Pre dni týždňa mi úplne postačujú značky X, (1) - (7) a +. S ich kombináciou sa dá vyjadriť úplná väčšina bežných prevádzkových dní. Značky "a", "b", "g" a iné mi vôbec nechýbajú.
Jediný problém, ktorý ja osobne vnímam, je absencia osobitnej značky pre režim školského vyučovania a školských prázdnin. Tieto obmedzenia sa totiž využívajú veľmi často a pociťujem ako dosť obťažujúce hľadať to v mori negatívnych značiek. Počul som argument o rozdielnych termínoch prázdnin v jednotlivých krajoch, ale práve z toho dôvodu by som preferoval formuláciu ako si uviedol v poslednom odstavci.
Negatívne značky by som ponechal len mimoriadnym časovým obmedzeniam typu Vianoce, Veľká noc, rôzne posledné a prvé dni pred niečim a po niečom a pod.
Jedine co ma napada je zjednotenie poznamok so zeleznicou, co zmysel ma. Mohli to ale riesit tak ze znacky "w" a "c" by sa zacali pouzivat aj na zeleznici, ak by niekde taketo obmedzenia mali (ale to uz tusim nie je).
Inak vo vseobecnosti je fajn ze zrusili take nezmysly ako d, y, P, V, N, alebo g...
Uz som to navrhol inde a zopakujem to, podla mna by sa ako kompromisne riesenie mohli pouzivat inverzne znacky s vysvetlivkou "nejde cez školské prázdniny (od 27.12.12 do 7.1.13, 1.2.13, od 4.3.13 do 8.3.13, od 28.3.13 do 2.4.13, od 1.7.13 do 30.8.13, od 30.10.13 do 1.11.13)"
Ani by som nepovedal, keďže príloha 3 hovorí:
"Na stanovenie časového rozsahu prevádzky spojov nad rámec značiek uvedených pod písmenom a) a ich povolených kombinácií sa požije dvojmiestne číslo bielej farby umiestnené v obdĺžniku s čiernou výplňou z intervalu od 10 do 79 (ďalej len „negatívna značka“)."
Teda, tie ostatné značky by sa, podľa môjho chápania, mali týkať niečoho iného. Prečo sa to zrušilo neviem, to je skôr otázka na tvorcu zákona / vyhlášky.
Ale imho dopravcovi nič nebránilo ani v ponechaní pôvodných značiek, keďže vyhláška stanovuje že: "Na vyjadrenie údajov v cestovnom poriadku sa používajú značky uvedené v prílohe č. 3. Ak sa použijú aj iné značky alebo skratky, musia byť v cestovnom poriadku vysvetlené." A teda pochybujem, žeby VÚC toto začali vo veľkom riešiť. Skôr ma zaujíma, či nevieš prečo po rokoch sa zrušili značky "a", "b", "c" a pod..
Preto som napísal, že "upustili", lebo som si už dávnejšie všimol (a to nie je záležitosť roku 2012)podobné cestovné poriadky, napriklad na zastávkach v Leopoldove, ktoré obhospodaruje trnavská SAD, a tak som myslel že je to interná záležitosť dopravcu aké značky si zvolí. A bol som prekvapený, keď som v týchto dńoch toto zbadal na zastávkach žilinskej sadky. A nebol problém ísť na stránku VT Nitra.
"Žilinská sadka aj nitrianska Veolia upustili na prímestskej doprave od klasických značiek označovania spojov ( c - dni školského vyučovania, w - dni školských prázdnin, atď.) miesto toho tam dali značky, také aké používa napríklad železničná doprava (10, 11 at´d.)"
To nie že upustili, to zaviedla vyhláška 124/2012.
súčasnej úrovní informovanosti cestujúcich na zastávkach sa nejdem vyjadrovať. Každý nech si spraví uúsudok sám o tom. Ale som toho názoru že nové označníky nijako nezvýšia ani nezvýšili, tak ako to bolo deklarované vo schválenom dokumente o nových označníkoch.
A to že sa ľudia pýtali, na tarifu? Vždy sa najde niekto komu to nebude jasné.
Najnovšia skúsenosť: Žilinská sadka aj nitrianska Veolia upustili na prímestskej doprave od klasických značiek označovania spojov ( c - dni školského vyučovania, w - dni školských prázdnin, atď.) miesto toho tam dali značky, také aké používa napríklad železničná doprava (10, 11 at´d.)
Včera (27.12.2012) sa jedna babka hnevala, že jej nešiel autobus o 16:15 cez jednu dedinu. Ja som jej vysvetlil, že autobusy premávajú ako pracovné dni cez prázdniny. Bola uhundraná, že musela ísť autobusom do istého okresného mesta, a odtiaľ do tej dediny druhým busom.
Dnes som mal dosť času tak som na AS v Žiline pozeral kam vlastne šla. Zistil som , že oba spoje, ktoré menovala a nešli sú označené krížom( čiže jazdia v nedeĺu.) Ale našiel som iné spoje v rozpätí
10 min, ktoré mohla využiť, a ktorými by sa rýchlejšie dostala do spomínanej dediny a hlavne jednoduchšie.
Otázka: ako ešte mohla Žilinská SAD viac upozorniť, že režím spojov v odbobí 27-28. 12 nie je ako v nedeľu a vo sviatok?
A na stránkach DPMZ máš jasne napísané, že nočná tarifa platí od 23 hodiny. Takže na mimoriadnych spojoch linky 50 platila bežná tarifa (do 5 zastávok a nad 5 zastávok)
A nebolo napísané, že preprava na štedrý deň bola zdarma. Keď pôjdem do mesta, pozriem sa či takýto oznam bol aj na zastávkach.
A co ma vyrobca trolejbusov s namrnutym vedenim. Si kupis auto a pojdes ho reklamovat, lebo snim nevides na Lomničak? Trepes odveci sa pozri co sa robilo v BA. ?
Dakujem za novy rozmer cestovania novymi trolejbusmi v dnoch 24.12. a 25.12. Par dni po velkej slave zostali trolejbusy v depe vratane novych a to kvoli pocasiu staci trocha namrazy a slavne trolejbusy stoja. Autobusy ktorych sme mohli mat raz tolko za tu cenu jazdia aj za takychto podmienok bezproblemovo a zaujmalo by ma co by robili, keby sa to stalo v bezny pracovny den, ci by rozutec tancoval po prazdnych cestach a popod zamrznute droty. Hm, asi vyrobca Tbusov dava vacsiu proviziu ako vyrboca Abusov.
ako hodnotíte úroveň informovania cestujúcej verejnosti v podaní DPMŽ V Žiline som už len raz za čas, ale o premávke počas vianoc na zastávkach chýbali informácie - teda hlavne na tých, na ktorých stoja obrovské reklamy s miniatúrnymi informáciami o prechádzajúcich linkách a nevkusne nalepenými cestovnými poriadkami, ktoré zrejme na zastávku nepatria... oznam samotný je dosť neprehľadný aj pre ľudí z oboru, nehovoriac že pri ceste L50 na štedrý deň sa každý každého pýtal, aká tarifa platí na mimoriadnych spojoch, keďže napr. táto informácia úplne chýba kdekoľvek...
Zvykni si že SOR JE TO NAJLEPSIE VOZIDLO co kedy existovalo, aj keď nič proti malým SORkam, ale NB 18 je hlupo navrhnuta a tak nekritizovať, lebo budes šotouš. To čo si napisal je pravda a všetci to dobre vedia, len vieš... Co sa týka kapacity- o vikendoch už ani nie potreba klbových vozov okrem navozov študákov v nedelu, ale to sa dá tiež elegantne vyriešiť jednym posilákom a čim dalej tým viac bude potreba 12 m vozidiel, lebo zrejme počet ludi co cestuje MHD bude stale mensi.
Skrátenie intervalov je asi to posledné, čím nás môžu v tejto dobe mesto a dopravný podnik prekvapiť. V bežných podmienkach naraziť na "plnku" v trolejbuse je okrem vybraných spojov a dní čím ďalej tým viac ojedinelejšie, takže by to mali zvládnuť aj Sorky.
Mongolec