Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #21203:
L4 7:22 a 7:32 od železničnej stanice
L7 7:19 zo Stodolovej
L22 7:20 z Kysuckej
Ináč, nevie mi niekto povedať, ako je to s tými rannými posilami (aka zdvojené spoje) na trolejbusových linkách 4/14 a 7? Všimol som si, že nejazdia celú trasu, ale neprišiel som doteraz na to, odkiaľ jazdia... ?
Reply on: kvorka #21201:
1) Asi nie, ja som ju ešte vonku nevidel...
2) Nová koncepcia trolejbusovej dopravy (ak sa mýlim, opravte ma ?)
Reply on: Mongolec #21194:
- už sa tá kúpená jazdenka B932 zaradila, resp. dostala číslo? Aký je s ňou plán.
- čo znamená NKTD?
- nejestvoval na linke 1 náhodou svojho času (cca 1996) spoj aj okolo polnoci? Niečo také sa mi marí...
Reply on: Ic Vric #21198:
Ono je to v poslednej dobe tak a nielen v Žiline. Do nových vozidiel sa už objednávajú aj plastové sedadlá BEZ textílie. A dôvody - ľahšie čistenie, odolnosť voči vandalizmu?

Ponuka výrobcu sedadiel: http://www.ster.com.pl/index.php/en/products/city.html
Takže v Žiline je asi výplň "fabric" (tkanina), v ponuke sú ešte napr. "foam 20" (pena) či "foam intercity".
No mňa by zaujímalo, že kto hlasuje na tej ankete o sedadlách v Doroch. Pretože vyše 30% je za to že sú pohodlné. Ako môže byť plast potiahnutý látkou bez akejkoľvek výplne (aby sa ušetrilo) pohodlný ? Možno tak pre človeka ktorý má zadok ako kufor a ani necíti, že sedí na dvoch sedačkách.
Treba ich vymeniť lebo je to hrôza.
Alebo je to ťah ako zrýchliť cestovanie? Že ludia budú utekať z trolejbusu čo najrýchlejšie?
To mohli dať rovno drevené lavice namiesto tých boleriťov.
Reply on: Mongolec #21196:
Cirkus aspoň trošku pobaví, toto je tragédia... ?
Dnes opäť zbytočné meškania spojov rôznych liniek, miestami aj cez 3 min, z nasledujúcich dôvodov:

1. Križovatka na Hviezdoslavovej pri viadukte - svetelná signalizácia spustená ako cez pracovný deň.
2. Svetelné križovatky na Veľkej okružnej - hoci sú obvykle v koordinácii, polovica z nich (+ chodcovské) dnes pracuje vo víkendovom a druhá polovica v pracovnom režime. ?
3. Svetelná signalizácia na Komenského pri energoučilišti - síce bola uplynulé pracovné dni vypnutá, dnes (na meniny Sviatku práce, ako som sa dozvedel z vnútorného displeja v autobuse) bola nepochopiteľne spustená. "Fungovali" aj nové indukčné slučky z vedľajších ciest (od Fándlyho a Suvorovovej), a to asi tým spôsobom, že keď z jednej strany prišiel motorkár a z druhej cyklisti alebo sa niekto postavil mimo detekčnú zónu, radič križovatky si desať minút "pinkal" zelenú iba medzi jedným a druhým smerom Komenského ulice a ostatní mali smolu, až kým neprešli na červenú. Som zvedavý, čo sa bude diať v špičkách, kedy na hlavnej ceste obvykle dochádza k zdržaniam spojov z dôvodu spustenia svetelnej signalizácie (pracovné dni 7:40 - 9:40 a 12:40 - 15:40, ak nedošlo k zmene). Slučky sú totiž blízko stop čiary (smer od Hlín ňou žiaľ alebo našťastie vybavený nie je), a tak sa po prejazde posledného vozidla čaká na koniec zelenej ešte aspoň 3 sekundy, čím len ťažko očakávať výrazné časové úspory skracujúce cyklus. Pravdepodobnosť, že bude dôvod vynechať v špičke niektorú fázu je pritom malá.

Nedávno som v istom materiáli čítal, že Žilina sa chce stať výkladnou skriňou dopravy, no zatiaľ sa jej v istých ohľadoch skôr darí byť výkladným cirkusom.
Reply on: Mongolec #21194:
V zime sa pouzivala na rozmrazovanie a momentalne je zalozna. Ale kym mame 224, 219 a 220 ani ju neni treba.
Reply on: Valec #21187:
Môže byť, veď do leta 1996 existovala iba jedna trolejbusová linka, takže dovtedy toho ani nemali kde veľa najazdiť. Okrem toho, nikdy neexistovali nočné trolejbusové linky a pri klbákoch je posledné roky (s výnimkou NKTD) väčšia rezerva. Ktorý nie je záložný, tak jazdí zväčša 3 - 5 dní týždenne. Pre porovnanie, posledná plzenská Škoda 15 TrM s r.v. 1996 bola na konci minulého roka odstavená pri cca 659 tis. km (podľa plzensketrolejbusy.cz).

Re tux: 213 je ešte stále záložná?
Reply on: tado.g #21191:
a zostanu 3 zalozne kratke vozy (213,219,220).. nie je to moc mudry napad
Rozšírenie? Aktuálne sa nad ničím neuvažuje, po vybudovaní 4-prúdovky na Rajeckej bol plán spraviť trať do Bytčice, no nevybudovala sa cesta pri Metre, takže nebolo z toho nič.

treba vyradiť aj 224 (14 tr) už dožíva
Neuvažuje sa v ZA nad rozšírením trolejbusovej trate?
Reply on: tux #21188:
Ja by som iba zrušil MirageBus v súčasnej forme, ako "cirkulátor" okolo centra (Hurbanova - Veľká okružná /- Polícia/ - Veľká okružná, Aupark - Štefánikovo nám. - Žel. stanica - Hurbanova /jedným alebo druhým smerom, ale nie tam i späť/) si ho predstaviť viem...
Reply on: pavuk #21180:
skor sa priklanam ku variantu zakazat MirageBus
Reply on: Mongolec #21175:
Nemajú tie 20-ročné vozy nejako málo najazdené?
Reply on: pavuk #21184:
"Ak by dopravný pdnik zaviedol bezplatnú MHD, tak by Miragebusu vznikla konkurencia a Trabelsemu by vytrel zrak."
To určite, najskôr by ten Miragebus zrušil lebo by bol zbytočný. Čiže miesto vytretého zraku by mal ešte aj v kešeni.
Reply on: Mongolec #21175:
Hovorilo sa o nedostatku trolejbusov- kupilo sa 10 shitov a 9 sa ide predať. To je aka logika? Ci už SOC vyrába opciu? Ta predajna cena 15 Tr. je smiešna- viacej by dostali keby to dielensky rezali a dali do zbernych surovin....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.