Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #228:
JA CD-čka nečíslujem alecradím abecedne ale kazety mám označené Kryšpínovým systémom ? .
Reply on: Vladimír #222:
Ja si tymto stylom cislujem CD-cka 🙂 ak sa jedno strati, alebo poskodi, tak najblizsie novo vypalovane nedostane normalne cislo, ake ma nasledovat po zatial najvyssom vypalenom CD, ale to cislo, ktore vzniklo zrusenim poskodeneho CD 🙂 No a teraz mi povedzte, ze nie som spravny dopravny magor 🙂
Reply on: Valec #215:
V case, ked som na Hlinach byval ja (blok VI., izba 206A) stalo ubytovanie nejakych 250-350 Sk na mesiac 🙂 bol to vtedy sok, ked som prisiel do Prahy a tu mi povedali 1082 Kc/mesiac 🙂 no, ale aspon to tu tych 5 rokov odvtedy nezdrazili 🙂
Reply on: Vladimír #225:
Pardón... oprava: "...a to celkom konkrétne TROLEJsovým radom..."
Reply on: Sarko #223:
To je skôr otázka na časy dávno minulé, keď MHD ešte prevádzkovalal ČSAD a nie DPMŽ. Ale dnes už číselný rad samozrejme limitovaný JE, a to celkom konkrétne autobusovým radom. Autobusy by teda nemali dosiahnuť číslo 200.
Ten spôsob číslovania je dosť jednoduchý a v danom čase, kedy sa zaužíval svoj účel plnil. Pretože autobus bol jednoznačne a oficiálne určený ŠPZ-tkou a "bočné číslo" bolo len pre vnútorné potreby podniku, prípadne pre cestujúcu verejnosť. A tá predsa nikdy zákonitosti obsadzovania čísel nekúmala a zamestnancom dnešnej SAD to bolo tiež jedno. Inak SAD Žilina svoj spôsob číslovania naďalej uplatňuje. Prevádzkuje totiž MHD v mestách Martin - Vrútky, kde stále platia tie isté zásady označovania vozidla bočným číslom.
Reply on: Valec #215:
Noc na internatoch na V.Dieli stoji 200 Sk.
Reply on: Vladimír #222:
No tak ten rok by mi bol ešte jasný. Ale už chápem aj ako to bolo s tými 15Tr-kami. No a ev. čísla... OK, už síce rozumiem princípu, ale aj tak je v tom dosť neporiadok. Veď aký je problém pokračovať v číselnej rade, keď žilinský vozidlový park nie je limitovaný žiadnou konkrétnou číselnou radou.

Inak aj keď to s MHD nesúvisí, pri návšteve v Žiline túžim ešte po jednom - zaplávať si v Mestskej krytek plavárni na Bôriku, kde sa nachádza 50 m olympijský bazén, ktorý bol svojho času prvý v býv. Československu. Týmto Žilina neuveriteľne predbehla aj hlavné mesto Prahu. ? Kým v Žiline sa dalo plávať v 50 m bazéne už v roku 1963, v Prahe až o celé dva roky neskôr.
Reply on: Andy #220:
Oukej. Ja som si však už predbežne všetko rozmyslel.

Re #221 Sarko: A prečo by nemohli byť trolejbusy zaradené do premávky v inom roku ako bol rok výroby? Stačí, ak trolejbus vyrobia v jeseni a zaradia do prevádzky vo februáci a už máš "ročný" posun.
Väčší rozdiel je len pri prvej sérii 15 Tr-iek a sólo vozu 224. Ten posúdiť neviem, ale zaradenia 15 Tr-iek, ak to náhodou nepletiem, zdržalo okrem ich nepotrebnosti (v roku 1994 jazdila ešte len L1, kde bolo treba len sólo vozy) aj vybavovanie technických preukazov. Aspoň tak som bol informovaný. Po rozdelení federácie vraj pôvodné v tom čase stratili platnosť a tak klbáky museli byť podľa nového zákona byť vybavené novými, už slovenskými.

Čo sa týka číslovania, to je práveže až príliš jednoduché. Také jednoduché, že je až zložité. Evidenčné čísla autobusov šli od 1 vyššie bez ohľadu na typ. Finta je však v tom, že po vyradení vozidla s istým číslom sa po čase toto číslo znova obsadzovalo vozidlom novým. Preto každá dodávka podľa práve aktuálneho stavu číslami vychytávala diery po už vyradených vozoch. Až v roku 2003 sa zrejme rozhodli v DPMŽ zaviesť trochu poriadok a využili maxidieru, ktorá ostala po Ikarusoch a začali nové vozy číslovať od 01. Teraz aspoň pôjdu zaradom. Ale princíp v zásade ostáva nezmenený. Lebo každé z čísel 1 - 7 už v minulosti nejakým vozom obsadené bolo a zrejme nielen raz.
Vie mi niekto, preboha, povedať históriu žilinského číslovania A a T-busov? Kým tie číselné rady boli aspoň ako-tak približné, očíslovanie najnovších Karos a Isuzu radou čísel 01 až 07 je už nad moje chápanie. ? Ako je to vlastne? A ešte jedna otázka, prečo sú T-busy, r.v. 1993 a 94 zaradené do prevádzky až vždy o rok až dva roky neskôr? ? Vopred vďaka za info. ?
Ľudia, navrhujem túto diskusiu pozastaviť do takého 2.7., pretože dovtedy sa nám môže všeličo zmeniť a teda budú viacerí nútení zmeniť ten časm, takže darmo sa budeme na konkrétny vlak dohadovať tri týždne vopred.
Reply on: Vladimír #218:
Ja to ešte zvážim. Vieš, že ja som nočná sova (výra z BA fóra už, prosím, nechajme na pokoji ?), takže vstávať o 3:00 bude pre mňa dosť masochistické. Cestovné platím len polovičné a keďže teda asi nepôjdeš s R Váh, ako si spomínal, tak možno pôjdem až s IC Gerlach o 5:45, ktoré do ZA dorazí len 56 minút po R Váh. Každopádne je neuveriteľné, že som už toľkokrát bol v ZA, ale s trolejbusom som sa ešte neviezol... ?
Ale keď Ty prídeš až 6.7. (otvorenie v pohode aj s predstihom stíhaš), odporúčam R 614 Váh o 4:20 z KE (IC-čkové vozne za normálnu cenu).
Reply on: Sarko #216:
Trať sa spúšťa 6.7.2004 o 10:00. Ja som pôvodne chcel ísť 6.7. s vlakom z KE o 4:20 (tak ako chodím do Žiliny vždy). Ale zrejme pôjdem už 5.7. niekedy pred obedom a v ZA prespím.
Reply on: Vladimír #212:
Tak otvorenie novej trate zaujalo aj mňa, takže možno dôjdem aj ja. ? Budem limitovaný len jedinou podmienkou, mať k dispozícii zapožičaný kvalitný digitálny foťák, takže sa to idem pokúsiť pozariaďovať. Inak prečo chceš (či chcel, ak nejdeš 6., ale už 5.) ísť už o 4:20 R z KE? O ktorej sa má oficiálne spustiť premávka TD na Veľký diel? Vopred vďaka za info.
Reply on: Vladimír #200:
S tým výhľadom by som to zas tak optimisticky nevidel. Ja som mal výhľad tak akurát na križovatku pred vjazdom do areálu SAD-DPMŽ-NAD. Ubytovňa je pri hlavnej ceste (Košickej) a ostavné plochy DP sú až za tou veľkou budovou, v ktorej sú dielne či čo.

Re #202 Papyr: Intráky na Hlinách stoja na mesiac 700Sk počas roka pre študentov. Čo by stálo turistické ubytovanie na Hlinách by som mohol zistiť najskôr v utorok. Dám vedieť. Keď som v bol v apríli v KE, platil som na intráku veterinárov 240Sk.

Re #202 galiyosha: No podľa toho ako budem mať skúšky by som aj v pondelok do ZA z BA šiel. Kedy by bol tak približne odchod?
Reply on: galiyosha #213:
O.K., tak to beriem ako beriem ako predbežnú dohodu, že na Cyrila nebudem po Žiline chodiť sám 🙂
Reply on: Vladimír #212:
Ja musim potupne priznat, ze v Ziline som este dlhsie nebol. Parkrat som sa tam zastavil cestou odniekial niekam na nejakych par hodin pozriet si centrum, ale bruzgat dopravnu siet som este nemal prilezitost. Tak snad to aspon za ten den a pol nejako napravim. 🙂
Reply on: galiyosha #210:
No Ty brďo! Tak ja to za tú krátku chvíľu normálne beriem ako hovotvú vec. Do Žiliny by som šiel 5.7. popoludní a Cyrila s Metodom by som oslávil prejdením aspoň časti zvyšných bus úsekov, kde som nebol (Chlmec, Vranie, Brodno, Trnové, Lehota, ZVL).
S Juniorom ma vyjde cesta do Žiliny aspäť na 316 Sk, lístok na MHD ZA 55 Sk, ubytovanie na jednu noc 200-240 Sk. Celkom prijateľný peniaz!
Reply on: galiyosha #208:
odpoved dam do imhd.sk/transport. Nech to tu je o Ziline
Pardon, sam navrhujem diskusiu o nezilinskych veciach presunut na transport, a pritom v off-topic floodovani fora pokracujem. Citatelom sa ospravedlnujem.

Re #207 Vladimír: Jedna aj druha moznost sa mi vidi viac, ako vstavanie rano o pol piatej na vlak. 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.