Pre trolejbusy na linkách, ktoré by boli ukončené na zastávkach Železničná stanica alebo Hurbanova, prípadne pre trolejbusové záložné vozidlá by to malo logiku...
par rokov dozadu, sa uvazovalo o vybudovani manipulacnej stope od Hurbanovej/Zel.stanice/ popod viadukt po kruhac pri Lidli a spet.Mala by tato kratka trat vyznam?
Aupark je podľa mňa ešte fajn, ale umiestnenie OC Mirage na okraji mesta blízko asi najvýznamnejšej tepny a ešte tak, že v zákrute je vjazd do centra mi príde úplne nešťastné...
No, nemohol byť ten Mirage na mieste autobusovej stanice, pričom by bola zachovaná? (Niečo na spôsob ako pripravovaný Terminal SC v Banskej Bystrici...)
Na Hájiku je na Slnečnom námestí Tesco supermarket, potom je vedľa väčšia Jednota. Na nákupy potravín to bohate stačí. A Mirage a hlavne Aupark sa mi nepáčia- ostatné OD mi nevadia, ale naozaj to ¨špatí¨ mesto.
Mi je neveselo pri srdci, že už aj Žilinu začínajú okupovať kadejaké nákupné centrá a vôbec celkovo tento ošiaľ. Najviac ma nasralo to OC Mirage v centre. Mimo centra nech si stavajú. Inak na Hájiku majú nejaké obchody vôbec? Tam sa iba domy stavajú ale oni majú vlastne najbližšie také väčšie obchody v centre a tie nákupné centrá až na Vlčincoch, či za Solinkami ?
V materiáloch je zobrazená nová trolejbusová stopa a súčasná nástupná zastávka bude zároveň výstupnou. Prínos - skrátenie trasy o cca 270 metrov (ročná úspora pri súčasných CP vyše 2 400 km). Menšia nevýhoda - cez prázdniny podvečer sa na päť minút stretávajú pri Carrefoure až dva kĺbové trolejbusy, prvý sa posunie na nástupnú, aby druhý mal kde zastať. Keď bude iba jedna zastávka, nezmestia sa.
Lenže ak s niečím počíta územný plán, to neznamená ešte že to aj bude. Keď to nezačali stavať pri výstavbe privádzača na Lietavskú Lúčku, tak to nezačnú stavať hádam nikdy.
Ja by som skôr vybudoval premostenie zo Saleziánskej ulice ponad zastávku 22 "Saleziánska" a napojiť to vedľa kasární na pomocnú cestu pri Stavomontážach a vyústenie na križovatke pri Fackárni. (tam, kde kedysi končila 30 -tka).
Prepojenie oboch koncov Rázusovej - potom by ulica nestíhala neviem si predstaviť v odbobí okolo 1.11. lebo je tam cintorín a ak by ešte do toho prišla premávka trolejbusov ....
A na Závodskej strane tichá, pokojná ulička by sa zmenila ( neviem, ako to je v pracovné dni), ktovie či by obyvatelia s tým súhlasili. Čo bolo, to bolo, terazky to možno nebude. ?
Na tej jednej zastávke na Hájiku asi len ťažko, tá trať by mala zmysel len vtedy, ak by sa rozšíril Hájik o druhú časť a mohla by byť linka Hájik 2 - Hájik1 - Kvačalova - centrum...
BTW, v minulosti sa plánovalo prepojenie oboch koncov Rázusovej ponad Mostnú aj s trolejbusovým vedením... v takom prípade by táto trať bola oveľa atraktívnejšia ako keby mala od DP viesť súčasnou trasou zasa len cez Rondel.
Žiaľ, Žilina nie je také veľké mesto, aby MHD premávala každých 5 minút... Osobne by som tam rád videl 15 - 20 min. v poobedňajšej špičke pracovných dní... Otázka je, či sa ten malý trolejbus pri takom intervale i dostatočne naplní, aby sa oplatilo... ?
Ja osobne si viem predstaviť trať Kvačalova, Dopravný podnik - Pod vinicou - Stodolova, cez ktorú by sa predĺžila linka 1, pričom by mala byť podmienka vybudovať riadnu zastávku Pod vinicou s nikami v oboch smeroch.
Táto trať by podľa mňa mala tieto výhody:
+ zníženie "jalových kilometrov" pre trolejbusy v relácii Hájik ↔ vozovňa Kvačalova (1,7 km miesto 4,3 km /podľa Google Maps/)
+ zlepšenie dostupnosti Hájika i centra mesta pre obyvateľov v blízkosti zastávky Pod vinicou
+ rýchlejšie spojenie Hájika s centrom mesta
+ lepšie využitie kapacity trolejbusu na linke 1, prípadné skrátenie intervalu na 30 min. a menej /prípadne presun výkonov z linky 16/)
+ možnosť presmerovania trolejbusovej dopravy počas mimoriadnych udalostí alebo plánovanej výluky v úseku Slnečné nám. - Závodská bez nutnosti použitia autobusov
Vyvolala by však otázniky / problémy:
? Ako by nové spojenie využili cestujúci z Hájika a Pod vinicou?
? Prehodnotiť trasu linky 1?
? Čo s linkou 27? Skrátiť na Jakubská - Hurbanova?
? Ako zabezpečiť "návoz" k linke 1 zo zvyšku Hájika, resp. nadväznosť napr. na linku 6?
? Ako by to ovplyvnilo počet cestujúcich na linke 16, resp. či bude mať zmysel ju prevádzkovať?
Každopádne, priznávam, je to "šotoušovina", ale príde mi asi najlogickejšia a ekonomicky relatívne výhodná, vzhľadom na to, že je to dosť krátka trať...
P. S.: Mne ako študentovi ŽU pravidelne - nepravidelne cestujúcemu v relácii Hlinská ↔ Žilinská univerzita ešte príde zaujímavé postaviť trať Rudnayova/Centrálna - Pod hájom/Jaseňová a presmerovať cez ňu 4/14, ale to je už totálna "šotoušovina"... ?
Neviem koľko je manipulačných jázd denne. Ale dobre by bolo vypočítať koľko sa neušetrilo keď nebol Rondel a jazdilo sa cez veľku slučku na Matici. Samozrejme to by nebola len manipulačná trať.
Mongolec
V materiáloch je zobrazená nová trolejbusová stopa a súčasná nástupná zastávka bude zároveň výstupnou. Prínos - skrátenie trasy o cca 270 metrov (ročná úspora pri súčasných CP vyše 2 400 km). Menšia nevýhoda - cez prázdniny podvečer sa na päť minút stretávajú pri Carrefoure až dva kĺbové trolejbusy, prvý sa posunie na nástupnú, aby druhý mal kde zastať. Keď bude iba jedna zastávka, nezmestia sa.