť ďalšia nová linka.
4. Keďže potrebujeme viac priamych liniek, daný výkon musíme deliť medzi novovzniknuté linky. Bez toho, aby počet spojov klesal, intervaly na linkách sa predlžujú.
5. S delením intervalov sa začínajú ozývať cestujúci, ktorí žiadajú posuny spojov. Spolu s novými ustanoveniami Zákonníka práce a Zákona o pracovnom čase sa dopravca vzdáva myšlienky pravidelnej dopravy. V priebehu niekoľkých rokov sme termín "interval" nahradili termínom "priemerný počet spojov za hodinu".
6. Krutá tarifa a ďalšie faktory vedú k zníženiu počtu cestujúcich. Odpoveď DP - obmedzíme spoje! Následujú redukcie spojov - obmedzuje sa mimošpičková doprava do všetkých okrajových častí mesta.
7. Do tohto stavu prichádza myšlienka okruhovania liniek, ktorá je spolu s ostatnými javmi vražednou kombináciou. Ako je známe, každý okruh znamená ťažšie dosiahnuteľnú koordináciu liniek. A keďže liniek je veľa a intervaly nie sú, výsledkom je cestovný poriadok postavený na teórii kompromisov a menšieho zla.
8. Cestujúci trpí cenou za cestovanie, trpí nelogikou tarifného systému, trpí nezapamätateľným cestovným poriadkom, trpí všeobecne nepravidelnou dopravou, trpí preplňovaním niektorých spojov, trpí... a odchádza z MHD.

Toť môj názor.

P.S. Niektorým účastníkom diskusie by som odporúčal trochu povzniesť sa nad rovinu žilinského chápania MHD. Inými slovami, nebyť obmedzený rodným mestom, ale so zájmom sa oboznámiť s poznatkami aj z iných miest.
Reply on: Valec #2168:

Mám odfotenú aj Karosu B732 #90 na Kysuckej ceste, ktorá viezla školákov k zimnému štadiónu. Mala tiež veľkoplošnú reklamu Poštovej banky.
Vidím,že Jozef volí osvedčenú Jurajovu taktiku-keď sa mu minú argumenty a musel by uznať,že nemá pravdu,zaháji mlčanie.Aj to pomáha formovať obraz Žiliny a žilinčanov...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.